• KvonB

fullmåne! sover ni dåligt?

Sover ni sämre vid fullmåne?
    Drömmer ni annorlunda vid fullmåne?

Någon som känner av??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:09
    Coola grejer, på tal om sådana, får ni huvudvärk vid väderväxlingar? Känner ni i kroppen om det blir åska/regn osv?

• Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?
  • M C

Jag tillhör dem som påverkas av månen, jag drömmer så mycket att det är löjligt. Sover dåligt, vaknar ofta och är ff kvar i drömmen när jag vaknar.
    Hade så först, fick förklaringen sen.
    Jag kan inte bortse från att sambandet finns där, när det är samma varje månad. Jag och ungarna, även gubben i viss mån.
    Dessutom kan man inte bortse från att alla dårfinkar kommer ut vid fullmåne, fråga vilken polis som helst. Eller när jag jobbade på nummerupplysningen - jädrar i lådan vilka nötter det ringde vid fullmånen!

Jag blir även påverkad av väderväxlingar, mina leder är hopplösa. Känner av både hög och lågtrycks ankomst, värst är det när det ska bli regn och kallt. Då ligger jag i soffan och umar.

En studie vore trevligt. Men hur genomföra den?

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Stealth

Vid snabba lufttrycksförändringar så får jag jävligt ont i huvudet tyvärr. Fullmåne: ja och nej. Jag har reagerat flera gånger vid fullmåne, och även kollegor. Problemet är väl att om någon nämner det och konstaterar att det inte är fullmåne så glöms det bort, däremot när det samanfaller med fullmåne komms det ihåg.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Elli47

Jag trodde det var svammel det där med fullmåne men det är bara så att jag sover mycket sämre när det är fullmåne!

• 2underbara

Dagen innan fullmåne sover jag oftast dåligt, så även min son men inte just under fullmånenatten.
    Jag har ingen koll innan på när det är fullmåne, märker det dagen efter jag sover dåligt  och allt som oftast stämmer det klockrent.

Känner inte av väderomslag i huvudet, däremot kan jag få ondare i lederna i armarna om det blir regn eller blir/kommer bli kallare temperatur.

• Millan83

Bara läst TS men O JA!! Helt galet. Kommer inte till ro, känns som att jag leviterar! haha! Ligger och vrider mig och kan inte somna. Gör det till sist, men sover ytligt och vaknar av minsta lilla. När jag klivit upp kan jag titta efter och brukar då upptäcka att det är fullmåne i 9.9 fall av 10! 

• R Franklin
    7 små apor skrev 2010-10-25 13:24:48 följande:
    Jag vet inte om du missade att det rörde sig om en googling samt att jag kommer att läsa om än inte idag?

Nåväl första träffen handlade om en studie publicerat i British Medicine Journal. Eftersom jag inte läst än vore det tämligen taffligt att ens försöka ange källor utan du får göra som jag, googla eller så får du ge dig till tåls till jag har läst.
    Då tycker jag du skall återkomma när du läst, för jag hittar ingenting som styrker ditt påstående på någon av de första fem sidorna med sökresultat ifrån google (Scholar naturligtvis!)  (Fler orkade jag inte gå igenom just nu).

http://scholar.google.se/scholar?q="birth+rate"+"full+moon" 
  • Stealth
    R Franklin skrev 2010-10-25 18:35:08 följande:
    Då tycker jag du skall återkomma när du läst, för jag hittar ingenting som styrker ditt påstående på någon av de första fem sidorna med sökresultat ifrån google (Scholar naturligtvis!)  (Fler orkade jag inte gå igenom just nu).

scholar.google.se/scholar?q="birth+rate"+"full+moon" 
    Favorithemsidan!

http://health.howstuffworks.com/mental-health/human-nature/health-myths/births-full-moon.htm

Som även slog hål på att jag skulle känna av att det är fullmåne... Skäms *tralalala*
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • 7 små apor
    R Franklin skrev 2010-10-25 18:35:08 följande:

scholar.google.se/scholar?q="birth+rate"+"full+moon" 
    Google kan vara klurigt, kan räcka med att ändra bara en stavelse så blir det andra träffar.

Visst kan jag återkomma till dig personligen när jag läst, om det är det du vill.
    Om jag kommer ihåg.

Var det något mer du ville?
  • killershrew
    7 små apor skrev 2010-10-25 18:50:14 följande:
    Google kan vara klurigt, kan räcka med att ändra bara en stavelse så blir det andra träffar.

Visst kan jag återkomma till dig personligen när jag läst, om det är det du vill.
    Om jag kommer ihåg.

Säkert, säkert.
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • R Franklin
    7 små apor skrev 2010-10-25 18:50:14 följande:
    Nej, en enda bra referens räcker. Än så länge tycks de lysa med sin frånvaro här i tråden.
Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?