• KvonB

fullmåne! sover ni dåligt?

Sover ni sämre vid fullmåne?
    Drömmer ni annorlunda vid fullmåne?

Någon som känner av??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:09
    Coola grejer, på tal om sådana, får ni huvudvärk vid väderväxlingar? Känner ni i kroppen om det blir åska/regn osv?

• Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?
  • 2underbara
    R Franklin skrev 2010-10-26 11:29:48 följande:
    Är den Peer review'ad?
    Självklart
  • Hirsu
    R Franklin skrev 2010-10-26 11:29:48 följande:
    Är den Peer review'ad?
    I lol'd.

(FL:s isärklass mest givande inlägg någonsin, jag vet.)
  • 7 små apor
    M C skrev 2010-10-26 11:10:18 följande:
    På snuthäcken är det bokstavligen folk som ylar och knökfullt i arresten.
    Den värsta fullmånesnatten jag hade på nummerupplysningen fick jag ta skrattpauser flera gånger i timmen.

Fullmånen närmast jul brukar vara extrem, på vintern är det oftast mycket mycket värre än på sommaren. Jag hade tanter som gafflar om tomtar (bokstavligen), en fullständigt galen karl som ville att jag skulle betala hans räkningar och en minnesvärd människa som skrek om helveteselden. Helt galet! Om någon undrar hur det är att få räkningskillen på tråden så har jag bara "surrealistiskt" som svar. Kl 02 på natten, en tydlig (alltså inte full) röst som på fullt allvar resonerade kring en räkning.
    Auuooooooo!! *ylar*
    Samma fenomen skall finnas beskrivet hos bla babylonier och kineser i skrifter som är mångtusenåriga. Alltså kan man räkna bort att det skulle ha kulturella orsaker.
  • M C
    killershrew skrev 2010-10-26 11:13:43 följande:
    MC, du som är förnuftets riddare och en av mina favvisar finns det inte nästan lika många anekdotiska bevis för måneffektens existens som för guds existens? Vad säger du, MC? ;)
    Jag säger att jag inte vet vad som påverkar mig men något är det. Fånigt va? I tre nätter nu har jag drömt så livligt att jag vaknat upp och famlat efter gafflarna jag höll på med. (en gång av säkert 4/natt) Tom gubben har drömt! Men natten mot idag var bättre, vi sov som små barn allihop, inte ett pip från sängkammaren.
    För tre nätter sen skrek storkillen som om han höll på att dö. Det är otroligt nog en månad sen han skrek sådär senast.

Vad ska jag säga? Jag visste inte ens att det var månen som gjorde det förrens jag fick upp ögonen för fullmånen på nummerupplysningen. Stor gul ost = galenpannor i luren. Slog aldrig fel. Jovisst, nån gång var det lite lugnare, men om det är lungt 1-2 av 12 fullmånar på ett år? För mycket sammanträffanden för mig.

Anekdotiska bevis, räknas även störd nattsömn där? Den borde gå att mäta. Antalet drömmar man famlar sig krampaktigt ur isf bara vaknar ifrån? De gånger mardrömmarna väcker storkillen?
    Det är ju inte som att jag kan påverka min sömn speciellt mycket. Håller knappt reda på dagens datum, än mindre månen. Jag sov illa i två nätter, sen såg jag månen.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • R Franklin
    M C skrev 2010-10-26 18:39:40 följande:
    Anekdotiska bevis, räknas även störd nattsömn där? Den borde gå att mäta. Antalet drömmar man famlar sig krampaktigt ur isf bara vaknar ifrån? 
    Bara att börja bokföra varje gång du vaknar famlande krampaktigt.
  • Jeans

Vid åska o sådant väder får jag fruktansvärt ont i huvudet, hemsk spänningshuvudvärk! :S

Vid fullmåe soverbjag skitdåligt? Får en överväldigad känsla i kroppen, redan som barn.. När jag var liten hade jag ofta upprepade mardrömmar som kom spec vid fullmåne.. Läskigt!

• 2underbara
    Jeans skrev 2010-10-27 07:42:54 följande:
    Vid åska o sådant väder får jag fruktansvärt ont i huvudet, hemsk spänningshuvudvärk! :S

Vid fullmåe soverbjag skitdåligt? Får en överväldigad känsla i kroppen, redan som barn.. När jag var liten hade jag ofta upprepade mardrömmar som kom spec vid fullmåne.. Läskigt!
    Ojdå.

Har du någon undersökning som styrker det du upplever?
    Annars räknas det inte och således har du fel.

Har jag lärt mig i den här tråden  
  • Jeans

Skiter i vad andra tror om de, dom frågar jag svarar, inte ska jag behöva sitta bevisa sådant för folk? Orka :P

Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?