• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 17:52:48 följande:
    Moget!? För att Flashback är en ren mobbningssida utan genvägar!? Visst att FL också kan vara lite ... speciellt, men det är ingenting i jämnförelse.
    Snabb jämförelse, fl befolkas av hormonstina pk kossor som verkar ha drömt bort sig i nån icke existerande fantasivärld ... på flashback hittar man resten av befolkningen.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:11:33 följande:
    Snabb jämförelse, fl befolkas av hormonstina pk kossor som verkar ha drömt bort sig i nån icke existerande fantasivärld ... på flashback hittar man resten av befolkningen.
    Dom som har eller väntar på nån form av diagnos?
  • Nice Girl Wrong Place
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:09:13 följande:
    Men kliv inte in där då. Där får man skriva ALLT, och det är fullt tillåtet. Sitt här på familjeliv och snacka trams istället då. Finns INGEN som tvingar NÅGON att kliva in på flashback. Väljer man att starta en tråd där så får man skylla sig själv om någon är lite taskig, det är inte ett dugg synd om någon som väljer att hänga där trots att de inte klarar av jargongen. Det är upp till varje individ att läsa forumreglerna och sen välja om man vill vara kvar och starta trådar eller inte.

Fattar inte ens poängen med den här tråden. Jaha, du har upptäckt att man är taskiga på FB - Big news!
    Vad vill du få ut av den här tråden?
    Problemet är väl att iag JAG önskar att det inte ska vara tillåtet att ragga barn eller hetsa mot "negrer" eller publicera länkar till kattungar som plågas ihjäl, på nätet.

Man kan inte lagstifta bort idioter, men man ska fan inte underlätta för dem.
    Beautifully Human
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:12:48 följande:
    Dom som har eller väntar på nån form av diagnos?
    nja, det är på familjeliv man stöter på diagnoser i var varanan tråd ;)
  • Wish I was a Kellogs Cornflake
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:10:26 följande:
    Låt mig gissa, du är en av dom "tuffa"?  Drömmer
    Antar att du menar att de "tuffa" ska vara de som hånar och kör med påhopp? Isf, nej - jag diskuterar på en vuxen nivå.

Förstå mig rätt, de som syns mest på FB är idioterna och de är till och med så trista att de söker sig hit för att skapa trolltrådar. Sedan sitter de och fnissar med varandra för att de retat upp någon stackars utsliten småbarnsmamma. De är omogna, tråkiga och dumma i huvudet. Riktigt jäkla trista människor. Men de får väl gärna hålla på så, det är ju tillåtet enligt forumreglerna.

MEN, det finns faktiskt helt underbara människor där också. Det finns både djävlar och änglar där, precis som här. Skillnaden är bara att där får de vara djävlar, det får man inte vara här. Därav ska såna som inte klarar av ett hårt klimat inte vara på FB, och definitivt sluta gnälla.

Är man med i leken får man leken tåla, annars är det bara att lämna FB.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:14:44 följande:
    Ja, dom på fb håller väl sina hemliga.
  • Wish I was a Kellogs Cornflake
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:13:00 följande:
    Problemet är väl att iag JAG önskar att det inte ska vara tillåtet att ragga barn eller hetsa mot "negrer" eller publicera länkar till kattungar som plågas ihjäl, på nätet.

Man kan inte lagstifta bort idioter, men man ska fan inte underlätta för dem.
    Men varför inte? FB är yttrandefrihetens högborg, och man kan aldrig tysta dessa människor. Hellre låta nissarna leva i sin låtsasvärld och leka nazister istället för att de går ut på stan och gör samma sak. Du kan ALDRIG radera dessa individer, deras tankar eller åsikter. De kommer alltid att finnas, så det är en död kamp att försöka göra något åt det.

Det enda du har gjort med den här tråden är att skapa mer publicitet till FB och där med hjälpt sidan att växa. Glad
  • TjockKatt
    end of days skrev 2010-10-18 20:14:44 följande:
    Haha!

OnT; Jag trivs faktiskt bättre på fb än här måste jag säga. Jag gillar att kunna debattera om det mesta utan att folk grinar och klickar på "anmäl". Dessutom är det en källa till en otrolig kunskapsbank, det finns länkar till alla möjliga sidor man aldrig skulle träffa på själv, och många meldemmar är väldigt kunniga och kan få en att se saker och ting på olika sätt.
    Sen finns det givetvis trådar som man inte kan göra annat än skratta åt, men såna kan också vara roliga att läsa ibland när man är på det humöret.
  • Mandarina
    PeeGee skrev 2010-10-18 13:34:23 följande:

Jag vrider inte. Det är dina egna ord, även om du försöker slingra dig ur det nu genom att göra 180 grader. Retroaktivt.

Problemet med Bekymmerstroll är att de inte håller sig på internet. "Jag tänker ju bara på din hälsa" är _exakt_ samma sak som "Fyfan vad fet du är". Att bekymmerstrollen själva inte har vett att fatta det gör dem ju bara mer patetiska än Flashbackarna.

Svar på tråden Flashback - nejtack!