• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • fliona
    Trollmamma till 4 skrev 2010-10-07 09:06:17 följande:
    Har stämt alla 4 gånger

1:a cirkulerade ringen ut kom en pojke

2:a å 3:e tvillingar ringen pendlade mycket men sen kunde ringen bli helt still för att sedan snurra lite hur som helst, ut kom 2 flickor

4:e ringen cirkulerade å på könsUl sa dem pojke
    precis så var det för mej, den har visat precis tidigare och nu snurrar den och stannar för en stund sedan snurra igen...så min undran var om det kan vara tvillingar
  • Sommarnatt2010

Nu blir jag lite orolig..Gjorde testet för någon vecka sedan...den pendlade jätte tydligt...Men idag händer igenting..Testade över handleden o den pendlar massor...Kan det betyda att liten där inne inte lever längre?? eller varför visar det inget över magen..Har det betydelse om man har kläder mellan..Kommer inte ihåg hur jag gjorde sist? :S

• fliona
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-18 18:56:04 följande:
    Nu blir jag lite orolig..Gjorde testet för någon vecka sedan...den pendlade jätte tydligt...Men idag händer igenting..Testade över handleden o den pendlar massor...Kan det betyda att liten där inne inte lever längre?? eller varför visar det inget över magen..Har det betydelse om man har kläder mellan..Kommer inte ihåg hur jag gjorde sist? :S
    prova igen...jag har min vigsel ring och guldkedja. ska inte ha betydelse jag har då haft kläder i mellan. men du måste vara konsentrerad på det du gör! det är andarna som talar!
  • Sommarnatt2010
    fliona skrev 2010-10-18 22:23:51 följande:
    prova igen...jag har min vigsel ring och guldkedja. ska inte ha betydelse jag har då haft kläder i mellan. men du måste vara konsentrerad på det du gör! det är andarna som talar!
    kanske ska testa med kedja istället..Har använt mitt hår...

Var kanske inte helt fokuserad igår..får testa en kväll när jag är själv i lugn o ro =)
    Blev bara så nojig igår när det helt plötsligt inte rörde sig alls :S
  • MariaBCN

Halloj! Hoppar in med en liten uppdatering...
    För mig stämde teorin cirklar = tjej för de 2 första jag har..men...det har även visat på tjej denna 3:e graviditet..
    Idag fick vi veta att det med största säkerhet är en liten lillebror vi väntar denna gång!!! TJOHOOO!!!
    Så...test i all ära..men har för oss både stämt och nu...inte...

• Sally Bally

för fleera år sen gjorde jag detta o det blev 2 flickor. För nån dag sen gjorde min ena syster de en dag o min andra den andra dagen plus över magen o det blev 2 flickor ändå så ska bli kul o se om de stämmer. Jag själv är ju säker på en flicka. Känns så=)

• Äppelkompott

Vet att jag inte ska kommentera här, har inget barn sedan innan men är gravid nu.
    Testade detta igår och ringen visade flicka. Jag frågade ringen innan vad som var vad. Efteråt bad jag sambon kolla (han visste inte vad som var vad), ringen visade på flicka även då. 
    Jag har hela tiden trott att det kommer bli en pojke, och det tror jag fortfarande. I natt drömde jag att jag bytte blöja på en liten son.
    Vi får se vad de säger på RUL alternativt på könsultraljud. Vi kommer boka det om de inte säger vad det är på RUL (är alldeles för nyfiken för att vänta till förlossningen). 

Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • Fleur

Nr var pendelfick en pojke nr cirkel och jag fick en flicka har inte provat med denna graviditet än men ska väl göra det senare bara för skoj då jag enligt UL väntar en pojke

°?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ?°?°?°
  • Sally Bally

vad menas när den cirkulerar eller pendlar på ena barnet länge. över 1 minut? Någon som vet eller misstänker va de kan va. De gjorde de på mitt första barn när systern gjorde de och sen stanna den efter ett långt tag o cirkulerade igen men stannade snabbt igen. Hmmm...orolig

• Längtan efter liten

för mig har det hittills stämt..
    för mig visade det flicka,pojke,pojke,flicka...
    har en dotter och väntar nu nr 2 som enligt UL blir en pojke.
    det återstår att se i april vad som kommer ut :D

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Spå könet med ring