• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • idiotblondinen

Theresa1: Jo, det är möjligt Men det är så störigt att slinka dit!

• bonadea78

Ok, jag mäter och väger mig alltid på måndagar, men det kanske går bra ändå

Jag vägde nyligen 76 kg som mest, men har nu gått ner till 69 kg. Vill ner till ca 60. Fast jag kan nog känna mig nöjd vid ca 62-63 kg också. Har hittills minskat ganska mycket i mina mått så det känns ju trevligt. Magen är ju då värst... GAAHH, efter förlossningen alltså.

• Malin1976

Välkommen Bonadea!!
    Magen verkar vara det största problemet för oss alla!!

Idag gick jag förbi den där jäkla "bakat i butik" wienerbröd!! Mmm, så gott! Köpte två å som tur var hade inte Peter åkt iväg på jobbet när jag kom tillbaka så det blev "bara" ett, men ändå så fett å sliskigt!!
    Tvingade dock iväg mig till badhuset och simmade 45 minuter så en del är nog borta..

Hur går det med träningsprogrammet? Är såå nyfiken! Men det har kanske stått lite stilla när man inte kommit in här!

Blondinen: nybakat är ju helt omöjligt att avstå från så du är jätteduktig som struntar i kolhydraterna till middagen istället.

emmamaria: När jag blir sugen på nåt så nallar jag oftast sonens chokladfack i kylen. Men är ändå mest förtjust i kakor och bullar men dom måste man tina ju och det tar tid!! Skulle vara smartare att gå efter det så skulle kanske suget gått över innan man tinat klart.

• bonadea78

Jag har faktiskt inte ätit några som helst sötsaker på en månad nu och det hjälper mig lite... ja, att minska suget alltså!

• idiotblondinen

bonadea78: Magen är verkligen värst för mig med... För oss alla tror jag nästan. Det känns hopplöst, men det SKA gå att få bort den. Så är det bara.

Malin: Tack, nu känner jag mig lite bättre.

• Nova 68

Hej äntligen så funkar fl i dag har jag jobbat och handlat julklappar och varit hos tandläkaren så nu har jag precis kommit hem och läst dagens skörd om er:

Marsmamma. DU kommer klara detta jag vet det det är bara lite trögt nu. det kan kännas tungt om man har mycket att göra som nu innan jul och då "lindrar" man stressen med att äta, tror man, mendet blir bara värre för då brottas man med dåligt samvete oxå:
    vi SKA fixa detta tillsammans jag behöver oxå peppning. Har hållt mig från godis sött så länge så får jag smak på det och sen kan jag inte sluta äta jag har vräkt imig allt. det käns som om jag hetsäter jag äter utan att det är gott måste få stopp på det.

kram och vad kul att "träffas" igen det blir så tomt utan er ha ha ha vilket liv man har

• Malin1976

Eller hur Nova!!
    Å tänk så många kalorier vi förbränner här!!

• Sus69

Go kväll alla vikt peppar! Och ett STORT tack till all pepping jag fått! Ska ta Nya tag ännu en gång!!!
    Och visst är det oooooootroligt vad man saknar denna tråd när FL inte fungerar!!!
    Jag tycker att vi har blivit ett kanon gäng här, ni är guldvärda allihop!

Teresa1 och Blondinen hur går det med "Viktpeppar programmet"?

Har nu funderat än längre tid på att kosta på mig nån slags ansiktsbehandling, kanske kan använda en sån som "belöning" när jag passerat 100 strecket, vad tror ni?

• idiotblondinen

Hej Nova!

Marsmamma: Jag tror att Theresa har nåt på gång! O ansiktsbehandling låter som en utmärkt belöning!

• alarik82

jag håller på å lagar julskinka ja, hmm, undrar hur mycke sånt man vräker i sig när den är klar då :)

fast ja har ju gått ut å gått 50 min å varit på boxercise 1 timme idag...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)