Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Måste nog gå och lägga mig. Hade hoppats på sovmorgon imorgon men så ska Peter åka med en kompis till Kalix imorgon och titta på en bil. Det är ju bara 55 mil enkel väg så han ska kliva upp kvart över två inatt. Alltså får jag kliva upp med Vilmer. Hå hå ja ja... Tur man är van...
    Idag var kompisen till Stockholm och tittade på en bil men den va inge bra. Dit är det också typ 56 mil... Jag köpte min i Helgum, 1½mil bort... Är supernöjd med den..

• Malin1976

Vart ligger dom då emmamaria??

Jo, Blondinen... Det blir så när man ska ha "storpojkebilar"! Och diesel ska det vara dessutom...
    Nu skäms jag nästan... Men jag ligger vaken halva natten så jag måste lägga mig i tid för att kännamig "utsövd"... Vilmer vaknar vid 7.30ca....
    Så det är ju inte att kliva upp i ottan, men ack så jobbigt det är ändå...
    När jag jobbade och hade öppning fick jag åka hemifrån senast 05.15 på sommaren och tidigare på vintern. Just nu förstår jag inte hur det gick!

• Malin1976

Jag har också röstat emmamaria!!

Vill så gärna ha photoshop!! Synd att det är så jäklans dyrt!

• Malin1976

Jag röstade på nr 7 som flertalet gjort... Så rolig är jag!

God natt på er nu!
    Har absolut inga planer för imorgon nu när vi blir ensamma hemma igen!

• Malin1976

Blondinen: The gör mig... Filip kanske helt enkelt är en gosse som klarar sig utan fall (fastän man ibland önskar att de skulle känna på lite grann så de slutar klättra). Det är ganska skönt att man inte behöver slänga sig ur sängen iallafall utan kan ligga och gosa en stund...

• Malin1976

Tjenare!
    Nu har vi varit ute på skogsprommenad, grävt tunnlar i snön och åkt bob och pulka. Snart dags för lunch, måste ju äta det när Vilmer ska äta. Annars har jag ätit bars istället.
    Glömde helt bort att väga mig imorse så jag får göra det imorgon istället. Efter att ha varit på 50-års kalas ikväll... Det blir nog ett bra resultat!

Blir nog ingen promenad eller annan träning idag heller, tiden rinner iväg när jag är ensam hemma med vilmer. Kan iochförsig köra träningsprogrammet sedan. Det tycker Vilmer är roligt!

Ha en bra dag!

• Malin1976

Hej tjejer!
    Hemkommen från 50-årskalaset nu. Blev inte mycket äta för mig när jag har en 2½åring att hålla efter! Tog dock tårta och chokladpudding! Men åt nästan inget!! Började med värsta suget att Mums vad gott!! Men efter tre tuggor så var det som slibbrigt och sliskigt i munnen och inte alls nå gott! Så jag kletade ihop mina rester med Vilmers som heller inte åt upp sin!
    Känner mig så jävla duktig!!
    Och Blondinen avstod också godsakerna på sitt kalas, så bra av dig också!

Nu ska här eldas så det blir varmt och skönt! Så det inte är så jävla kallt imorgonbitti för det är hemskt!

• Malin1976

Halloj!
    Så har jag varit och simmat 1½km med svägerskan. Mycket folk där men ändå så skönt!!
    Hon hade med sig inpackningar och peeling som skulle vara på inne i bastun och sen pilas... Massor av lyxiga saker så nu känner jag mig dunderfräsch och lyxig! Är bjudna på middag ikväll, tjälknöl mums så gott! Vet inte vad det blir till men älgkött är ju så magert så det känns inte som det värsta man kan äta iaf!
    Imorgon hoppas jag på skogsutflykt men det är så mycket att göra hemma så vi får se.
    Har märkt att det går mycket sämre att följa med här när Peter är hemma, det blir så många måsten då som ska hinnas med. Men så länge jag hinner simma och kan läsa ikapp vad ni skrivit så är jag glad!!
    Ha en trevlig kväll alla!!

• Malin1976

God morgon tjejer!
    Ska läsa ikapp vad ni skrivit innan jag ska ut och motionera i skogen.
    Vägde mig imorse, glömde igår också.
    -1kg från fredag nio dagar sen. Känns super! Så nu är jag under 80 igen!! (79,9)
    Tack simning och nutrilette bar!

• Malin1976

Blondinen: Det finns mjuka tacosskal som är av fullkorn. Tyvärr tycker inte jag om dom, är väl helt skadad på de andra.. Jag äter mest hårda. Men nu när jag försöker äta nyttigare så kanske fullkornen är godare!

I veckan har jag fått knäppt åt bh-bandet ett snäpp längre in. Det är ju riktigt roligt det också!
    Magen däremot... Linningen på byxorna är i stort sett lika tighta... Men det kommer väl det också.

Har funderat på att göra en veckoplanering i motivationsboken. Typ Måndag - simma tisdag - göra träningsprogrammet och så... Sen sätta guldstjärna om jag gjort det jag planerat, annars tomt. Sen räkna in veckans stjärnor och vid ett visst antal ge belöning. Det är ju som med viktbelöningen men för att få nån struktur på träningen och få till träningsprogrammet regelbundet...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)