vikt...peppningstråd =)
Theresa: Dom hörde nog bara det positiva, att Vilmer tog genvägen!!
Theresa: Dom hörde nog bara det positiva, att Vilmer tog genvägen!!
Theresa: Den var väl inte komplicerad men långdragen och sen på två sekunder blev det kejsarsnitt, snabbrakning av mig (var inte så lätt att sköta med stormagen
) på med operationskläder på Peter, sprang med oss till hissen. Toktröck på knapparna, sprang efter rätta nyckeln till specialhissen som typ står och väntar... Ingen förklarar vad som sker...
In på operation fyra felstick i ryggen när ryggmärgsbedövningen skulle ges, en läkare som suckar bakom ryggen att jag ska sitta still (lätt när de drar is efter ryggen på en+ att sprutorna som sticks in är inte små). Femte blev äntligen på rätt ställe...
Peter står bredvid men kan inte hjälpa... Ingen hör att jag måste spy, Peter börjar leta hink, hittar en liten papplåda, då vaknar dom till och hör vad vi säger!
Så lyfter de upp ett litet knyte och säger en pojke. Dödstyst han säger inte ett pip! In i rummet bredvid och rensa mun och slå lite på rumpan och jag ligger där jag ligger.
Sen när han "lever om" så får jag kika på honom så upp på barnavdelningen med honom. Tvingar Peter att följa med, han vet inte vart han ska vara.
Sen flera timmar på uppvaknandet innan jag får träffa honom.
Så det var en riktig psykisk pärs! Sen fick jag bo på BB med alla andra mammor och barn medan Vilmer bodde på barnavdelningen. Det var inte roligt!
Blondinen: Jo jag har haft bättre stunder i mitt liv!
Jo det var såhär Theresa... Jag blev sjuk under förlossningen. Därför kunde Vilmer ha blivit smittad av mig... Och därför kunde det hända att han skulle smitta de andra barnen, därför fick han ligga på barn. Men jag som var sjuk fick ligga i samma rum med nyfödda bebisar... Jag smittade nog ej...
Nej, nu ska jag nog gå och läsa innan jag ska sova.
Imorgon blir det vila, eventuellt en promenad på kvällen när Peter kommit hem. Ska på badhuset med Vilmer så även han får bada... Egoistiska mamma som åker dit flera ggr i veckan utan honom..
Måste visa Peter också vad duktiga jag och Vilmer är att träna med våra petflaske-hantlar så träningsprogrammet blir det också.
Ha en god fortsatt kväll!!
Våra liv: Det var nån Streptokock C eller nåt sådant, har likson förträngt det. Har funderat lite på slutet om det nu. Men det var visst något som var fjärde kvinna har i sin slida och när man då gått med vattenavgång i flera dagar som jag gjorde så billdades det nån bacill som gjorde att jag fick feber och dropp och sprutor och stick överallt och hela tiden.
kommer även att ha det när/om jag blir gravid igen men då skulle det motverkas på något sätt innan..
Åh så sammanhängande men det var 2½ år sen!!
God morgon!
Nu eldas det för fullt i pannan igen. Får väl värme lagom tills det är dags att åka på badhuset.
Idag blir det som sagt vila med en eventuell promenad ikväll.
Ska strax koka gröt så vi blir ordentligt mätta och orkar bada länge!
Bra start på dagen alltså marsmamman!!
Halloj tjejer!
Här tränas det på för fullt! Så duktiga ni är!!
Känner mig lite utanför när jag inte kan sitta vid datorn hela dagen och hänga med..
Men jag har ju tränat mina armar idag med en vild kille på badhuset!!
Det går nog bra på inskolningen. Men hon borde ju ha kontaktat dig tycker jag! Så ni ska känna er välkomna... Men som Teresa sa, då har de ätit frukost så det ärklart och hon vet ju att ni ska komma.
Är det bara jag som kastats ut härifrån mest hela tiden ikväll? Kanske är mitt virus...