• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Helle8202

Hej!
    Passar också på att byta tråd...
    Är i vecka 5 och har BF 11/7 .  Visst är det spännande, vilken resa vi har börjat allihopa!
    Jag har egentligen inte så stora problem med illamående, kräkningar osv som många verkar ha men det kanske kommer lite längre fram.
    Det enda som jag (och sambon ) märkt skillnad på är att jag som varit ett riktigt litet sötsaksmonster, inte alls e så sugen på sånt längre, utan äter hellre tex popcorn eller nåt annat salt.

Vi ska på iskrivningssamtal den 17/11 och det ska bli jätte skoj.
    Det är säkert fler än jag som har farit runt som en tok på nätet och sökt information om nästintill allt.
    Har kollat lite på barnvagnar å så (vet att det är tidigt) , men det är ju en hel djungel! Nån som har funderat nåt kring det? Hur långt i förväg måste man beställa? Har förstått att det kan va rätt så saftiga leveranstider på en del.

• charlieandi

Välkommen helle8202! :)

Vi har faktiskt redan köpt barnvagn. Min mamma erbjöd sig att betala och eftersom att den modellen och färgen vi vill ha, är en limited edition-vagn från Bugaboo där endast några få ex fanns kvar, bokade vi en. Skulle det på vägen inträffa något som inte resulterar i bebis, känns inte vagnen som det största problemet. De flesta butiker och webshoppar tillämpar ju även en så kallad förlossningsgaranti.

Usch, idag mår jag PYTON! Känns som att jag åkt några för många varv i en snurrig karusell på Gröna Lund. Åt lite mannagrynsgröt till lunch men allt kom upp rätt omgående. Sååååå äckligt! Är ändå glad att jag är ledig och kunde spy på egen toalett... fasar för den dag då jag måste akutspringa från den pedagogiska lunchen och spy (jobbar på förskola). Urk!

• En Anna

Välkommen helle8202!
    Lägg gärna till dig i listan som finns lite längre upp.

FruLindström: Då håller vi tummarna för att konditionen håller :)

charlieandi: usch, har själv en pytondag idag, har mått illa sen jag gick upp imorse vet inte vad jag ska göra och ikväll är vi bortbjudna på middag... jippie...

Är det någon mer än mig som sover som en kratta? Vaknar hur många gånger som helst varje natt, så frustrerande, jag behöver ju SOVA!!!

• charlieandi

En Anna - jag vaknar också flera gånger varje natt. Dels för att kissa men också av inga anledningar alls. Känner mig rätt pigg just när jag vaknar och har svårt att somna om... men fattar ju att det inte funkar att göra morgon kl 04 liksom. Sååååå störande!!!

Usch, stackars som är bortbjuden när du inte mår något vidare. Min killes farmor fyller 80 år i morgon så vi är ditbjudna men jag tror faktiskt att om jag mår som idag, får han åka själv med sin pappa och övrig familj/släkt.

• FruLindström

Va ute och sprang en runda på 45 minuter på fm och det funkar iallafall.

Har även pratat med polisrekryteringen och det enda man kan få uppskov för till polishögskolan är graviditet =)
    Så nu ska här hård-tränas en månad, testet är det 3/12.
    Håll även tummarna för att jag fortsätter må så bra som jag gör.

Är ju fortfarande relativt symtom fri, vaknade ju åter vid 05.00 idag bara....omöjligt att somna som bara att gå upp även idag, men lider inte så farligt av det. Får ju desto mer gjort.
    Lite småilla efter maten och kroniskt hungrig, så ska verkligen inte klaga när jag hör hur vissa av er mår.
    Stackare. Men är väl värt det antar jag ;)

Små kikar lite på vagn vi med, fast bara på nätet.
    Vet ni andra vad ni ska ha för modell?
    charlieandi vad är eran för typ? För och nackdelar??

• charlieandi

FruLindström - vi har köpt en bugaboo cameleon, all black. jag har provkört den innan och tycker att den är supersmidig både i skog och city. den har det där gunget som gamla tidens barnvagnar har (emmaljunga tror jag har kvar det) men som många andra nya modeller saknar. handtaget är vändbart och du kan alltså välja om du vill ha bebisen mot dig eller vänd bort, utan att behöva klicka ur liggdelen/sittdelen. de små hjulen fram är svängbara vilket såklart underlättar i tex affärer och utrymmen med ont om plats. alltså... jag kan hålla på i evigheter så jag slutar nog här ;)

ja, just ja. nackdelar... Finns inga ;) nä, men originalhjulen (de mindre, fram som också går att svänga) är väldigt små och funkar värdelöst i tex snö. Går att köpa till större som funkar toppen men de kostar ca 1000 kr. tycker även att sittdelen är liten om man tänker sig att ungen ska få plats med typ overall etc upp till säker två års ålder i alla fall. i övrigt är jag som sagt jättenöjd!

• FruLindström

Vi har ju tänkt rådfråga många affärer och så innan vi bestämmer oss. Har ju ett tag på oss ;)

Men alltid bra att få höra andras åsikter, så Tack CharlieandI.

Vill ja ha en som funkar både på stan och i skogen, vi har ju hund.
    Samtidigt en som man kan ha länge, med både ligg och sitt del.
    Gärna med vändbart handtag så man inte behöver ta bort något undertiden.

Är det någon som kan förklara skillnaden på en Duo-vagn och en Kombi-vagn???

Hur mår ni alla idag annars?
    Jag vaknar som vanligt sjukt tidigt (06.10) och är hungrig.

Ikväll ska vi ha middagsgäster så mannen och jag har filurat på ursäkter för varför jag inte tar ett glas vin till maten.
    Men har kommit fram till att jag helt enkelt äter antibiotika mot urinvägsinfektion ;)

Någon som har andra bra ursäkter??
    Vi tänkte även på att säga att jag skulle iväg och trääna hund tidigt på morgonen men är tyvärr iväg i em (och de vet de). Så funkade inte denna gången ;)

• Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-05 06:21:59 följande:
    Kluven!
    Fick precis mail om att jag gått vidare till fys-testerna även denna sökningen.
    Håller på att söker polishögskolan, för 2:a gången.
    Var och gjorde fystesterna i somras med godkänt resultat men gick tyvärr inte vidare till sista intervjuerna.
    Så har nu sökt igen och lyckats konkurrera om  en plats igen.

Men kommer ju få barn precis innan utb börjar.
    Man söker för ett år framåt. Så denna (höstens) sökning börjar ht-11.
    Någon som vet hur det funkar med mammaledighet från studier?

Funderar även på lyftet av dockan på 77kg, är det någon fara med sådana lyft? Kommer ju vara i v 10-11 när det är dax för testerna. 

2 önskningar på samma gång ;) 
    Men om du gjorde testerna och fick godkänt på dess behöver du väl inte göra om dem? Så var det inte förr iallafall.. hoppas det går bra för dig iallafall..
  • Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-06 08:04:57 följande:
    Vi har ju tänkt rådfråga många affärer och så innan vi bestämmer oss. Har ju ett tag på oss ;)

Men alltid bra att få höra andras åsikter, så Tack CharlieandI.

Vill ja ha en som funkar både på stan och i skogen, vi har ju hund.
    Samtidigt en som man kan ha länge, med både ligg och sitt del.
    Gärna med vändbart handtag så man inte behöver ta bort något undertiden.

Är det någon som kan förklara skillnaden på en Duo-vagn och en Kombi-vagn???

Hur mår ni alla idag annars?
    Jag vaknar som vanligt sjukt tidigt (06.10) och är hungrig.

Ikväll ska vi ha middagsgäster så mannen och jag har filurat på ursäkter för varför jag inte tar ett glas vin till maten.
    Men har kommit fram till att jag helt enkelt äter antibiotika mot urinvägsinfektion ;)

Någon som har andra bra ursäkter??
    Vi tänkte även på att säga att jag skulle iväg och trääna hund tidigt på morgonen men är tyvärr iväg i em (och de vet de). Så funkade inte denna gången ;)

Vaknar oxå supertidigt och kan INTE somna om..mår diffust illa-väldigt lindrigt, men har ju kräkt efter o innan frukost i 3 dagar.. Angående er middag ikväll..köp alkoholfritt vin..det gjorde jag på en fest förra veckan och det gick fint..testade även alkoholfri öl som var hlt ok.. det där med antibiotika skulle iaf min familj/mina vänner fatta direkt Glad 
  • FruLindström

Nä fy, är inte ens sugen på alkoholfritt alternativ. Gillar inte ens att dricka läsk.
    Så får bli vatten för min del ;)
    Men jag är utb inom sjukvården så de vet att jag inte skulle dricka om jag gick på antibiotika.
    SÅ funkar här, hoppas jag. 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011