• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • PeeGee
    Mariohn skrev 2010-10-18 13:52:02 följande:
    Och nu har jag förklarat vad jag menade och de flesta förstår. Är vi klara med varandra eller du har något du skulle vilja tillägga?
    Så du hävdar att du inte går på feta människor med "jag tänker ju bara på din hälsa?" Du har aldrig gjort det i privatlivet och det har aldrig hänt på Familjeliv?
  • uniMog

Kan vi kanske hålla oss till ämnet istället?

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Mariohn
    PeeGee skrev 2010-10-18 13:54:11 följande:
    Så du hävdar att du inte går på feta människor med "jag tänker ju bara på din hälsa?" Du har aldrig gjort det i privatlivet och det har aldrig hänt på Familjeliv?
    Hahaha nej det gör jag verkligen inte. Varför skulle jag "gå på" främlingar som inte bett om min åsikt och berätta för dem hur de ska leva sina liv? Vem gör sådant? Frågar folk däremot om råd och tips så utbyter jag gärna sådana. 
  • PeeGee
    Pejgan skrev 2010-10-18 13:55:24 följande:
    Kan vi kanske hålla oss till ämnet istället?
    Det är ju just ämnet: hur feta människor blir behandlade. På Flashback, på Familjeliv och i verkligheten. Nästan ingen har klarat av att i den här tråden visa sympati för tjejen i TS exempel utan att dessutom lägga till att hon naturligtvis måste gå ner i vikt.

Min poäng är just att vill man kasta sten när man sitter i glashuset FL så kanske man ska ta en titt på hur man själv behandlar överviktiga. Det är till och med möjligt att det är lättare att skaka av sig over-the-top-förolämpningar på den absurda nivå som förekommer på Flashback än vad det är att inte låta sin självkänsla bli fullständigt nernött av tvåtusen "jag tänker ju bara på din hälsa" om dagen. Båda varianterna kommer från samma ruttna hål i människosjälen, men de sistnämnda inbillar sig att de är de "goda".
  • Mariohn
    PeeGee skrev 2010-10-18 14:07:52 följande:
    Det är ju just ämnet: hur feta människor blir behandlade. På Flashback, på Familjeliv och i verkligheten. Nästan ingen har klarat av att i den här tråden visa sympati för tjejen i TS exempel utan att dessutom lägga till att hon naturligtvis måste gå ner i vikt.

Min poäng är just att vill man kasta sten när man sitter i glashuset FL så kanske man ska ta en titt på hur man själv behandlar överviktiga. Det är till och med möjligt att det är lättare att skaka av sig over-the-top-förolämpningar på den absurda nivå som förekommer på Flashback än vad det är att inte låta sin självkänsla bli fullständigt nernött av tvåtusen "jag tänker ju bara på din hälsa" om dagen. Båda varianterna kommer från samma ruttna hål i människosjälen, men de sistnämnda inbillar sig att de är de "goda".
    Det är fortfarande skillnad på att själv fråga om tips och råd och få dem och att få dem gnuggade i ansiktet utan att ha bett om dem. Det sistnämnda sysslar inte jag med trots dina vilda anklagelser. 
  • uniMog

I beg to differ. Jag upplever inte allt att du håller dig till ämnet, du har hakat upp dig på att en annan medlem menar något hon uttryckligen sagt sig inte mena. Det är dags att släppa det.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • PeeGee
    Mariohn skrev 2010-10-18 14:10:45 följande:
    Det är fortfarande skillnad på att själv fråga om tips och råd och få dem och att få dem gnuggade i ansiktet utan att ha bett om dem. Det sistnämnda sysslar inte jag med trots dina vilda anklagelser. 
    Så du skrev inte högre upp att exempeltjejen behövde ta tag i det och gå ner i vikt?
  • Mariohn
    PeeGee skrev 2010-10-18 14:12:07 följande:
    Så du skrev inte högre upp att exempeltjejen behövde ta tag i det och gå ner i vikt?
    Jag tycker att alla människor som väger närmre 200 kg borde få hjälp att förbättra sin hälsa. Men jag pekar inte ut någon individ och jag hjälper ingen som inte bett om det. Och för att återknyta till ämnet tycker jag att TS har fullkomligt rätt i att det är osmakligt och elakt att önska livet ur någon eller håna någon för att den är överviktig. Jag tycker inte att man har rätt att håna någon annan människa överhuvudtaget. Däremot förstår jag att folk ifrågasätter varför människor är stolta över att de lyckas upprätthålla en skadlig sjukdom. Om människan i fråga själv startar diskussionen. 
  • CloudBerry 1
    PeeGee skrev 2010-10-18 14:12:07 följande:
    Väger man som en kvarts bil så är det nog tamigfan dags att göra det också.
  • Rabelais
    Azusephre skrev 2010-10-18 12:29:30 följande:
    Jag skrev inte OT, jag skrev ang överviktiga människor, vilket det snackades om.
    Egentligen bryr jag mig inte så mycket vad som skrevs till mig, det som stör är att alla försvarar mobbningen och håller varandra om ryggen. Vuxna män. Herregud. *skakar på huvudet*
    Topic var myten om att feta tjejer är desperata, inte får ligg, luktar konstigt och så vidare, inte diverse bantningskurer eller om tjockisar är ohälsosammare än smala, vilket evilhoney påpekar två gånger innan tråden låses för allt för mycket OT.

Och alla ni effellare som kvider av skräck och obehag så fort någon inte stryker er medhårs: Följ evilhoneys uppmaning och läs F. H. reglerna först.
Svar på tråden Flashback - nejtack!