• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:55:31 följande:
    Jasså det skulle jag inte. Du vet att man kan läsa i forumen på flashback utan att vara reggad medlem som skriver.
    Har någon skrivit att du är registrerad där? Nej, hon skrev att du var "en god representant för flashback", behöver INTE betyda att du är medlem med andra ord, utan att du försvarar och representerar den sidan, för att du uppenbarligen tycker den är SKIT bra.
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:55:43 följande:
    Kan du svara på min fråga, eller är den för svår?
    Jag ser inte vad frågan har för relevans för någonting.
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:57:42 följande:
    Har någon skrivit att du är registrerad där? Nej, hon skrev att du var "en god representant för flashback", behöver INTE betyda att du är medlem med andra ord, utan att du försvarar och representerar den sidan, för att du uppenbarligen tycker den är SKIT bra.
    Det är DIN tolkning, kära du.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:58:12 följande:
    Jag ser inte vad frågan har för relevans för någonting.
    Du vill alltså inte svara på om du är medlem på Fb?
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:57:03 följande:
    Folk från flashback ringde. Det tog dryga halvtimmen innan polisen kom dit efter första samtalet.
    Ja, dom ringde när han redan var död. Dom reagerade försent, istället så fokuserade dom att mobba killen och hetsa honom och uppmuntra honom.
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:58:47 följande:
    Ja och min tolkning är rätt. Måste man alltid tolka saker till det negativa?
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:54:59 följande:
    Herregud. Man ska inte uppmuntra sånna handlingar! What's wrong with you?
    Med tanke på hur många såna trådar det är som dyker upp där (inget man ser här för dom försviner lika fort som dom kommer upp) så är det inget konstigt att folk tog han för troll och drev med han.
    spelar för den delen ingen roll, han hade siktet ställt, svarade sansat på frågor som rörde hans liv, skojade med dom som "hetsade"/drev.
  • Hugful80
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:51:40 följande:
    Den lilla meningen var vad du hängde upp dig på?
    Jajjemen. Eftersom du far med osanning och försöker smutskasta ett helt forum.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:58:52 följande:
    Du vill alltså inte svara på om du är medlem på Fb?
    Jag kan svara på din totalt orelevanta fråga om du motiverar varför mitt svar är av vikt för dig. Hittilis har du enbart lyckats med personangrepp, ungefär som det du beskyller flashbacks användare för.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:58:47 följande:
    *skrattar högt*
Svar på tråden Flashback - nejtack!