• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Nice Girl Wrong Place
    end of days skrev 2010-10-18 20:36:23 följande:
    Istället för att haka upp dig på rubriker och läsa flashback som man läser aftonbladet så borde du kanske kolla mer på innehålet. pedofilhatarmobben härjar fritt på flashback och även dom får uttala sig tyvärr med dödshot och saftiga beskrivningar.

Nej, det var ingen som hängde sig "på fb" det var däremot en kille som hängde sig inför publik och han sände allt från sin ftp.
    Vi har ju alla olika toleransnivåer, eller hur?
    Jag har redan t ex påpekat att vissa trådar på fb håller betydligt högre nivå än trådar på fl.
    Jag tänker inte påstå att jag inte har en låg toleransnivå när det kommer till spridandet av rasistisk och nazistisk propaganda t ex.
    För dig, eller någon annan, kanske detta bara är att vända ryggen åt, men för mig är det personligt. Jag kommer aldrig tycka att det är ok, jag kommer aldrig skratta bort det eller sluta avsky det.

Sedan vet ju inte du alls hur eller vad jag läser på fb och Aftonbladet läser jag knappt alls.

För tredje gången i denna tråd, påpekar jag att även yttrandefriheten är reglerad i lagen.
    Beautifully Human
  • Wish I was a Kellogs Cornflake
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:42:02 följande:
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:34:44 följande:
    Haha, ja jag är väldigt säker på att de allra flesta mest tycker att det är ett roligt liv de lever på internet.

T.ex. så finns det pedofiler där som skriver med andra pedofiler om barn i sexuellt syfte, istället för att gå och antasta barn.

Angående dessa små rassar, hemskt ofta är det väldigt unga killar som bor i småstäder och kör epa - som tycker att det är kul att vara överdriver på FB. Herregud, hur orkar ni ta allting på så stort allvar?

Om man tar allt som skrivs på allvar där så skulle ju extremt många vara rasister, nazister och kvinnohatare. Så extremt många skriver att kvinnor är äckliga sliddjur, men de menar ju inte det på riktigt. De tycker att det är en kul jargong och de älskar att provocera. Här finns det också väldigt många som leker och är provokativa, fast de är ansvarsfulla föräldrar som lever ett normalt liv.

Ta ALLT som skrivs på FB med en nypa salt och en portion rå humor - gör du inte det så lär du ju bli galen.
    Hur vet du att det är så som du skriver?

Är det tillräckligt specifierat för dig?
    Har jag skrivit att det ABSOLUT MED ALL SÄKERHET är EXAKT som jag skriver? Herrgud människa, jag trodde man skulle debattera i denna tråd och jag diskuterar angående hur jag ser på saken.
  • Hugful80
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:29:25 följande:
    Men tråder av rasister och pedofiler är de mest populära...
    Nej, det brukar faktiskt vara trådar i aktuella brott och skvaller de populäraste trådarna ligger. Klicka på "heta ämnen" så ser.

På 18 plats uppifrån kommer något som med lite god vilja, det brukar ju inte vara svårt för er flyktingkramare, kan ses som rasistiskt:

https://www.flashback.org/t1327976

Sen hittar jag faktiskt inga pedofiltrådar bland "heta ämnen" så din teori om att de är bland de mest populära får nog ses som rent nonsens.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:41:24 följande:
    Kallas för svart humor, inget konstigt i det.
    Eller vist kan det tyckas vara udda när man lever i fl,s skyddade värld.
    Känns det bättre för dig att kalla det humor so by all means.
  • Nice Girl Wrong Place
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:38:49 följande:
    Suck, han hade garanterat tagit livet av sig utan flashback. Slutdiskuterat angående det.

Saken är den att FB är lagligt eftersom den ligger på en server utomlands. Varför tar du inte och surfar runt på alla andra sjuka sidor som finns runt om i världen? Det är inte olagligt att vistas på FB, även om svenska lagen inte stödjer det som skrivs på FB.

De få idioter som gör sjuka saker IRL skulle definitivt ha gjort det ändå. Hade inte FB funnit hade någon annan sida används, du kan aldrig försöka styra över andra länders lagar.
    Så rent generellt är lagar meningslösa, efter som folk gör vad de vill ändå?

Igen - så tar denna tråd upp flashback, därför diskuterar jag det forumet.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:45:35 följande:
    Så rent generellt är lagar meningslösa, efter som folk gör vad de vill ändå?

Igen - så tar denna tråd upp flashback, därför diskuterar jag det forumet.
    *eftersom
    Beautifully Human
  • end of days
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:42:25 följande:
    Vi har ju alla olika toleransnivåer, eller hur?
    Jag har redan t ex påpekat att vissa trådar på fb håller betydligt högre nivå än trådar på fl.
    Jag tänker inte påstå att jag inte har en låg toleransnivå när det kommer till spridandet av rasistisk och nazistisk propaganda t ex.
    För dig, eller någon annan, kanske detta bara är att vända ryggen åt, men för mig är det personligt. Jag kommer aldrig tycka att det är ok, jag kommer aldrig skratta bort det eller sluta avsky det.

Sedan vet ju inte du alls hur eller vad jag läser på fb och Aftonbladet läser jag knappt alls.

För tredje gången i denna tråd, påpekar jag att även yttrandefriheten är reglerad i lagen.
    Uppenbara lagbrott raderas på fb.

Det är för övrigt icke olagligt att avsky "mångkulturen" och vad det gör med landet, nått man kan fritt diskutera på fb men knappast påp familjeliv då en massa pk hormonstinna pk kossor lägger sig på anmäl knappen och konton försviner.
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:43:09 följande:
    Har jag skrivit att det ABSOLUT MED ALL SÄKERHET är EXAKT som jag skriver? Herrgud människa, jag trodde man skulle debattera i denna tråd och jag diskuterar angående hur jag ser på saken.
    Skriv då inte att det är så och så. Ett gott råd bara.
  • Nice Girl Wrong Place
    end of days skrev 2010-10-18 20:47:12 följande:

Det är för övrigt icke olagligt att avsky "mångkulturen" och vad det gör med landet, nått man kan fritt diskutera på fb men knappast påp familjeliv då en massa pk hormonstinna pk kossor lägger sig på anmäl knappen och konton försviner.
    Jag har aldrig påstått att det ör olagligt att avsky mångkulturen eller hur?
    Beautifully Human
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:47:12 följande:

Jag kunde väl ge mig fan på att du är en rasse!  inte att undra på att du trivs på Fb.
Svar på tråden Flashback - nejtack!