Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Blondinen: Har läst ikapp nu. Kom igen!! Du är ju min stora motivationen!! Knäckebröd är inte så tokigt! Godare än nutrilett ju!! Ta en promenad idag å bara rensa huvudet som det står i programmet. Sålla liksom, det är ju skönt när man väl kommer ut! Kom igen kom igen kom igen!!!

Har lagt ut en föregraviditeten-bild nu i mitt galleri för att peppa mig. Att det ska vara så svårt att hålla sig från den feta maten! Å det roligaste med den bilden... Kolla vad jag grillar för nyttig mat... Å ändå såg ut sådär!!

• Malin1976

Blondinen: Så bra!! Tilde de Paula är ju rolig hon så det är klart hon gör dig på gott humör!!
    Jag ska ut i snön nu och dra in ved så det blir varmt och gott här inne. Imorse var det 16grader inne när jag vaknade. Då vill man inte tassa runt länge på fossingarna. Brrr!!!!

• Malin1976

Jag har burit in ved jag å ska strax promenera med posten till postlådan... Alltså den gula, inte den utanför huset!!

• Malin1976

Nu har jag donat på hela fm så jag ska ta en välförtjänt dusch, sen ska vi hämta Vilmer hos farfar. så tyst det blir när han ej är hemma!!

• Malin1976
    Måste väl raka benen först... Allt för denna simning, annars är det bra med vinter när man kan gömma sina ben...
  • Malin1976

TL: Lugn vecka??? Ja i våra drömmar kanske....

Nu är det den jobbiga perioden när man kommer på allt man glömt att göra och måste sätta fart med. Kom på att jag måste baka mer kakor, göra fler julklappar med Vilmer... Gaaa, hur ska vi hinna? Dessutom är Vilmer på dagis fyra dagar denna vecka, skulle vara tre men p.g.a. julfest tisdag blir det fyra... Då kommer ju jag att åka å simma å då går det en massa tid... Får sätta Peter i arbete när han kommer hem torsdag..

Ska hämta lillkillen nu, köpte en ny bilbarnstol igår som vi ska inviga. Nu blir det åkning framåt!! (Ja jag vet att han bara är 2½år men han har vuxit ur den bakåtvända vi lånat. Han har både längd och vikt inne och det är väl viktigare än ålder??) Eller hur?? snälla!!!

• Malin1976

Emmamaria: Jag brukar hinna strax över kilometern på en halvtimme så du har nog simmat något liknande. Visst är det härligt??!!

Vad gör alla ikväll??

• Malin1976

TL: Ja, men man känner sig lite osäker ändå... Men det måste ju vara bättre att sitta ordentligt framåt än ihopkurad i en bakåtvänd?? Å när vikt och längd stämmer så måste det gå! Sen var det ju 400kr rea på denna så då känns det rätt att slå till!!

• Malin1976

Ska försöka läsa ikapp, igår så bråkade bara datorn med mig när jag äntligen fick tid att titta in en sväng. Hoppas det går bättre idag!!

• Malin1976

Jag har skickat jättemånga kort jag! Men tänker varje år att nästa gång ska jag bara skicka till dom som skickat till oss.... Men så blir det ej för jag får dåligt samvete. Men nästa år ska jag ta mig f*n bara skicka till dom vi fårr av iår. Varför ska jag ödsla tid och pengar när dom inte ids göra det??
    Är spyless på julen redan nu så jag tror jag sitter hemma å ugglar själv iår. Vi va duktiga svärmor och jag och bestämde att vi skulle ha knytkalas, så skönt för mig att inte dra hela lasset!!
    Men då är det två som gäller, en för att han ska få ta med skicka, kalvsylta och leverpastej också nästa för att han ej får köpa allt så jag får stå och göra iordning det. Gah!!! Att det ska tjafsas om allt!!!

Så, nu har jag fått spy av mig också. Lite skönt!!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)