• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Zmoothie

Jag gjorde programmet före frukost idag också! *nöjd* Sen att frukost inte var förrän halv ett - ett, är ett annat ämne...

Däremot slarvade jag nog lite med lunchen, återuppvärmde lite spaghetti och grejs från kylen. Inte särskilt fett, men inte särskilt näringsrikt heller. Sen har jag varit på julfest med litet julbord idag, men jag vet inte riktigt hur mycket jag har syndat idag. Försökte att hålla igen iaf.

Imorgon SKA det bli pilates!! *bestämd*

• idiotblondinen

Vafan, nu har jag vaknat två gånger av mardrömmar...

Zmoothie: Bra!

(O Theresa, jag bara skojade, det vet du va)

Nej natti igen...

• Våra Liv

jag är livrädd
    igår efter h gått i dom där jävla pjuxen så kände jag inatt när jag vaknade hur jävla ont jag har i fötterna.. kan inte gå normalt o det gör as ont..

kommer gråta om jag inte kan träna idag... ska testa att snöra skora relativt hpårt o se om det går iaf...
    annars vettefan *snyftar*

• Våra Liv

www.tv3.se/index.php&task=blogcategory&id=122&Itemid=496
    här har ni länk till du är vad du äter, massa nyttiga recept o grejjer har inte kollat där själv än hehe ska precis göra det men såg att dom hade recept så ni får länken med tror till och med att dom kanske har träniongstips? *hoppas*

• Våra Liv

Att äta frukost varje dag minskar risken för övervikt och första stadiet för diabetes typ 2 med 30-40 procent.

• idiotblondinen

VL: Jag har varit inne där o kollat ett par gånger. Men det enda receptet jag orkade ge mig på va guacamolen. Jag är skitnyfiken på dessa alger o grejjer hon snackar om... Kolla även på www.annaskipper.se, programledarens hemsida. Där är ännu fler tips!

• Theresa1

Morrnmorrn...

IB: Ja, jag ska skärpa mig. Idag! Du frågade om någon kör programmet och det gör jag ju givetvis, jag har inte köpt en fin bok ännu o det är idioti efterson jag vet att det funkar bra. Tycker du att detta börjar bli "de dåliga ursäkternas" tråd? Jag vill till mitt försvar säga att när jag tycker att jag spårar ur så kanske jag har ätit 5 chips... eller 3 pepparkakor eller ngt. De dagar pointsen farit iväg är när vi inte ätit hemma och då är det maten som får dem att skjuta i höjden Jag äter faktiskt inte så mycket "skit". Skulle bara försvara mig lite, eller förklara det beror på hur man ser det *hehe*

• idiotblondinen

Theresa1: Nej, jag tycker inte att det är "de dåliga ursäkternas" tråd. Men jag vill inte att det inte ska bli det heller! Men samtidigt så tycker jag att det är lite onödigt att äta några chips eller pepparkakor, men det är nog mycket också för att jag inte förstår hur man kan ha det hemma, då lär det ju slikna ner Visst, alla gör vi ju på våra egna sätt... Men ibland tycker jag att det kommer in en och annan dålig ursäkt, och det är synd, mest om den som kommer med den. Dessutom är jag rädd för att om folk "fuskar" så tar det längre tid för dom att uppnå sitt drömresultat och risken att allt går åt helvete för personen är större och det vill jag inte ska drabba någon. Dessutom så tycker jag att Pauline Nordin från Biggest Loser är typ en skitbra coach, ibland är det bättre med ett jävlaranamma än gullegull. Jag vill helt enkelt allas bästa.

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)