• KvonB

fullmåne! sover ni dåligt?

Sover ni sämre vid fullmåne?
    Drömmer ni annorlunda vid fullmåne?

Någon som känner av??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:09
    Coola grejer, på tal om sådana, får ni huvudvärk vid väderväxlingar? Känner ni i kroppen om det blir åska/regn osv?

• Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?
  • VirrigaVerna

Ja faktiskt. Förvånad

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • jagäraf

Absolut! Fast konstigt nog inte varje gång. Vissa gånger ligger jag bara och småskakar och kan inte somna på flera timmar. Sover dåligt resten av natten. Min man är likadan.

• B2011

Sover skit dåligt när det är fullmåne

• B2011

Såg nu att det var fullmåne igår och det förklarar varför jag sovit så dåligt

• MiaKelekia

Jupp. Är nattvakt under fullmånen. Har väldigt svårt att komma till ro under fullmånenätter, och ibland även nätterna före fullmåne.

Någon sa att det har med vattentrycket i kroppen att göra. Inte omöjligt då fullmånen påverkar  vettennivåerna på jorden.

• Habbi

Min mamma kan inte ens sova då, hon säger att de känns som att de drar och stramar i hela kroppen på henne. :P Själv har jag aldrig kännt av något.

Trodde dock jag kände av månen en gång. Det drog  i kroppen och känns jätte konstigt. Men sen kom jag på att det antagligen var så för jag  varit på grönalund hela dagen och åkt katapulten. :P Det blev liksom att det känndes som att jag fortranade åkte den när jag la mig ner helt slill. ^^ haha

• snillis
    MiaKelekia skrev 2010-10-24 13:52:29 följande:
    Jupp. Är nattvakt under fullmånen. Har väldigt svårt att komma till ro under fullmånenätter, och ibland även nätterna före fullmåne.

Någon sa att det har med vattentrycket i kroppen att göra. Inte omöjligt då fullmånen påverkar  vettennivåerna på jorden.
    Fast min make som är fysiker säger att det inte kan ha någon som helst inverkan.

Så det är andra (kanske psykosomatiska) orsaker i så fall. 
  • jagäraf
    R Franklin skrev 2010-10-24 14:21:21 följande:
    Skaffa bättre persienner om ni sover dåligt när det är fullmåne.
    Det handlar inte om ljuset utan hela kroppen påverkas. Och visst kan man påverkas av månen, tänk bara på ebb och flod.
Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?