Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Sådär, då är de sista klapparna inslagna. Handmålade muggar från Vilmer till närmsta släkten, 12 stycken.. Pust, pust vad jag har slagit in.

Ska satsa på soffan nu med cider och skruvar, lättsaltade. Fy på mig!!

Ha en mysig kväll alla!!

• Malin1976

God morgon tjejer!
    Så är det äntligen över, julen!!
    Usch vad man äter! Fastän magen står som en strut så fortsätter man proppa i sig.
    Får väl ta det lite lugnt fram till nyår nu när all julmat är borta.
    Har fått ganska mycket snö så snart kanske vi kan åka skidor i elljusspåret och förbränna en del...

Ha det!!

• Malin1976

Jo vi fick det plus gravad lax och enrisrökt hjortstek, renstek, älgkorv och renkorv plus nån sås till det.
    Så bra att det är nyttigt då, ska jag smaska ordentligt!!!

• Malin1976

Haanna: Mineralvatten... Åh, så gott!!! Skulle åka till affären idag å köpa ,em vi har varit borta varje dag nu så jag ville ha hemmamys med min son= inget mineralvatten... Men orkade bara inte åka iväg!! Smaska på ordentligt med den! Jag dreglar!!

VL: Ja jag har nedfrysta laxfileer jag också för det är så himla gott! Hade dock aldrig sett eller hört kallrökt lax förut så jag blev förvirrad. Men nu vet jag att det bara är att äta och det är nyttigt!

Gravad lax, är det nyttigt eller onyttigt? Det är ju också himla gott!!

I somras grillade jag lax ute på grillen för första gången och det var.... Supergott! Till sommaren blir det nog bara grillad lax!!

• Malin1976

Theresa: Så roligt att se ditt glada rop igen!!
    Har du haft en bra julhelg??

• Malin1976

Halloj!
    Här har det varit grillning i skogen igen. Så mysigt!! Men... Varma mackor med ost och smör, varm oboy, korv med bröd också hade Micken med sig Pringles chips!! I skogen!! Gissa vad som tog slut först...

Jag får ta nya tag efter nyår, nu går det bara inte. Har svullat pepparkakor så jag nästan spyr och jag vet inte varför!
    Minns ju hur mycket bättre jag mådde veckorna innan jul när jag höll igen, men ändå..

Nåja, det är ju bara ½ vecka kvar så jag får väl leva på det...

• Malin1976

Blondinen: Visst fick du simlort i julklapp va?? Badhuset är ju ett ställe som är fyllt med killar, både de som simmar själv och dom som är där med sina barn. Alltså är de även medvetna om att en kvinnokropp som fött barn inte ser ut som Kajsa Bergkvist eller Carolina Klüft.. Så det blir kanon för dig det!!

• Malin1976

God morgon tjejer!
    Igår var jag med om en otroligt häftig grej! Tog bussen upp till sambon i fjällen och följde med på timmerbilsjobb. I mörkret med 8extraljus å snön lyste vit... Sååå fint!!
    Iallafall så kom vi och åkte i skogen och helt plötsligt kom det en tromb och blåste framför oss på vägen en bit! En lite söt en, har aldrig sett något liknande förut!

Nåja, läste simprogrammet som Theresa lämnat länk till. Shit! Ska man kunna simma annat än bröstsim?? Får nog ta det lugnt med de andra simsätten ett tag!

Börjar känna att motivationen är tillbaka nu. Får börja med att skotta gården för att ta oss iväg till stan idag! Ska återigen kolla skidspåret, nu j*vlar måste det vara iordning när det kommit så mycket snö!

Haanna: Gå på stan själv och äta tycker jag är mysigt och du har väl ditt barn med dig så då är du inte ensam! Om din sambo inte orkar åka till din syster och fira nyår så kan du ju åka dit själv. Håller med om att du tänker egoistiskt i den situationen du är i nu. Förlora en anhörig är INTE roligt och det sista man vill tänka på är vad någon annan vill att man ska göra. Tro mig, jag har förlorat alldeles för många på alldeles för kort tid! Ta och stötta din sambo i hans sorg istället så han känner att han har stöd från dig!

• Malin1976

Theresa: Jag skriver ju och man hela tiden, det blir tjatigt det också!!
    Nja, ett var lite enklare och ett var lite svårare. Men själva beskrivningen av simning gav bra motivation! Sen att man ska vila en dag efter ett pass, man vill ju gärna köra på när det känns bra...
    Får försöka rabbla in alla de olika programmen och prova på på måndag när det är dags att simma igen.
    Men det var kanon att du skickade med det!!! Tack!!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)