• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Lovely6
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 18:58:36 följande:
    Flashback är idioternas högborg.
    Googlade efter en specifik sak, hamnade på flashback, läste några trådar.
    T ex "Fota en neger"  och en tråd av en 37 årig man som ville ha råd, hur man söker kontakt med grannens 12-14 åriga dotter. Att ha sex med henne var bara en erotisk fantasi, men nu ville han "bara ha kontakt".

Det finns också fetish trådar där rasister och vit makt folk fantiserar om gruppsex med kvinnor i burka m.m.

Ja jag dömmer dessa människor och detta forum.
    Jag håller med dig. Efter diverse slösurf i FB´s mörkare regioner så är jag fan rädd för svensk psykisk hälsa.
    I en tråd gottar man sig i bilder från Arbogamorden. I en annan i bilder från diverse avrättningar.
    Sen är det förstås alla dom som söker riktigt hård och förnedrande porr.

Och till dig Rabelais, eftersom havet är fullt av sinnesslöa så håller jag mig gärna till ankdammen.
  • Nice Girl Wrong Place
    Stealth skrev 2010-10-18 19:30:21 följande:
    Ja, här tillåts bara inlägg i sann "Vi gillar olika men fan ta dig om du inte gillar rätt"-anda.
    Nja det håller jag inte alls med om.

Personligen tycker jag gränsen korsas när man börjar snacka om "muslimska symptom" och "negrer har ingenting att erbjuda den vite mannen" same hot om mångkulturella våldtäkter.

Man kan gilla "fel" och debattera för det utan att smutskasta en hel nationalitet eller hudfärg.
    Jag föredrar att debattera med folk som gillar "fel" annars skulle väl ingen av dessa trådar finnas?
    Beautifully Human
  • Eisa

Jag tycker flashback är frihet. Så skönt att kunna läsa alla former av åsikter och känslor.

/För ett öppet samhälle

• Nice Girl Wrong Place
    Lovely6 skrev 2010-10-18 19:31:38 följande:
    Jag håller med dig. Efter diverse slösurf i FB´s mörkare regioner så är jag fan rädd för svensk psykisk hälsa.
    I en tråd gottar man sig i bilder från Arbogamorden. I en annan i bilder från diverse avrättningar.
    Sen är det förstås alla dom som söker riktigt hård och förnedrande porr.

Och till dig Rabelais, eftersom havet är fullt av sinnesslöa så håller jag mig gärna till ankdammen.
    Ja visst är det skrämmande.
    De trådar jag tog upp är inte ens de värsta.

Påstår man att flashback är som alla andra forum har man nog helt enkelt inte haft äran...
    Beautifully Human
  • Rabelais
    Azusephre skrev 2010-10-18 15:54:33 följande:
    Det tolkade inte jag det som. Jag tolkade det som att TS ville förklara att även om man är överviktig att man kan få killar ändå, utan att vara desperat, att man kan se bra ut och få engångsligg från krogen, att det bara var ett missförstånd att överviktiga tjejer inte kan få någon o.s.v.
    Det var ni "grabbar" som ändrade ämnet till att feta, fula, illaluktande kvinnor inte kan få killar och är deperata. Och vad har bantning med ämnet att göra?
    Men då vet jag, att om man inte är elak och taskig som person, och skriver överdrivna och taskiga kommentarer så är man uppenbarligen inte välkommen till FB. Är det reglerna?
    1) Du inser inte själv att första och andra stycket står i rak motsats till varandra trots att du skrivit det själv? Först hävdar du att topic inte var det jag skrev ("myten om att feta tjejer är desperata, inte får ligg, luktar konstigt och så vidare", min feting), sedan ger du din uppfattning av topic ("TS ville förklara att även om man är överviktig att man kan få killar ändå, utan att vara desperat, att man kan se bra ut och få engångsligg från krogen, att det bara var ett missförstånd att överviktiga tjejer inte kan få någon o.s.v.") vilket lustigt nog är exakt vad jag skrev och sedan avslutar du med att påstå att "ni grabbar" (vilka vi/de nu är) ändrade topic till att handla om att "feta, fula, illaluktande kvinnor inte kan få killar och är deperata" vilket är den mytbildning som TS ville diskutera. 

Bra jobbat!

2) Vad bantning har med något att göra vet jag inte, det var du som tog upp det, för att friska upp ditt minne kan du läsa ditt inlägg här:
    https://www.flashback.org/sp26165558

Citat: "Jag äter enligt LCHF och har gått ned massor med kilon och då äter man enbart FETT."

3) Reglerna kan du läsa här:
    https://www.flashback.org/regler

4) Vad gäller elaka och taskiga personer får även de komma till tals på FB om de håller sig till reglerna, bland andra, men inte begränsade till: 0.03; 0.09; 1.03; 1.08 

Du bröt uppenbarligen mot 0.03 och började tjoa om polisanmälningar och annat trams vilket gjorde att evilhoney tröttnade rejält på dig. 
  • Yes I am
    Eisa skrev 2010-10-18 19:37:43 följande:
    Jag tycker flashback är frihet. Så skönt att kunna läsa alla former av åsikter och känslor.

/För ett öppet samhälle
  • HäxanSurtant3
    Eisa skrev 2010-10-18 19:37:43 följande:

/För ett öppet samhälle
    Meeen...allvarlig talat. du som jobbar i sjukvården, blir du inte liiite bekymrad över hur knäppt folk tänker därinne? Jag bli rrent ut sagt mörkrädd... Men konstaterar att 99% väl är fjuniga tonårskillar som knappt kommit i målbrottet, så vad kan man vänta sig....
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Rabelais
    Lovely6 skrev 2010-10-18 19:31:38 följande:
    Gör så, så slipper du uppröras
Svar på tråden Flashback - nejtack!