Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Ja jag hoppas det blondinen!

Nu har jag raderat min gästbok, mycket oläst var det där! Så nu ska jag ta på skoterstövlarna, täckbyxorna och skoterjackan och promenera loss upp på berget...
    Solen skiner så jag kommer få en toppentur!!

• Malin1976

Idag tänkte jag lagaköttbullar som det var recept på i Vi föräldrar förra nummret. Thailändska som man kokar istället för steker också serveras det nudlar och wokgrönsaker till. Jag tror att det blir mycket gott!

Har promenerat i skogen nu upp på berget och åh så vackert det är när solen gnistrar i snön och träden är alldeles vita!! Älskar att bo i norrland!!
    Har ätit en nutrilette bar nu och ska duscha sen ska jag njuta av en kopp the...

• Malin1976

Blondinen: Det var ju skitenkelt recept!
    500 gr nötfärs
    3 msk sweet chili-¨sås
    1 finhackad vitlöksklyfta
    2 msk fisksås (ingen aning vad det är... )
    2 liter vatten + 2 buljongtärningar

Sen ska man blanda färsen med kryddorna och rulla små köttbullar.
    Koka upp buljongen och lägg i "bullarna". När de flyter upp till ytan är de klara.

Kan det bli enklare??

• Malin1976

Så bra Våra Liv!!! Jättekul!!

Theresa: Ja det är bra skrämselpropaganda med wienerbröden! Tänker på det varje gång jag står framför dom...
    Ja jag tror också det blir bra att markera att jag klarat den motion jag planerat in. Samtidigt som det blir lättare att ta tag i min struliga värld. Sen skriver jag ju dessutom t.ex nu när jag var på kalas och bara kännde blä, när jag åt tårtan. Samtidigt som jag skriver när jag ätit nåt onyttigt och mått dåligt över det.
    Tycker den boken var en kanonide av dig!!

• Malin1976

Theresa: Okej, ska byta ut det mot något annat idag eftersom jag inte ids starta bilen för enbart det! Tror inte att det finns i vår lokala lilla affär annars kunde jag ha promenerat dit och köpt det (5km enkel väg) istället för skogen men det är ju roligare att gå bland träd och lyssna på djuren. (Idag= en hund som skällde!! )

• Malin1976

Men Theresa... Det är ju härligt att gå i snön och nu har det ju packats så det är lättare att gå! Så ut med dig imorgon! Eller ta med Max i pulkan! (imorgon)

• Malin1976

Börjar fundera om min familj rymt från de kokande köttbullarna...

Va är dom??

• Malin1976

Men det är ju 18-års gräns på godissidan iaf. Men registrera alla sidor man är inne på... Nej tack!!!

Den andra är på engelska så den orkar jag inte läsa men frågorna i början var ju jättebra...

• Malin1976

Ja det kan man fråga sig.
    Jag tänkte registrera mig för att se vad som hände men såg då att dom kollar typ alla sidor man går in på.
    Men det står i deras regler/policy att man ska vara 18 men det kanske går att ljuga om sin ålder??
    Dom kanske inte kopplar ihop det med namn och adress...

Tycker också att det är jättedumt!!

• Malin1976

Nu blev jag syr och mailade "kontakta oss"-kvinnan och frågade hur dom kan kontrollera det och vad dom tar för ansvar om det missbrukas...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)