• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • alarik82

blondinen... jag har en hungrig gubbe som kommer hem då så de rä bäst å ha maten klar.
    jag äter sånnhär krom piller oxå som ska göra att man inte blir sötsugen, dom hjälper nog lite, men nu är jag sugen på nått överhuvudetaget att äta på....

• idiotblondinen

Knäckebröd är underskattat! O min nya passion lax... Har köpt lax tre dagar i rad nu. Kan inte sluta tänka på det. Sååå gott.. Och kalorifattigt! Men jag blir ruinerad om jag fortsätter köpa det Men knäckebröd med sallad på är ett nyttigt snack...

• Malin1976

emmamaria: Glöm inte bort att kroppen även behöver fett för att förbränna fett! Har du fett i matlagningen? Sen läste jag någonstans att de som drack mjölk under sin bantning hade lättare att gå ner i vikt än de som uteslöt mjölken.

Jag vill också ha msn men min sambo stängde av den förut....

• Malin1976

emmamaria: Känns som jag anfaller dig, men du har ju inte så mycket vikt att bära på utan det är ju magen du vill bli av med. Blir rädd att du svälter dig för magens skull...

• Theresa1

idiotblondinen: Tack va glad jag blir!!!

Hoppas det dått bra för alla dessa dagar FL legat nere. Såg att vissa haft det lite tufft

Marsmamma: Jag kan inte annat än hålla med Idiotblondinen i det hon skrev om att "straffa sig". Jag är PRECIS likadan... Jag är ju som jag sa innan en "allt eller inget" person så jag kan råbanta sen äta en kaka och tycka att är skitdålig som inte ens kan banta som folk... sen är jag igång med godis glass o bullar o kakor och skitmat. det handlar hela tiden om attityden mot mat (för mig iaf) Man måste förändra småsaker i sitt liv för att det ska fungera. Vi som är i denna tråden är ju uppenbarligen inga OS atleter som har egen dietist och egen tränare hemma i stugan Vi har inte lätt att tappa vikt och är gottegrisar... Du går det inte att leva ett sallad o böner liv. Man måste anpassa sitt liv efter sig själv eller vad man ska säga *svammel*. Om du gör upp regler för dig själv blir det lite lättare. När du följt dem reglerna BELÖNA dig!!! Misslyckas du så *whatever* Börja om som om inget hänt... Ta en grej i taget. Att förändra sitt liv tar ett tag och du kommer att minska i vikt som bonus! Poangen med långvarig viktminskning är ju att inte banta för då vräker man ju i sig allt man missat sen när man är klar... Måste du ha bulle till kaffet, ät det då. MEN inte varje dag. Måste du ha det VARJE dag ät det men då måste du skära ner på något annat. När du kommit n bit på vägen så kommer du inte behöva allt gott jämt utan tycker kanske att det räcker med helgen.

Hoppas allt mitt snack fungerar på dig, vi är ju alla olika Om du inte tycker att det jag sa är vettigt då hittar vi på en ny strategi. OKEJ? Du SKA gå ner i vikt!

Igår var jag i STHLM och då hittade min Dietist SAMBON 8% snacks supergott. Fast jag har tyvärr inte hittat det någonstans hemma. Det var någonslags kuddar med salsasmak. Lite chipsiga typ...

Om man MÅSTE ha ngt i munnen för att kroppen dööööööör annars kan man ha lite mager färskost på sådana veterån (som man ger sina barn) det är jättegott.

Nu ska jag städa ur sonens rum (används som förråd nu) Ses sen!

• alarik82

malin, nej ingen fara....
    men de finns nog fett ska du se... hehe.... i middagen så lagar jag som vanligt bara. med margarin när ja steker å så... har jag grädde så är de den som är lättast faktist, den med 7%.... försöker dricka mjölk ibland, men inte alla dagar faktist...

• Theresa1

Är så nyfiken på hur alla ser ut... Men det är ju inte så spännande att lägga upp bilder här så alla kan se

• Theresa1

Men du är ju inte tjock... men jag har sett/läst att du också har allt på magen...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)