killershrew skrev 2010-10-26 11:13:43 följande:
MC, du som är förnuftets riddare och en av mina favvisar finns det inte nästan lika många anekdotiska bevis för måneffektens existens som för guds existens? Vad säger du, MC? ;)
Jag säger att jag inte vet vad som påverkar mig men något är det. Fånigt va? I tre nätter nu har jag drömt så livligt att jag vaknat upp och famlat efter gafflarna jag höll på med. (en gång av säkert 4/natt) Tom gubben har drömt!

Men natten mot idag var bättre, vi sov som små barn allihop, inte ett pip från sängkammaren.
För tre nätter sen skrek storkillen som om han höll på att dö. Det är otroligt nog en månad sen han skrek sådär senast.
Vad ska jag säga? Jag visste inte ens att det var månen som gjorde det förrens jag fick upp ögonen för fullmånen på nummerupplysningen. Stor gul ost = galenpannor i luren. Slog aldrig fel. Jovisst, nån gång var det lite lugnare, men om det är lungt 1-2 av 12 fullmånar på ett år? För mycket sammanträffanden för mig.
Anekdotiska bevis, räknas även störd nattsömn där? Den borde gå att mäta. Antalet drömmar man famlar sig krampaktigt ur isf bara vaknar ifrån? De gånger mardrömmarna väcker storkillen?
Det är ju inte som att jag kan påverka min sömn speciellt mycket. Håller knappt reda på dagens datum, än mindre månen. Jag sov illa i två nätter, sen såg jag månen.