• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • jakeline
    isolande skrev 2011-01-17 15:10:20 följande:
    Jag storshoppar på Blocket jag!
    Barnvagn 1500 kr, en BabyTravel från 2008, precis vad jag ville ha, superfräsh!
    MaxiCosi babyskydd, babybjörn bärsele och en åkpåse för 600 kr. oxå 2 år gammalt.

Planerar att köpa allt på Blocket faktiskt, resten får man säkert från snälla vänner och släktingar Glad
    vi köpte också vagn från blocket. Finns mycket bra där. Vi behöver en ny babysitter, för sonen har hoppat sönder den... hur det nu går till.. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Tiiinaa

Vi har beställt barnvagn nu i helgen. En svart teutonia mistral S blev det. Den är så fin så fin :)

Och så smart för man kan klicka i babyskyddet på vagnchassit så här som på bilden. Plus att man kan justera styret så man kan få de stora hjulen fram vid lite sämre väglag. Vi är supernöjda nu :)

10 600 kr gick hela kalaset på.. Men då är det med allt inräknat: hårdliften, sittdelen och babyskyddet som är ett acta graco anpassat för teutonias vagnar. Även skötväska, regnskydd och myggnät ingick, så jag känner ändå att det är värt så mcyket pengar. Allt är ju nytt och fint lixom.

• mammaE2011

Denna ska vi köpa så fort vi har råd! Finns i svart, marinblå, brun, militärgrön, röd och grå :)
    6890kr inkl. frakt ända hem till dörren :D
    Allt på bilden ingår.
    Har även läst vad andra tycker om vagnen och recentioner och den har fått mycket bra "betyg" :)

Längtar!
  • amg

Vi har vagnen kvar från dottern, ska bara köpa en liggdel. En BT jogger.
    Sen finns de mesta, familj o vänner som ger eller säljer för en billig peng. =)

Alva 060811 <3 Tvåan 110528
  • Tiiinaa
    mammaE2011 skrev 2011-01-17 18:15:17 följande:
    Denna ska vi köpa så fort vi har råd! Finns i svart, marinblå, brun, militärgrön, röd och grå :)
    6890kr inkl. frakt ända hem till dörren :D
    Allt på bilden ingår.
    Har även läst vad andra tycker om vagnen och recentioner och den har fått mycket bra "betyg" :)

Längtar!
    Det lät ju billigt! Smidigt med leverans direkt hem också! Vilken färg ska ni ta då?
  • Nelah
    Tiiinaa skrev 2011-01-17 17:34:23 följande:
    Vi har beställt barnvagn nu i helgen. En svart teutonia mistral S blev det. Den är så fin så fin :)

Och så smart för man kan klicka i babyskyddet på vagnchassit så här som på bilden. Plus att man kan justera styret så man kan få de stora hjulen fram vid lite sämre väglag. Vi är supernöjda nu :)

10 600 kr gick hela kalaset på.. Men då är det med allt inräknat: hårdliften, sittdelen och babyskyddet som är ett acta graco anpassat för teutonias vagnar. Även skötväska, regnskydd och myggnät ingick, så jag känner ändå att det är värt så mcyket pengar. Allt är ju nytt och fint lixom.

Vi har också köpt en Mistral S :)
    Alla vi pratar med säger att vi inte kommer bli missnöjda och det tror jag inte heller.
    BF 2011-05-08 <3
  • mammaE2011
    Tiiinaa skrev 2011-01-17 19:43:04 följande:
    Det lät ju billigt! Smidigt med leverans direkt hem också! Vilken färg ska ni ta då?
    Ja det är ett superpris för en säker och snygg vagn! Vi ska ha den bruna som på bilden :)
  • qouix
    mammaE2011 skrev 2011-01-17 11:51:31 följande:
    Glömde skriva att vi åker till Ullared i februari för att shoppa bebissaker !! :) :)
    Ja vi ska också till Ullared.... har vänner som handlat babysaker där som varit supernöjda..
    Bodies för 20kr st och allt från skötbords-liggdel till bröstpump har de i bra kvalitet och mkt billigare än i andra affärer... Så vi tänkte köpa skötbord och spjälsäng på babyproffsen och sen madrass, spjälskydd och sängkläder och sånt på ullared. Ska dit i februari - mars och längtar som en unge till julafton...

Köpte barnvagn idag, en Babytravel Amsterdam i chokladbrun från blocket, skit fin och blev supernöjd.... så nu längtar jag bara ännu mer tills lilla älsklingen ska komma... 
  • jakeline
    amisej skrev 2011-01-17 11:39:13 följande:
    Oj får panik!!!
    Alla verkar ha köpt nått åtminstonde till sin bebis medans ja sitter här o inte ens har tänkt tanken på de.
    Tänkte gå o kolla på vagn i v.30 e nu på tors i v.23

Borde ja göra de tidigare el va tycker ni andra
    du behöver inte ha panik. :P Vagn, om ni ska köpa ny, är dock smart att titta på i tid iom leveranstider. Vi köpte begagnat förra gången, och då får man ju direkt. Vi var förvisso jättetidiga med vagn för vi hittade en jättefin för 500 pix på blocket. Iofs köpte vi en Emmaljunga när sonen hade fötts, för den var smidigare. Så vi har en extravagn hemma hos svärfar så vi slipper ta med oss. Jag kommer nog köpa lite nya kläder när det närmar sig. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011