• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • PeeGee
    Mariohn skrev 2010-10-18 13:27:42 följande:
    Hahaha som du vrider på allt. Självklart får man hylla någon som är fet. Det är fetman i sig man inte bör hylla eftersom den är livsfarlig. Givetvis förtjänar personen i sig precis lika mycket hyllningar för allt bra den gör som en människa som inte lider av fetma. Och jag talar inte om för folk vad jag tycker om deras vikt om de inte själva ber om det, Om en människa som väger 170 kg vill dela kostråd med mig kommer jag med glädje att utnyttja tillfället att peppa och bli peppad att leva sundare. Men jag har heller aldrig träffat en människa som väger 170 kg och som inte vet att det är skadligt för kroppen. 

Jag vrider inte. Det är dina egna ord, även om du försöker slingra dig ur det nu genom att göra 180 grader. Retroaktivt.

Problemet med Bekymmerstroll är att de inte håller sig på internet. "Jag tänker ju bara på din hälsa" är _exakt_ samma sak som "Fyfan vad fet du är". Att bekymmerstrollen själva inte har vett att fatta det gör dem ju bara mer patetiska än Flashbackarna.

• lördagsgodis
    dottermorochmormor skrev 2010-10-18 12:51:24 följande:
    Det som förvånar mig mest när jag läser sånt här är att det faktiskt, på fullaste allvar, finns människor som sitter och försvarar fullkommligt sjuka, aggressiva och elaka kommentarer.

Vart fan är världen på väg när vi tycker att det är helt okej att vara överjävliga mot andra människor?!??
    Det värsta av allt är ju också att de som sitter och försvarar skiten är människor som normalt skulle räknas som vuxna människor!!! Någonstans gick vettet ut och kom inte tillbaka........

Svart lego?
    Uppförsbacke till skolan?

Själv försöker jag lära mina barn innebörden av ödmjukhet, vänlighet och medmänsklighet och ge dom kunskapen att bli just det; ödmjuka, vänliga och medmänskliga.......

Jag kanske inte kommer att lyckas, men jag kan ärligt säga att om jag skulle få reda på att något av mina barn betedde sig ens en procent så illa som folk här, eller på Flashback gör - skulle jag klippa internetuppkopplingen tills dom lärt sig hur man beter sig.

Hur kan ni vara så kalla? Jag begriper det inte helt enkelt!
  • Mariohn
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-18 13:33:28 följande:
    Håller med Mariohnym!

n00b övertolkar och missförstår varje bokstav.
    Yes!
  • Mariohn
    PeeGee skrev 2010-10-18 13:34:23 följande:

Jag vrider inte. Det är dina egna ord, även om du försöker slingra dig ur det nu genom att göra 180 grader. Retroaktivt.

Problemet med Bekymmerstroll är att de inte håller sig på internet. "Jag tänker ju bara på din hälsa" är _exakt_ samma sak som "Fyfan vad fet du är". Att bekymmerstrollen själva inte har vett att fatta det gör dem ju bara mer patetiska än Flashbackarna.

Du får givetvis göra det som känns bäst för dig. Jag gör inte en 180. Jag förstår att det kunde tolkas så som du tolkar det. Jag förtydligade att jag inte menar att en fet människa aldrig kan hyllas. Självklart menar jag att det är själva fetman som inte bör hyllas. Det är allt jag har att säga och du får tro vad du vill. Jag har inget utbyte av att försöka övertyga dig om något som alla andra förstår när du bara vill provocera. 
  • uniMog
    PeeGee skrev 2010-10-18 13:34:23 följande:

Nej det är definitivt din tolkning.  Vet inte hur du läste för att få hennes inlägg till det men det var då definitivt inte genom att läsa det ordagrannt.
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Mariohn
    Pejgan skrev 2010-10-18 13:39:54 följande:
    Nej det är definitivt din tolkning.  Vet inte hur du läste för att få hennes inlägg till det men det var då definitivt inte genom att läsa det ordagrannt.
    Provokationen är så uppenbar att den singlar platt till marken måste jag få tycka
  • uniMog
    Mariohn skrev 2010-10-18 13:46:17 följande:
    Provokationen är så uppenbar att den singlar platt till marken måste jag få tycka
    Det godkännes
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • PeeGee
    Mariohn skrev 2010-10-18 13:46:17 följande:
    Det är inte en provokation. Det är vad som stod i ditt inlägg och det är min uppriktiga reaktion på din inställning.
  • PeeGee
    PeeGee skrev 2010-10-18 13:51:00 följande:
    Det är inte en provokation. Det är vad som stod i ditt inlägg och det är min uppriktiga reaktion på din inställning.
    Din, med fleras, inställning.
  • Mariohn
    PeeGee skrev 2010-10-18 13:51:00 följande:
    Och nu har jag förklarat vad jag menade och de flesta förstår. Är vi klara med varandra eller du har något du skulle vilja tillägga?
Svar på tråden Flashback - nejtack!