• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • CupcakeMomm
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:31:06 följande:
    Jag testa nu...Den pendlade, snurrade o pendlade kraftigt sen stannade den av men inte helt den rörde sig väldigt lite först i cirkel o sen pendlade..vad betyder det??

O hur fungerar det, låt säga att det är tvillingar i magen...skulle det innebära att det är en pojk o en flicka o sen när vi får ett tredje så blir det en pojk?? Obs är inte gravid med tvillingar, bara nyfiken...

Har oxå hört att man drömmer tvärt emot vad man har i magen...Drömde förra veckan att jag fick en flicka, så då borde det bli en pojk enligt det o även enligt ringen..Någon annan som hört samma??
    jag var totalt inställd på att jag hade en pojke i magen, men drömde om att jag fick en flicka varje gång.. på RUL visade det sig att jag utan tvekan väntar en tös.
    så för mig stämmer det inte alls, men så är det ofta med teorier tycker jag - att det är väldigt olika :)
  • CupcakeMomm
    MrsHelgesson skrev 2010-10-05 21:59:46 följande:
    Det bästa är kanske att låta någon annan göra testet på en istället för att ni själva gör det. Det kan ju vara så att ringen rör sig pga önsketänkande, vad vet jag.
    absolut, jag bad min man testa eftersom jag ville se vad det visade när han gjorde det - men det blev precis samma resultat som jag fick.

jag använde min vigselring och guldkedja :)
  • lilly2010

svärmor provade på mig-visade flicka-pojke-flicka igen....vet inte om sista flickan är tredje barnet eller om den börjar om att pendla!!

det som var så läskigt/coolt var när vi testade på henne.....hon har tre pojkar ganska tätt och sen en flicka sladdis....

pendel....stopp....pendel...stopp...pendel...stopp.......länge väntan........sen ring....då blev det lite mycket tyckte vi och la ner

hon tror stenhårt på en pojke...jag tror det blir en tjej...det är min känsla hela tiden!

• Trollsol

Min kusin gjorde det på mej innan jag träffade min nuvarande man. Fick då att jag skulle få 3 barn, tror det var en flicka o två pojkar. När jag träffat Pelle gjorde hon om det o fick då en flicka o sen en pojke. Första barnet som kom för två år sen var en tjej o om någon vecka får vi se om filuren i magen är en kille. Det känns så, o det brukar stämma när min kusin pendlar. Jag får väl återkomma.

• minlillaknådd

när vi gjorde testet innan vi visste könet så visa de flicka, och nu vet vi att de blir en flicka :)

• MariaBCN
    Mamma till W skrev 2010-10-10 16:44:05 följande:
    ringen visade som sagt en pojke för två veckor sen. i morse kom det en flicka!
    ÅÅÅHHH GRATTIS!!! Vad mysigt!!! Vad ska flickan heta?

• Mabaja
    MariaBCN skrev 2010-10-10 16:47:19 följande:
    ÅÅÅHHH GRATTIS!!! Vad mysigt!!! Vad ska flickan heta?

det blev en Wilda! ;)
  • Längtan efter liten

var bara tvungen att testa igen.
    testsde ju förut när jag inte var gravid och fick då svaret "cirkel,pendel,pendel,cirkel"
    har en dotter redan och är nu gravid i vecka 16.
    Testade denna gången över magen och den pendlade, så det betyder väl pojke?

Längtan efter liten är stor
  • jennyc

bad min gravida väninna göra ringtestet på mig så gjorde jag på henne...på mig visade det pojke...på henne flicka. Hon är dock övertygad om att hon ska ha en pojke...jag får veta nån gång i v.24 va de blir :D

Svar på tråden Spå könet med ring