• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:59:44 följande:
    Med tanke på hur många såna trådar det är som dyker upp där (inget man ser här för dom försviner lika fort som dom kommer upp) så är det inget konstigt att folk tog han för troll och drev med han.
    spelar för den delen ingen roll, han hade siktet ställt, svarade sansat på frågor som rörde hans liv, skojade med dom som "hetsade"/drev.
    Du har inte läst psykologi va? Oavsett så ska man ringa polisen, ta alltid det säkra före det osäkra.
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:59:40 följande:
    Ja och min tolkning är rätt. Måste man alltid tolka saker till det negativa?
    Rätt? Du vet alltså mer om mitt datoranvändande än vad jag själv gör. Intressant, är du medial?
  • Rabelais
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:21:27 följande:
    Har du läst hela tråden? Det var folk som skrev INNAN mig att hon borde banta, jävla fetto o.s.v. DÄRFÖR svarade jag som jag svara. Det är ungefär som att man polisanmäler någon för trakasserier genom internet, på rättegången så visar man enbart upp vad den ene har skrivit och inte en själv fast man ser att den andra personen blivit provocerad av någonting. Ursäkta mig, men jag orkade inte ens läsa igenom hälften av vad du skriv då det enbart är idioti. Gå tillbaka till ditt Flashback-liv och stanna där.
    Jag gör, av någon anledning som troligen ligger uttråkning nära, ett sista försök, det faktum till trots att du själv skriver att du inte läser vad jag skriver men ändå har starka åsikter om det (inte helt ovanligt på det här forumet eller ens i tråden), att reda upp begreppen för lilla dig:

Att skriva "Banta för fan ditt fettomongo, späcksäckar för för helvete inte ligga annat än med despokillar" var, ordvalet till trots, inte OT i den aktuella tråden.

Att däremot börja diskutera bantningsmetoder som du gjorde, det räknas som OT .

Vad av detta är det du inte begriper? Kanske en onödig fråga med tanke på ditt tidigare tillkännagivande, men wtf. 
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:01:38 följande:
    Du har inte läst psykologi va? Oavsett så ska man ringa polisen, ta alltid det säkra före det osäkra.
    Hur mycket psykologi har du själv läst?
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:00:45 följande:
    Jag kan svara på din totalt orelevanta fråga om du motiverar varför mitt svar är av vikt för dig. Hittilis har du enbart lyckats med personangrepp, ungefär som det du beskyller flashbacks användare för.
    Tror nog att du är rätt bra på personangepp själv. 

Hur svårt är det? Ja, eller nej.
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:01:58 följande:
    Rätt? Du vet alltså mer om mitt datoranvändande än vad jag själv gör. Intressant, är du medial?
    Öh, vad har ditt datoranvändande med att du är en representant från FB att göra? Förklara det för mig.
  • CloudBerry 1
    nollåtta skrev 2010-10-18 22:00:45 följande:
    Jag kan svara på din totalt orelevanta fråga om du motiverar varför mitt svar är av vikt för dig. Hittilis har du enbart lyckats med personangrepp, ungefär som det du beskyller flashbacks användare för.
    Det är nog det enda jag sett henne/honom syssla med på FL hittills..
  • Hugful80
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:38:54 följande:
    Ännu en pinsam fbmedlem? Ni är för härliga i er sinnesslöhet.
    Zomg! Personangrepp när man inte kan argumentera!

Eller vänta nu... Det är ju standard familjelivsretorik, det var inget.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:03:08 följande:
    Tror nog att du är rätt bra på personangepp själv. 

Hur svårt är det? Ja, eller nej.
    Du tror det, men då får du hemskt gärna visa mig vart jag använt mig av personangrepp i den här tråden.
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:03:13 följande:
    Öh, vad har ditt datoranvändande med att du är en representant från FB att göra? Förklara det för mig.
    ÖÖöööööh. Jag är inte en representant från F, är det för svårt att förstå kanske?
Svar på tråden Flashback - nejtack!