• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:01:20 följande:
    Sluta vara långsint och gå vidare.
    Jag har skrivit många saker och det där är det enda du kan ta upp? Har du inget annat att argumentera med eller?
    Men du verkar juh inte förstå vad felet är och varför du har fått en tillsägelse.

Jag har massor att argumentera mer men tyvärr lämpar sig det mer för flashback där man får yttra sig med stora ord för det verkar vara det enda som kanske skulle kunna fungera.

Att jag svarar dig med den meningen och samma ord som förut kan bero på att jag inte får någon som helst respons på att du har fattat vad felet är eller hur flashback fungerar, utan du fortsätter gnälla om att folk på flashback skriver elaka saker...
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 11:15:46 följande:
    Men du verkar juh inte förstå vad felet är och varför du har fått en tillsägelse.

Jag har massor att argumentera mer men tyvärr lämpar sig det mer för flashback där man får yttra sig med stora ord för det verkar vara det enda som kanske skulle kunna fungera.

Att jag svarar dig med den meningen och samma ord som förut kan bero på att jag inte får någon som helst respons på att du har fattat vad felet är eller hur flashback fungerar, utan du fortsätter gnälla om att folk på flashback skriver elaka saker...
    Läs.
  • CloudBerry 1

Förresten har Lovley6 fått munkavle?

• Azusephre
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-19 11:17:59 följande:
    Förresten har Lovley6 fått munkavle?
    Eller så har hon ett liv utanför familjeliv och flashback?
  • Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:16:47 följande:
    Läs.
    Ja vad exakt är det du vill att jag ska läsa, jag känner att jag har fått den uppmaningen förut beror det på att jag inte svarar som du vill ha svar?
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 11:30:01 följande:
    Ja vad exakt är det du vill att jag ska läsa, jag känner att jag har fått den uppmaningen förut beror det på att jag inte svarar som du vill ha svar?
    Nej, det beror på att du ignorerar det jag skriver och du skriver bara för att gnälla.
    Jag hänvisar till inlägg #431 där jag skrev:
    "Ja, men ni har tjaffsat om det där i flera timmar nu, det räcker, jag förstår, ni behöver inte upprepa er och säga att jag är dum i huvudet som inte förstår även om jag gör det. Därför är det pajkastning. Move on."
  • Tiikeri

Jag fattar inte att det ska vara så förbannat svårt för människor att behandla varandra med respekt. Fattar inte hur ett forum kan acceptera att folk mobbar varandra sådär. Har ingen erfarenhet av den där hemsidan, kanske det är känt för att man får uttrycka sig grovt? Men jag fattar inte att man som ansvarig för en sida tycker att det är okej att låta sånna inlägg vara kvar.

Jag fattar å andra sidan varför TS här väljer att skriva av sig. Klart man blir förannad, skulle jag bli om jag var hon. Ser man mellan fingrarna så är man delaktig och accepterar det som händer, men flaggar man om vad som försigår så får de ansvaria för sidan antingen stå för de, om de inte ändrar sig förståss. Bara bra om eventuella nya medlemar får en bild om vad det är för sida.

• Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:34:03 följande:
    Nej, det beror på att du ignorerar det jag skriver och du skriver bara för att gnälla.
    Jag hänvisar till inlägg #431 där jag skrev:
    "Ja, men ni har tjaffsat om det där i flera timmar nu, det räcker, jag förstår, ni behöver inte upprepa er och säga att jag är dum i huvudet som inte förstår även om jag gör det. Därför är det pajkastning. Move on."
    Gud vad bra att du veta varför jag skriver!

Jag har läst det inlägget och konstaterade att du inte tagit in det som skrivits utan ser det som gnäll. men fine då gnälls det i båda läger.
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 11:38:08 följande:
    Gud vad bra att du veta varför jag skriver!

Jag har läst det inlägget och konstaterade att du inte tagit in det som skrivits utan ser det som gnäll. men fine då gnälls det i båda läger.
    Det börjar bli tjat och gnäll ja...
  • Azusephre
    Tiikeri skrev 2010-10-19 11:37:42 följande:

Jag fattar inte att det ska vara så förbannat svårt för människor att behandla varandra med respekt. Fattar inte hur ett forum kan acceptera att folk mobbar varandra sådär. Har ingen erfarenhet av den där hemsidan, kanske det är känt för att man får uttrycka sig grovt? Men jag fattar inte att man som ansvarig för en sida tycker att det är okej att låta sånna inlägg vara kvar.

Jag fattar å andra sidan varför TS här väljer att skriva av sig. Klart man blir förannad, skulle jag bli om jag var hon. Ser man mellan fingrarna så är man delaktig och accepterar det som händer, men flaggar man om vad som försigår så får de ansvaria för sidan antingen stå för de, om de inte ändrar sig förståss. Bara bra om eventuella nya medlemar får en bild om vad det är för sida.

Tack!
Svar på tråden Flashback - nejtack!