• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • gosensgos
    TeamX skrev 2011-01-19 08:10:53 följande:
    sarasessi: åh, vilka fina bilder
    Alla har så fina magar....

Jag ska ta mig i kragen och se till att få in en bild snart jag också.

Är i vecka 25 (24+4) och visst har jag stor mage, men får för mig att den inte är lika stor och fin som många andras härinne :-/
    Ändå har jag gått upp ca 10 kg!! Det känns mycket!! Fast jag inte just tycker att jag äter så mycket mer eller så, fast jag var ganska nätt i kroppen innan så den kanske har lagt på sig det behöver....

Hur mycket har ni andra ökat i vikt??
    Jag är i v 26 nu och vågen visar +4 kg
    Vid min första grav -92, så var min slutvikt +13kg.  Slutvikten då=vad jag startade på denna grav.  Så jag behöver inte gå upp mera nu
    Om du äter "normalt" så är det ingen fara, vikten precis som resten av graviditeten är individuellt
    Sköt om dig och se till att du mår bra

• TeamX

gosengos...jo, jag försöker att inte stressa upp mig för viktökning. Startade på 50 och väger 60 nu. I min första graviditet vägde jag tre kilo mer i startvikt och slutade på 68 känns som att det kan bli mer nu...ska till bm idag så jag ska höra vad de säger.

• Nostalgitripp
    sarasessi skrev 2011-01-18 22:55:03 följande:
    Här kommer lite nya foton som min söta vän som precis köpt en systemkamera tog idag :) Både sambo och hund får vara med och delta på denna veckans fotouppdatering :) 

V.24  (23+2)

Vilken söt hund du har! :)
  • Nostalgitripp
    gosensgos skrev 2011-01-18 12:45:56 följande:
    Ja det törs man

Klart att förlossningen kan starta där i krokarna av sig själv men troligen inte
    Vår son har ett hjärtfel och kommer att behöva tas om hand efter förlossningen, detta kommer dessutom att ske i Lund, långt från Stockholm....  
    Därför vill de ha kontroll på ungefär när han kan tänkas komma så de är beredda  

Ja okej, vad läskigt. :( Men jag hoppas att allt går bra för er! :)
  • qouix
    TeamX skrev 2011-01-19 08:10:53 följande:
    Hur mycket har ni andra ökat i vikt??
    Är i vecka 25.... har gått upp från 65kg till 77... Skäms Antar att det är alldeles för mkt egentligen, men äter när jag blir hungrig och unnar mig kanske lite väl mkt godsaker... Det syns på lår, rumpa och har fått höra att jag fått lite rundare kinde.. men annars ser jag inte "fet" ut förutom bebisbulan så såklar...
    Men tvivlar inte en sekund på att jag kommer klara av att gå ner allt igen, så jag är ganska lugn..passar på å vara tjock nu och sen har jag en rejäl utmaning att ta itu med sen...
  • Baby Boo

Min mage som idag såg ut att ha "tagit sig" har idag krympt lite pga en natt med magsjuka. Stackars liten. Men han sparkar på som vanligt och just "den" magen tar inte ont.
    Lite jobbigt med sammandragningar när man kräks dock.
    Har svårt att få i  mig vätska. Längtar till närbutiken öppnat, då ska maken köpa blåbärssoppa och cola om de har.

Någon fler som haft magsjuka under graviditeten?
    Känner mig ännu mer ömklig nu än som mitt normala, gravida jag.

• mammaE2011
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-18 15:31:01 följande:

varit på rea idag. min man hittade denna till mig. jag är i vecka 22 nu.

hittade denna söta bodyn på HM för 30 kr, fanns olika storlekar, men detta är storlek 50.
    tycker det är svårt att hitta riktigt söta pojkbodys, någon som gjort det?
    jag får ut och titta igen, fast på ett annat köpcenter. vet ju inte ifall det är pojke eller flicka....
    På Lindex har dem många söta bodys! De har dessutom tag 3 betala för 2 (ingen rea) på massor av bodys och byxor och i många olika färger. 
  • mammaE2011
    sarasessi: vilken bra bild det blev med hunden! Precis som hon/han visste att det låg något ömtåligt inne i din mage :) Så sött :)
  • Hiavatha
    sarasessi skrev 2011-01-18 22:55:03 följande:
    Här kommer lite nya foton som min söta vän som precis köpt en systemkamera tog idag :) Både sambo och hund får vara med och delta på denna veckans fotouppdatering :) 

V.24  (23+2)

UNDERBARA bilder!! Nu blev jag riktigt insprirerad!
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011