• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • ThereseLaurin

thussen: låter inte skönt det där... finns det ingen simhall eller nåt?? då borde väl inte ryggen få ta så mycket stryk menar jag

• Theresa1

Therese: Jag fattade det som att det kvittar om manäter vanliga eller less fat. Jag viktväktade när de kom och var SVINNÖJD och tänkte YES här ska ätas chips... Vi frågade på VV hur många pointe mindre det var i de chipsen... Fick till svar att vi kunde räkna med precis samma points som vanliga

Nu är sambon i väg o handlar sen ska han iväg o spela poker med grabbarna... Jag bad honom köpa godis Fast jag känner nu att jag är eg inte så sugen... Har jag en påse hemma i skafferiet så vet jag att det finns och blir mindre frestad. Knäppt. Hoppas jag klarar att bara ta några när suget sätter in lagom till idol... Sonen sover, sambon borta *stackars mig. Handen i påsen, moffa fast jag inte är sugen* Någon som känner igen sig?
    Ni som röker/har rökt vet väl att man är aldrig så röksugen som när man inte har cigg eller bara ett fåtal kvar.

• ThereseLaurin

THERESA: Här är det bara jag och alicia hemma..alexandra ska sova hos famror och micke jobbar =( Igår ringde han hem och frågade om jag ville ha nåt..jag svarade nej vart så stolt över mig själv =) Han jobbar på statoil kanske jag ska tillägga =)

Jag röker inte har gjort för många år sedan, men snusar nu tyvärr...men men

• Theresa1

Glömde... jag skulle ju bjuda på "Därför är jag tjock"

Jag hade ätstörningar när jag var yngre, men blev bra efter ett par år... Jag flyttade hemmifrån när jag var 19 och hade väl inte världensbästa kosthållning direkt då blev det några kilo plus. Tyvärr hände det massa saker i mitt liv under en kort tid så att jag mådde inte så bra... Gick upp lite till. Träffade en kille och han mådde väl inte helt hundra han heller och vi gjorde massa skit. Plussade ett par kilo. Jobbade jätte mycket för att slippa känna efter, mycket natt. Ett par kilo till. Separerade blev pykistkt utbränd, plussade lite till.

Gick med i VV, gick ner 14 kg lätt som en plätt. Höll vikten tränade & mådde bra.

Blev med barn och tyckte väl att jag inte behövde tänka på vad jag åt eftersom jag var gravid och sen skulle tappa medans jag ammade.

Summasumarum. Slutade kolla vikten när jag ökat 20 kg. i min graviditet. Vägde mig i somrad, vägde då 75-76... Vikt nu 73-75 (typ). Jag har inte minskat fast jag försökt. Tillslut sket jag i allt och nu är jag as peppad tack vare denna tråd. Jag kommer ju inte må sämre av att äta sunt. Går jag inte ner så vill väll inte kroppen det ännu... då rasar jag väl sen när det är dags om jag fortsätter vara sund. Jag kan hu inte göra mer än misslyckas skojade, jag menar ju att jag inte kan göra mer än att försöka, det skadar ju knappast!

• ThereseLaurin

tHERESA: det kommer att gå bra ska du se =) Nåt hekto ska du i alla fall kunna gå ner =) ne skoja bara...

• ThereseLaurin

Theresa: jag märkte det =) Ska föröska få till mina kontakter är en jävla oordning på dem =)

• ThereseLaurin

ska nog kika på tv ikväll och hålla mig borta från köket =)

• idiotblondinen

Theresa1: Det ska nog gå bra ska du se!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)