Colourful skrev 2012-09-02 22:32:02 följande:
Om någon har prednisolon över, så köper jag tacksamt! Vill så gärna prova, har just misslyckats med IVF 5... Har ett försök kvar i trepacket och Carlanderska vägrar skriva ut. :(
Kan du inte prova att vända till dig något annat ställe än just IVF kliniken och därmed fråga någon annan läkare som kanske ställer sig lite mera positiv till det hela? Men prova också att puscha på din klinik om att du nu gjort 5 IVF som misslyckats (antar jag) och att du aldrig fått prova stödmedicin i form av Prednisolon. Begär att få diskutera igenom det hela och fråga varför det är stört omöjligt att en gång få prova.
Jag skrev nyligen ett långt mail till min läkare och jag tror att mina önskningar om stödmediciner nu kommer att gå i uppfyllelse, trots att det varit nej tidigare. Men jag har allergi och framhävde verkligen att i och med att jag valt att leva med flertalet djur så utsätts mitt immunförsvar dagligen för att jobba hårt och att jag därmed ansåg att jag borde vara en lämplig kandidat för att få testa bla kortison.
Om inte annat så kolla i Aten tråden (om immunogiska orsaker) ifall någon ska till Grekland där det är receptfritt.
Tyvärr kan inte jag hjälpa dig.....men jag har själv fått fin hjälp av andra. Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa dig.
Lycka till med allt!