• KvonB

fullmåne! sover ni dåligt?

Sover ni sämre vid fullmåne?
    Drömmer ni annorlunda vid fullmåne?

Någon som känner av??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:09
    Coola grejer, på tal om sådana, får ni huvudvärk vid väderväxlingar? Känner ni i kroppen om det blir åska/regn osv?

• Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?
  • R Franklin
    HannaS86 skrev 2010-10-25 22:27:16 följande:
    Jag har också läst fysik förresten och väntar med spänning på att få höra vilken undersökning som visar att det föds fler barn vid fullmåne!
    Eftersom det tydligen var första träffen i Google så borde vi inte behöva vänta så länge kan man tycka. 
  • WPmamman
    KvonB skrev 2010-10-24 13:42:23 följande:
    Sover ni sämre vid fullmåne?
    Drömmer ni annorlunda vid fullmåne?

Någon som känner av??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:09
    Coola grejer, på tal om sådana, får ni huvudvärk vid väderväxlingar? Känner ni i kroppen om det blir åska/regn osv?
    Ja, sover dåligt och drömmer konstigt vid fullmåne. Alltid gjort det, min mamma också.
    Väderväxlingar käner jag av i nacken (nackskada) samt i en tå som jag bröt när jag var ung.
  • Nessima

Jag själv märker inte av när det är fullmåne, däremot har jag tidigare jobbat som vakt på en nattklubb och något som är ganska spännande är att det är mycket fler bråk när det är fullmåne än andra kvällar...

• R Franklin
    Nessima skrev 2010-10-25 23:04:33 följande:
    Jag själv märker inte av när det är fullmåne, däremot har jag tidigare jobbat som vakt på en nattklubb och något som är ganska spännande är att det är mycket fler bråk när det är fullmåne än andra kvällar...
    Har du någon referens till data som stödjer ditt påstående?
  • Nessima
    R Franklin skrev 2010-10-25 23:08:55 följande:
    Har du någon referens till data som stödjer ditt påstående?
    Trodde det var självklart att det var min egen erfarenhet av saken så som jag formulerade mig. Nej jag har inga data för att stödja saken.
  • R Franklin
    Nessima skrev 2010-10-25 23:17:04 följande:
    Trodde det var självklart att det var min egen erfarenhet av saken så som jag formulerade mig. Nej jag har inga data för att stödja saken.
    Det det framgick inte, du skrev "och något som är ganska spännande är att det är mycket fler bråk när det är fullmåne än andra kvällar". du skrev inte att du upplevde det som mer bråk (Vilket förstås är något helt annat).
  • svampbobfyrkant

Kom igen herr rosevelt... Det VAR uppenbart vad Nessima syftade på. Men du verkar vara på krigsstigen så att du missade det kan vara förståeligt, man att sen förvränga genom att citera delar av det ursprungliga inlägget är lågt... Skulle du mena att jag behöver data som stödjer följande påstående?
    -Jag jobbar som kassörska på ICA, och något som är ganska spännande är att det alltid är mer folk på fredagar!

• killershrew
    svampbobfyrkant skrev 2010-10-25 23:32:17 följande:
    Kom igen herr rosevelt... Det VAR uppenbart vad Nessima syftade på. Men du verkar vara på krigsstigen så att du missade det kan vara förståeligt, man att sen förvränga genom att citera delar av det ursprungliga inlägget är lågt... Skulle du mena att jag behöver data som stödjer följande påstående?
    -Jag jobbar som kassörska på ICA, och något som är ganska spännande är att det alltid är mer folk på fredagar!
    Vad förvrängde han var och varför skulle han inte anta att hon menade just det hon skrev? Det är väl inte Franklins fel att hon uttrycker sig otydligt? Otydligt är egentligen inte rätt ord. Hon uttryckte sig felaktigt om hon syftade på sina egna erfarenheter.
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • svampbobfyrkant

Killershrew:

Du skrev att "Franklins fel att hon uttrycker sig otydligt"

HUR FAN kan det vara Franklins fel att hon uttrycker sig otydligt!?!

Och eftersom det enligt din respons är helt ok att lyfta ut delar av ett citat för att stödja sitt eget påstående så kan det knappast vara fel av mig att göra som jag just gjorde... ELLER?

Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?