• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • CloudBerry 1

Var ligger tråden på FB? Hittar den icke.

• Azusephre
    Rabelais skrev 2010-10-18 14:54:07 följande:
    Topic var myten om att feta tjejer är desperata, inte får ligg, luktar konstigt och så vidare, inte diverse bantningskurer eller om tjockisar är ohälsosammare än smala, vilket evilhoney påpekar två gånger innan tråden låses för allt för mycket OT.

Och alla ni effellare som kvider av skräck och obehag så fort någon inte stryker er medhårs: Följ evilhoneys uppmaning och läs F. H. reglerna först.
    Det tolkade inte jag det som. Jag tolkade det som att TS ville förklara att även om man är överviktig att man kan få killar ändå, utan att vara desperat, att man kan se bra ut och få engångsligg från krogen, att det bara var ett missförstånd att överviktiga tjejer inte kan få någon o.s.v.
    Det var ni "grabbar" som ändrade ämnet till att feta, fula, illaluktande kvinnor inte kan få killar och är deperata. Och vad har bantning med ämnet att göra?
    Men då vet jag, att om man inte är elak och taskig som person, och skriver överdrivna och taskiga kommentarer så är man uppenbarligen inte välkommen till FB. Är det reglerna?
  • Slacker

Flashback är ren skit och borde läggas ner!
    Tack för mig

• TrailerTrash
    Slacker skrev 2010-10-18 16:08:03 följande:
    Flashback är ren skit och borde läggas ner!
    Tack för mig
    Bara för att dui tycker det är skit så ska det läggas ner

*noterar*
  • Slacker
    TrailerTrash skrev 2010-10-18 16:09:36 följande:

*noterar*
    Men läs vad jag skriver, det blir felnoterat annars...
    BORDE inte synonym med SKA....så, ändra i din anteckning nu
  • TrailerTrash
    Slacker skrev 2010-10-18 16:11:08 följande:
    Men läs vad jag skriver, det blir felnoterat annars...
    BORDE inte synonym med SKA....så, ändra i din anteckning nu
    Borde

*noterat*
  • Azusephre
    TrailerTrash skrev 2010-10-18 16:09:36 följande:

*noterar*
    Hon är inte den enda som tycker att det är skit och borde läggas ned.
  • TrailerTrash
    Azusephre skrev 2010-10-18 17:35:09 följande:
    Hon är inte den enda som tycker att det är skit och borde läggas ned.
    Varför skulle man lägga ner Flashback..Varför inte lägga ner FL också och Facebook eller varför inte lägga ner allt  när vi ändå håller på
  • Azusephre
    TrailerTrash skrev 2010-10-18 17:36:46 följande:
    Varför skulle man lägga ner Flashback..Varför inte lägga ner FL också och Facebook eller varför inte lägga ner allt  när vi ändå håller på
    Moget!? För att Flashback är en ren mobbningssida utan genvägar!? Visst att FL också kan vara lite ... speciellt, men det är ingenting i jämnförelse.
Svar på tråden Flashback - nejtack!