• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • idiotblondinen

Tack Marsmamma!

Jag har förresten ett tips! Jag har börjat göra en grejj som fungerar väldigt bra faktiskt. Förut så blev det ofta att jag åt en massa färdigrätter, baguetter och choklad o så... Nu när jag går i affären så istället för att köpa en baguette till exempel så unnar jag mig nåt annat för den summan som baguetten skulle ha kostat! Istället för att lägga 30:- på mat som egentligen bara förstör för mig, alltså mat jag egentligen inte behöver.. så köper jag mig nåt annat istället! Igår blev det tex en gullig krukväxt till köksfönstret och idag blev det ett paket handduksupphängare! Haha.. jag verkligen njuter av att se det jag köpt istället för nåt onyttigt! O det bästa av allt, det jag köper nu finns KVAR, det åker inte bara rätt ner i magen och "försvinner"! Underbart! Dessutom blir jag påmind om hur duktig jag är varje gång jag ser dessa saker! Som dessutom är billigare än maten jag brukade äta. Prova, det funkar!

• Theresa1

idiotblondinen: Du ser ju jätte smal ut på din presbild... Skönt att ha simmat! Då sover man så gott efter!!!

Angelof berlin: Grattis till graviditeten!!! Är planen att inte gå upp så mycket, för du ska väl iallafall inte ner i vikt

Inga muffins idag! Hehe. Har ätit sallad till lunch, jag åt ute så det blev fatiskt vanlig pasta till men det var inte särskilt många "penne" i så jag brydde mig inte om att peta bort. Till kvällis blev det kyckling, wokgrönsaker och lite nötter. Super gott!!!
    Ikväll är det "Du är vad du äter" och torsdagar är en av få TVkvällar det inte kliar i "mys" smaklökarna. Det är ju faktiskt lätt att avstå när man sett vad de på TV:n vräker i sig och hur maten ser ut när den ligger äckligt uppslängd på ett bord.

• idiotblondinen

Theresa1: Tack, men den bilden är ju duuuktigt mycket photoshoppad. ;) Schyyyyy... säg inte till nån, vi kan väl låtsas att jag ser ut så? Tack för påminnelsen om "Du är vad du äter" ikväll förresten! Jag brukar zappa mellan det o Dolce Vita. Blir peppad av båda dom programmen. Låter som att du haft en bra mat-dag idag, superbra!

• ThereseLaurin

du är vad du äter vilken kanal är det på?? och vilken tid??

Blondinen: du ska vara stolt över dig själv =)

jag brukar ocksågöra så att jag unnar mig saker istället för mat och det blir mest kläder =)

• Nova 68

jag blir galen på min dator den är knäpp hade skrivit om min dag långt blev det och så går det inte att sända iväg det orkar inte skriva om allt .......

hej alla underbara peppare ni har varit super duktiga i dag.
    det flög en kaka till mig till fikat på ef, utan att jag gjorde något så svalde jag den
    ha ha ha

ingen riktig motion heller lite stads vandring bland alla stressade stockholmare.

hoppas dagen imorgon blir bättre
    till er alla en stor kram från Mia

• ThereseLaurin

nova: det var bara en kaka ...så det tycker jaginte att du ska må åligt över =)

• idiotblondinen

Ni missar väl inte du är vad du äter, det går på trean nu.

• Nova 68

Klarar inte att se det blir så äcklad mest över mig själv såg ett av programen när en tjej i min vikt klass fick massage och det såg jätte äckligt ut insåg att så ser nog jag ut .

• idiotblondinen

Nova 68: Men man får ju en sån massa bra tips!

• Nova 68

jo men jag blev så skärrad att jag bara såg det äckliga. Får väll försöka komma över det så man kan ta till vara på tipsen

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)