• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:19:31 följande:
    Men varför inte? FB är yttrandefrihetens högborg, och man kan aldrig tysta dessa människor. Hellre låta nissarna leva i sin låtsasvärld och leka nazister istället för att de går ut på stan och gör samma sak. Du kan ALDRIG radera dessa individer, deras tankar eller åsikter. De kommer alltid att finnas, så det är en död kamp att försöka göra något åt det.

Det enda du har gjort med den här tråden är att skapa mer publicitet till FB och där med hjälpt sidan att växa. Glad
    Så du tror på allvar att dessa nissar aldrig skulle gå ut och "göra samma sak"

Herregud, det var nog det dummaste inlägg i år.
  • Nice Girl Wrong Place
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:19:31 följande:
    Men varför inte? FB är yttrandefrihetens högborg, och man kan aldrig tysta dessa människor. Hellre låta nissarna leva i sin låtsasvärld och leka nazister istället för att de går ut på stan och gör samma sak. Du kan ALDRIG radera dessa individer, deras tankar eller åsikter. De kommer alltid att finnas, så det är en död kamp att försöka göra något åt det.

Det enda du har gjort med den här tråden är att skapa mer publicitet till FB och där med hjälpt sidan att växa. Glad
    Ja dras man till fb för att jag länkat till trådar om pedofili och rasism så är det ju som det är.

Länken om mannen som söker kontakt med 12 åringen har han skapat för att han vill ta kontakt. För att han sett henne med mannan och suktar efter henne.
    Var det inte på fb någon hängde sig live förra veckan?

Och du tror att ingen "går ut på stan och gör samma sak"?

Igen - även yttrandefriheten har begränsningar, i LAGEN.
    Beautifully Human
  • Wish I was a Kellogs Cornflake
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:26:17 följande:
    Så du tror på allvar att dessa nissar aldrig skulle gå ut och "göra samma sak"

Herregud, det var nog det dummaste inlägg i år.
    Haha, ja jag är väldigt säker på att de allra flesta mest tycker att det är ett roligt liv de lever på internet.

T.ex. så finns det pedofiler där som skriver med andra pedofiler om barn i sexuellt syfte, istället för att gå och antasta barn.

Angående dessa små rassar, hemskt ofta är det väldigt unga killar som bor i småstäder och kör epa - som tycker att det är kul att vara överdriver på FB. Herregud, hur orkar ni ta allting på så stort allvar?

Om man tar allt som skrivs på allvar där så skulle ju extremt många vara rasister, nazister och kvinnohatare. Så extremt många skriver att kvinnor är äckliga sliddjur, men de menar ju inte det på riktigt. De tycker att det är en kul jargong och de älskar att provocera. Här finns det också väldigt många som leker och är provokativa, fast de är ansvarsfulla föräldrar som lever ett normalt liv.

Ta ALLT som skrivs på FB med en nypa salt och en portion rå humor - gör du inte det så lär du ju bli galen.
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:34:44 följande:
    Haha, ja jag är väldigt säker på att de allra flesta mest tycker att det är ett roligt liv de lever på internet.

T.ex. så finns det pedofiler där som skriver med andra pedofiler om barn i sexuellt syfte, istället för att gå och antasta barn.

Angående dessa små rassar, hemskt ofta är det väldigt unga killar som bor i småstäder och kör epa - som tycker att det är kul att vara överdriver på FB. Herregud, hur orkar ni ta allting på så stort allvar?

Om man tar allt som skrivs på allvar där så skulle ju extremt många vara rasister, nazister och kvinnohatare. Så extremt många skriver att kvinnor är äckliga sliddjur, men de menar ju inte det på riktigt. De tycker att det är en kul jargong och de älskar att provocera. Här finns det också väldigt många som leker och är provokativa, fast de är ansvarsfulla föräldrar som lever ett normalt liv.

Ta ALLT som skrivs på FB med en nypa salt och en portion rå humor - gör du inte det så lär du ju bli galen.
    Hur vet du att det är så?
  • end of days
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:29:51 följande:
    Ja dras man till fb för att jag länkat till trådar om pedofili och rasism så är det ju som det är.

Länken om mannen som söker kontakt med 12 åringen har han skapat för att han vill ta kontakt. För att han sett henne med mannan och suktar efter henne.

Istället för att haka upp dig på rubriker och läsa flashback som man läser aftonbladet så borde du kanske kolla mer på innehålet. pedofilhatarmobben härjar fritt på flashback och även dom får uttala sig tyvärr med dödshot och saftiga beskrivningar.

Nej, det var ingen som hängde sig "på fb" det var däremot en kille som hängde sig inför publik och han sände allt från sin ftp.
  • Lovely6

För att inte snacka om alla hån och sjuka inlägg som följde i självmordets spår.
    Nån startade väl ett skämttråd, Folk tävlade i vem som hade "bästa" avataren.

Suck, han hade garanterat tagit livet av sig utan flashback. Slutdiskuterat angående det.

Saken är den att FB är lagligt eftersom den ligger på en server utomlands. Varför tar du inte och surfar runt på alla andra sjuka sidor som finns runt om i världen? Det är inte olagligt att vistas på FB, även om svenska lagen inte stödjer det som skrivs på FB.

De få idioter som gör sjuka saker IRL skulle definitivt ha gjort det ändå. Hade inte FB funnit hade någon annan sida används, du kan aldrig försöka styra över andra länders lagar.
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:36:10 följande:
    Hur vet du att det är så?
    Du får gärna specificera dig.
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:38:38 följande:
    För att inte snacka om alla hån och sjuka inlägg som följde i självmordets spår.
    Nån startade väl ett skämttråd, Folk tävlade i vem som hade "bästa" avataren.
    Kallas för svart humor, inget konstigt i det.
    Eller vist kan det tyckas vara udda när man lever i fl,s skyddade värld.
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:39:45 följande:
    Du får gärna specificera dig.
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:34:44 följande:

Hur vet du att det är så som du skriver?

Är det tillräckligt specifierat för dig?
Svar på tråden Flashback - nejtack!