Du måste logga in för att svara i en tråd.

• KvonB

fullmåne! sover ni dåligt?

Sover ni sämre vid fullmåne?
    Drömmer ni annorlunda vid fullmåne?

Någon som känner av??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:09
    Coola grejer, på tal om sådana, får ni huvudvärk vid väderväxlingar? Känner ni i kroppen om det blir åska/regn osv?

• Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?
  • B2011

Huvudvärk av väderväxlingar får jag inte men jag får däremot munsår av klimatändringar och väderväxlingar (och när jag ska till tandläkaren )

• R Franklin
    B2011 skrev 2010-10-24 18:48:01 följande:
    Men bra, då kan ju du bevisa motsatsen då!
    Exakt vad är det du inte sett i mina tidigare inlägg? Där har du en väl erkänd undersökning, med namn på författarna. Vad mer behöver du? En länk direkt till undersökningen kanske? Om du nu verkligen är intresserad så hittar du den här: http://psycnet.apa.org/index.cfm?fa=buy.optionToBuy&id=1985-19152-001
  • R Franklin
    B2011 skrev 2010-10-24 19:12:27 följande:
    Finns inget belägg för att det inte skulle vara så heller.
    Öhm jo. Det är precis det som finns! Lite osäker på vad du inte förstått av det jag skrivit hittills? Det finns massor av undersökningar i ämnet och summerar man allihop så visar det sig att det inte finns några som helst tendenser till vare sig ökat barnafödande eller fler våldsbrott.
  • B2011
    R Franklin skrev 2010-10-24 19:24:42 följande:
    Öhm jo. Det är precis det som finns! Lite osäker på vad du inte förstått av det jag skrivit hittills? Det finns massor av undersökningar i ämnet och summerar man allihop så visar det sig att det inte finns några som helst tendenser till vare sig ökat barnafödande eller fler våldsbrott.
    SÅ du menar att en artikel som någon har skrivit är bevis nog, när det faktiskt är så att det föds flera under fullmåne?
  • IsDimma

Sover inte sämre än vanligt. Men å andra sidan får jag kanske tacka för det för jag sover väldigt dåligt trots sömntabletter.

• R Franklin
    B2011 skrev 2010-10-24 19:25:36 följande:
    SÅ du menar att en artikel som någon har skrivit är bevis nog, när det faktiskt är så att det föds flera under fullmåne?
    Jag menar att en meta analys, där över 30 andra undersökningar har slagits samman,  väger tyngre än att du säger motsatsen helt utan referenser, eller belägg.
  • Dilong

B2011, menar du att antalet barn som föds och när de föds inte är en faktafråga, utan en åsiktsfråga? Eller menar du att alla har rätt i sin egen tolkning av faktan?

• 7 små apor

Jag sover inte sämre däremot får jag migrän, värst är det något dygn innan.
    Har med flit inte hållt reda på månkalendern för att utesluta den självuppfyllande profetsian, lik förbannat stämmer det när jag kontrollerar eller när någon som vet om det här hör efter om jag har ovanligt ont i skallen.

Kan tillägga att det är ärftligt. Det kan vara ett jävla hallanbalo hemma. Minst sagt...

Sen får fysiker säga vad dem vill, bevisa vad de vill med vatten, ebb&flod och whatever. Det är ungefär som den urgamla visdomen forskare fnös åt länge, att man blir klok av fisk. Först nyligen fick vi svart på vitt att det stämmer.
    Så forskare kommer att bevisa en dag men för min del är det skitsamma. Jag vet att vi påverkas, att vi är många och att det inte har psykosomatiska orsaker.

• 7 små apor

Och först nu såg jag tillägget.
    Ja, jag märker av väderförändringar också.  Främst i leder och det har konstaterats att jag varken har reumatism eller gikt.

Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?