• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Nice Girl Wrong Place
    Eisa skrev 2010-10-18 19:37:43 följande:
    Jag tycker flashback är frihet. Så skönt att kunna läsa alla former av åsikter och känslor.

/För ett öppet samhälle
    Frihet att kränka?
    Att få råd om att "köpa en hundvalp" när en nästan 40 årig man vill ha råd hur han tar kontakt med grannens 12 åriga dotter?

Nej - det är inte frihet. Frihet är att slippa sådan skit, att det inte längre är aktuellt att diskutera "negrers IQ" eller den ariska rasens överlägsenhet.
    Beautifully Human
  • Rabelais
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:38:08 följande:
    Ja visst är det skrämmande.
    De trådar jag tog upp är inte ens de värsta.

Påstår man att flashback är som alla andra forum har man nog helt enkelt inte haft äran...
    Lilla du, Flashback är till största delen som vilket annat socialt forum som helst, vissa delar är inte särskilt PK, men om man på fullt allvar tror att FB på något sätt är värre än resten, då har man inte hängt på många forum i sina dagar. Jag skulle kunna ge dig exempel, men jag tror inte det vore bra för din världsbild.
  • Rabelais
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:43:49 följande:
    Nej - det är inte frihet. Frihet är att slippa sådan skit, att det inte längre är aktuellt att diskutera "negrers IQ" eller den ariska rasens överlägsenhet.
    Frihet är att kunna välja om man vill ta del av det eller låta bli
  • AleidaGuevara

Om man vill bli klappad medhårs och bli bemött på ett politiskt korrekt sätt är flashback fel ställe. Den som påstår att det bara är hjärndött folk därinne har nog inte gjort en mental inventering på FL heller
    Ja, på flashback blir man hånad om man är tjock kvinna och på familjeliv blir  man lynchad om man låter sitt barn på 3 år och 363 dagar åka framåtvänd i bilen. Välkommen till internet och yttrandefrihet!

• Nice Girl Wrong Place
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:44:46 följande:
    Lilla du, Flashback är till största delen som vilket annat socialt forum som helst, vissa delar är inte särskilt PK, men om man på fullt allvar tror att FB på något sätt är värre än resten, då har man inte hängt på många forum i sina dagar. Jag skulle kunna ge dig exempel, men jag tror inte det vore bra för din världsbild.
    PK?
    Gud vilket utslitet ord.

Jag tror inte att FB är störst och värst, men eftersom tråden här handlar om FB, så valde jag att diskutera det.
    Min världsbild vet du ju ingenting om så jag antar att det sista bara var ett försök till en förolämpning och en hint om min "otillräckliga världsbild".
    Beautifully Human
  • Lovely6
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:45:34 följande:
    Frihet är att det inte ska finnas folk som söker "100 sätt att ta död på en neger"  eller "ge mig tips på hur jag knullar min flickvän tills hon blöder"

Ser du verkligen inte skillnaden eller är du mentalt utmanad på nåt sätt?
  • Lovely6
    AleidaGuevara skrev 2010-10-18 19:52:04 följande:
    Om man vill bli klappad medhårs och bli bemött på ett politiskt korrekt sätt är flashback fel ställe. Den som påstår att det bara är hjärndött folk därinne har nog inte gjort en mental inventering på FL heller
    Ja, på flashback blir man hånad om man är tjock kvinna och på familjeliv blir  man lynchad om man låter sitt barn på 3 år och 363 dagar åka framåtvänd i bilen. Välkommen till internet och yttrandefrihet!
    Ja, likheten är slående. Drömmer
  • Rabelais

Aaah, den underbara tråden om afrikaner, episk! För övrigt: Ja. Du behöver inte läsa, du är fri att låta bli. Men å andra sidan är du fri att diskutera, debattera och lägga dig i om du vill.

Sedan, tja, vad är det för svar som kommer? Låt oss läsa om Kontextus, 37-åringen som påstår att han är tänd på en 12-åring:

"Finns ingenting du kan göra för att dölja det faktum att det är patetiskt och konstigt."

"Snälla, sök hjälp... 
    Hur du än tar kontakt med henne kommer det bli "patetiskt och konstigt", med tanke på dina avsikter.

Återigen: sök hjälp."

"Så varför ens närma dig henne? Låt henne vara. Vilken 12-åring tror du vill ha en jävla 40-åring komma flåsandes."

"Synd att du inte skrev hennes namn, för då hade jag ringt hennes föräldrar och varnat för dig direkt.
    Jag tycker du ska söka hjälp istället."

"Hoppas den här tjejen har en bror som kan skydda henne ifrån sådana som dig"

...och det var bara första sidan.

• Nice Girl Wrong Place
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:45:34 följande:
    Jag är mer intresserad av att ta död på sådana föreställningar än att äga friheten att delta.
    Beautifully Human
Svar på tråden Flashback - nejtack!