• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

FruLindström: de bokade alla mina tider när jag va på hälsosamtalet, så jag ska på VUL först och sedan inskrivning, konstig ordning kanske?

Charlieandi: precis så är jag med!! :) klagade på mitt illamående som sedan försvann några dagar och då klagade jag på att jag inte hade något. Mår inte så illa alls längre så är lite orolig.
    Håller helt med dig om ett fönster på magen, hade varit toppen! 2 veckor kvar till jag får veta hur den lill* mår.

• charlieandi

En Anna - så skönt att fler har symtom som kommer och går. googlar man (vilket typ är det enda jag gjort sedan i tisdags) så hittar man nästan bara tråkigheter. men det är klart det ska gå bra för oss båda! :))

vet inte om det är så att man kan 'sova bort' gravidillamående? Är sjukskriven denna vecka och har i princip bara sovigt. kanske håller det illamåendet borta på annat vis än om man stressar och ska jobba?

• En Anna

Charlieandi: klart det ska gå bra :) tyvärr är jag inte alltid lika övertygad :/ varför skulle jag lyckas på första försöket? Nu är dock illamåendet tillbaka igen, både skönt men jobbigt. Jag vill bara sova! Jag får också akutattacker med att vara törstig! Skulle kunna göra vad som helst för vatten just nu, mycket knäppt eftersom jag druckit över en liter idag :)

FruLindström: har ingen aning om vad som gäller vid havandeskapspenning... Satt och räknade föräldrapenning i helgen... Mindre kul att se hur mkt mindre pengar man får, ytterligare en anledning att spara extra mycket nu :)

• FruLindström

Jag har fortfarande knappt några symptom =(
    Igår mådde jag ytterst lite illa och va sjuk trött på morgonen.
    Men idag mår jag som vanligt igen tycker jag?!?!?!

En Anna: Vi skulle ju grunna på om vi skulle göra KUB-testet till inskrivningen, så är nog därför vi bara har inskrivningsdatumet.
    Lättare me när mannen är med så han kan va med och välja tid som passar. Han var ju inte med på hälsosamtalet.

Nä, ska väl återgå till min städmani innan det är dax att börja med maten :) 

• Lusen1

Hej tjejer!

Får jag hoppa med här? Första barnet för mig med.
    Bra initiativ där FruLindström med en lite mindre tråd:)

BF
    20/6-11 ernlia03 - Finland
    24/6-11 En Anna
    26/6-11 FruLindström - Vetlanda 
    1/7-11 Ideligen - skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 - Skåne
    7/7-11 Lusen1

• Matece

Lägger till mig själv!

BF

24/6-11 En Anna
    7/7-11 Lusen1

• charlieandi

En Anna - Så kan jag också känna. Varför ska vi vara lyckligt lottade och få barn på ett försök? Å andra sidan; varför skulle vi inte få det? :)

Akuttörstig blir jag också. Känner mig ofta som en kamel i öknen. Kan döda för lite vatten ibland ;) Har börjat med att lägga ner en festis i väskan faktiskt. Inte jättenyttigt men bra både mot törst och lågt blodsocker.

• charlieandi

Kan inte kopiera BF-listan... någon som har lust att lägga in mig på den 24/6 och Stockholm? :)

• Lusen1
    BF
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 charlieandi - Stockholm
    7/7-11 Lusen1
  • En Anna

Välkomna Lusen1 och Matece!

FruLindström: min man va med på hälsosamtalet och vi sa att vi nog ville göra KUB, men hon sa att vi skulle fundera till inskrivningssamtalet så vi får göra VUL oavsett om vi gör KUB-testet eller inte. Men jag tror att jag vill göra det helt klart.

charlieandi: ska försöka tänka så, varför skulle vi inte ha tur :) Skönt att det är fler än jag som blir akuttörstiga och jag menar verkligen AKUT! Precis som du säger så skulle jag kunnda döda för lite vatten :D
    Saken är ju den att jag dricker och så är det bra en stund och sen blir jag akuttörstig igen. Konstigt att jag behöver springa på toaletten då? Nae :)
    Får nog se till att ha med en vattenflaska... funderade på att köpa en fanta när jag va i affären, men kändes så onödigt att börja dricka massa socker så jag håller mig till vattnet så länge det går.

Förut så fick jag ett SJUKT sug efter äpplejuice, jag dricker aldrig juice och om vi köper juice någon gång så brukar det va apelsin, så jag vet inte vad det här kommer ifrån. Funderar starkt på att åka och köpa lite äppleuice, men får se om jag kan hålla mig till imorgon, haha :)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011