• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Malin1976

Hej hej!
    Jag tackar för alla snälla ord från er som varit in på min sida!
    Det är mitt midjemått och min vikt som jag är mest missnöjd med så...
    här kommer mina mått!
    vikt: 81,7
    midja: 101,5
    knä: 38,5
    arm: 33
    Den där navelhöjden förstår jag ej hur man mäter...

Ikväll ska vi på min sambos personalfest på ena jobbet = 3-rätters middag. Hmm, svårt med mat som är så gott!!
    Däremot ska jag köra dit och hem så jag får ju inte en massa onyttiga alkoholkallorier.

• ThereseLaurin

Oj här har det skrivits medan jag vart borrta en pytte stund =)

blondinen: Angående julmaten. så är ju egentligen inte själva julmaten de mest onyttiga, uten beror ju helt på i vilka mängder och så... som tex äppelmos är nog inte de nyttigaste att ha på, men tar man lite av allting så tycker jag i alla fall att det är helt okej =)

ThusseN. Ja hopprep är bra =) fast jag får så ont i knäna..fast det får jag ju även när jag cyklar =(

Sarah: det kommer nog att gå bra =) Fast jag tycker ju att degen oftast är fodare än själva bullarna =)

Nova och malin: har skrivit upp era mått nu...

Malin: Huvudsaken när du mäter är att du mäter på sama ställe varje gång =) Sne är det ju svårt att veta vart man ska mästa..men strax ovanför naveln brukar de sääga..men själv tycker jag att man ser bättre resultat om man mäter nedanför...fast jag mäter ovanför..lite oinvecklat de där vart nu...

Marsmamma och blondinen:: Kaffe är ju ett måste =) Sen om ni dricker kaffe svart alltså utan nåt mer...så är det nästan som att dricka vatten kan ju i nte vraa mycket fett =)

• ThereseLaurin

Malin: men va gott me trerätters =) Det fixar du ju galant och som du säger alkoholen skippar du ju =) det är ju bra =)

• Malin1976

Ja jag ser det så jag också!
    Men det blir ju en lunchpromenad med Vilmer i vagn också när han ska sova så det blir skönt!

• Malin1976

oxå glömde jag skriva att det va till Therese!!

• Sus69

Nu ska vi på promenad.. och sedan bär det av till kalaset!
    Återkommer med rapport!

Ha en super dag alla!

• morriis

Har varit ute en runda nu.
    Hoppade hopprep och sprang samtidigt.
    Gick bättre idag :)
    Sen blir det ytterligare motion under dagen och under kvällen.
    Har tvättid idag också så det bli att springa ffram och tillbaka upp och ner (har tvättstugan på andra sidan gårdsplanen)

• Theresa1

Godmorgon...

Jösses vad alla varit aktiva redan!!! Jag har inte kravlat ur mjukisarna ännu

Vi ska iväg på 25- års kalas ikväll, det ska bli jättekul o jag hoppas att håller mig ifrån de värsta kaloribomberna... ska inte dricka alls eftersom jag ammar lite fortfarande. När man är nykter är det ju faktiskt lättare att tänka på vad man stoppar i munnen.

Alla har hunnit skriva så mycket så jag sammanfattar det lite kort med att

NI ÄR SÅ BRA!!! Gud va kul ni som sett resultat! Visst mår man lite bättre redan...

Hag förbrukade ju min godis dag redan igår så idag är det nyttigheter.... Ska försöka att redan ha käkat lite innan festen så jag inte är vrålhungrig när jag kommer dit.

TIPS! Testade att göra eget pålägg. JÄTTEGOTT!!!
    Magraste fetaosten mixas med lite vitlök, olivolja och färsk basilika. (snott från tv3:s du är vad du äter) Bre på det på riktigt grovt osötat bröd. Det var verkligen jättesmaskigt! Man behöver verkligen inte ha smör/margarin på heller, Så det blir ett magert alternativ. Nu ska jag städa

Ha det så bra idag och lycka till!

• Josean

Lite uppdatering:

OJ vad ni har skrivit på bara två dagar som jag varit "borta"!!!! Härligt!!

Blev i alla fall inget VV för mig i torsdags... Var tvungen att hoppa in på jobbet... Men nästa torsdag MÅSTE det bli för annars går min rabatt ut... Hade tänkt ta 16 veckors, känns mer på riktigt då.

Nu är jag i alla fall bortrest. Dalarna. Ska försöka låna lite internet när det går, men om det blir tysst en längre tid så vet ni varför, har då ABSOLUT inte svikit er på den här härliga tråden...

Imorgon blir det antagligen IKEA i Västerås!! Kul, kul!!!

Ha en bra dag alla och kämpa på!!!

/Jo

• idiotblondinen

Hej! Nu har jag varit ute o promenerat 1 en timme o 20 minuter i så snabb takt att benen nästan vek sig! Haha! Måste erkänna... Det är RIKTIGT långtråkigt att gå, tycker jag. MEN! När jag kommer hem o det är över så är det så otroligt värt det!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)