germany skrev 2012-08-21 07:57:29 följande:
Det är här jag blir kluven till vad som är bäst, att en del läkare anser att det är för sent att sätta in kortison vid ÄP eller vid plus. Samtidigt så är ju Dr D expert på immunologifrågor. Och det verkar finnas så många olika varianter på när man bör börja med kortison.....Inte lätt att veta vilket ben man ska stå på och jag förstår ju att alla som gjort på olika sätt tycker att det är bra. Men jag tycker det är kanon att få höra er andras åsikter, ty genom dom så växer min egen magkänsla sig starkare och starkare.
Förresten, vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bra och att du snart kommit så långt i graviditeten att du kanske kan slappna av lite och verkligen njuta av att du är gravid.
Jag tror Dr D sätter in det först vid pluss, eftersom det inte är den primära behandlingen när man behandlas av honom (det är ju IL).
Jag är i vecka 12 nu och mår precis som vanligt (har gjort det hela tiden). Vi ska göra KUB på måndag och efter det hoppas jag våga tro att det blir en bebis i mars trots allt.