Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Det gjorde jag med... I längden var det värt det! Vilmer åt själv från sex månader (med lite hjälp såklart) och han lessnade på kletandet så när våra kompisar började låta sina barn äta vid ett års ålder så kletade dom något så bedrövligt!! Men vår kille som redan gjort det åt exemplariskt!
    Sen tycker jag att det är viktigt att de får se och känna hur det känns det som ska in i munnen. Då är det värt att få slänga stolen i duschen varje dag och städa golvet...

Nu ska jag försöka vara enn lekglad mamma. Men det var sålänge en jag var inne här så jag kan knappt slita mig...

• Malin1976

Alltså, Vilmer åt ju med händerna+hela ansiktet innan han lärde sig använda skeden. Den hade jag och puttade in lite mat så han skulle få i sig mera. Första måltiden han fick vid sex månader var lasagne så jag lät hann äta all mat själv, även denna kartonggröt från affären som verkligen var rena slisket!

Banan är ju bland det hemskaste som finns! Vet inte hur många tröjor vi fått förstörda p.g.a. den.

jaha, nu när ni ska träna då kanske jag ska köra "mesprogrammet" då. Med mina petflaskehantlar. Fick inga riktiga i julklapp!!

• Malin1976

Det var ju ett skämt!! Eftersom ni kallar de andra för killerprogrammet eller vad det var...
    Har faktiskt fuskat med det och satsat bara på simning men behöver muskler också, så idag blev det nya tag och måndagens program, jätteskönt!!

Har du läst Hår i baken-tråden? Den hade lite roliga tips.. Tyvärr var det en anonym som lämnat in den!
    Sen hon som blev pussad av sin äcklige svärfar på nyårsafton....
    Eller den stackars låginkomsttagaren i Stockholm med "bara" 19000kr i månadslön och sambon "bara" 42000kr i månadslön...
    Jisses vilka "problem" folk kn ha!

• Malin1976

Hoppas på dig Nova!!!

Jadu Blondinen, den tråden är visst borta, insåg kanske att hon inte hade så mycket att klaga på...
    Hittar inte den om hon som blev pussad av svärfar heller... Urk!!

• Malin1976

Theresa: Varför ska du ha kroppstrumpa för? Kan du inte måla direkt på kroppen dina kläder??

• Malin1976

Theresa: Hon och sambon stod och pussades och myste och då kom fulle svärfar fram och pussade henne direkt på munnen. När hon skulle lirka sig undan sa han typ "Vad feg du är" eller nåt liknande!
    Han var väl bra många år äldre än henne också. Han var visst ensamstående och översexuell även i nyktert tillstånd så då skulle man väl bli om möjligt ännu mer äcklad!

• Malin1976

Jäklar marsmamman vad du måste ha trampat på!

Onskade mig en motionscykel och hantlar i julklapp, fick inget av det. Är lite sur för det men får kanske ta det som en komplimang istället!!

Nä usch, börjar bli dags att sova nu, magen kurrar av hunger och då är det bara sängen som gäller!

Sov sött allihopa!!

• Malin1976

Har ångest eftersom Vilmer är ensamt barn på dagis idag, troligen imorgon också... 5timmar! Men jag måste komma ut i skogen idag och röra på mig och tyvärr går det inte lika snabbt med Vilmer efter sig. Som motion alltså, annars knatar jag gärna runt i skogen med honom!

-17 grader här, tänkte knäppa några vackra vinterkort...

Vill komma iväg och simma imorgon så därför måste jag lämna Vilmer på dagis. Men visst är det hemskt! Vad ska jag annars göra när Peter jobbar borta och alla andra släktingar jobbar också...

• Malin1976

Å tack Theresa! Det där kändes skönt! Ska ta på täckbyxor nu och skoterstövlarna och promenera i skogen...

• Malin1976

Emmamaria: Barnen ligger väldigt skyddade i vagnen, det är inte alls lika kallt där nere som i luften. Ta en termometer och lägg ner där så ser du hur många grader det är i vagnen!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)