• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Myrie

Jag slutade också snusa samma dag som jag plussade, alltså i förrgår. Det där med ingefära ska jag testa! Var o köpte onico nyss faktiskt...det som gör det svårt att sluta för mig är nog att jag bara har så himla svårt att fatta att jag verkligen är gravid. det känns så overkligt!

• emselott
    FruLindström skrev 2010-10-30 09:39:05 följande:
    Vi har tänkt att försöka vänta med att berätta till julafton...får väl se om vi klarar det ;) 
    Jag kunde förstås inte vänta. Jag har berättat för mina närmasta vänner och för systeryster. Pappa ska få veta på sin 70-årsdag nu i november tänkte jag. Han har tjatat så länge om att få bli morfar, så det känns som en kul present. och då får mamma veta på samma gång. Det blir till att bereätta för folk lite efter hand som det passar sig för oss. Men vi väntar till jul eller strax efter innan vi låter det bli helt offentligt.
  • NillaGreve

Plussade 4/10, ska på inskrivningssamtal om 1 v. Enl min beräkning något i v.8-9 nu. Mår riktigt illa, kan nästan inte äta något. samt ömma bröst. Måste även fråga, är det fler som inte alls känner sig på mys humör med sambo/make?

• emma003

Hej ja är gärna med oxå
    Väntar vårt första barn och ska till mvc på hälsosamtal på onsdag ska bli så spännande.
    Hur mår ni nu i början=

• FruLindström
    NillaGreve skrev 2010-11-01 17:21:31 följande:
    Plussade 4/10, ska på inskrivningssamtal om 1 v. Enl min beräkning något i v.8-9 nu. Mår riktigt illa, kan nästan inte äta något. samt ömma bröst. Måste även fråga, är det fler som inte alls känner sig på mys humör med sambo/make?
    Jag har känt likadant, men min man har som tur är läst någonstans att det kan vara så för kvinnan i början av graviditeten så han är helt cool =) Men känns som mys-känslan börjar komma tillbaka lite.

Jag var på hälsosamtal idag. Vi ska på inskrivning sen den 19/11.
    Vi fick frågan om KUB-test. HUr tänker ni andra kring det????

Jag mår annars väldigt bra, molvärk och lite ömma bröst bara!!!!
  • charlieandi

Jag hoppas gärna in här och pratar med er, som liksom mig, ska ha ert första barn Tror även att jag har ett större behov av att prata med andra förstagångsföderskor då tankarna nog är mer lika. På samma sätt som en blivande tvåbarnsmamma förmodligen har mer utbyte av en annan blivande tvåbarnsmamma.

Well, jag är beräknad till den 24 juni (såg även att någon annan i tråden var det - kul!). Har mått oförskämt bra fram till nu i princip - men varför skulle just jag skonas? Började dagen med att kaskadkräkas upp min frukost som jag precis hade lyckats peta i mig. Sådär kul.

• NillaGreve
    FruLindström skrev 2010-11-01 17:30:05 följande:
    Jag har känt likadant, men min man har som tur är läst någonstans att det kan vara så för kvinnan i början av graviditeten så han är helt cool =) Men känns som mys-känslan börjar komma tillbaka lite.

Jag var på hälsosamtal idag. Vi ska på inskrivning sen den 19/11.
    Vi fick frågan om KUB-test. HUr tänker ni andra kring det????

Jag mår annars väldigt bra, molvärk och lite ömma bröst bara!!!!
    Låter bra. Min sambo är mkt förstående, han tycker nästan att det är jobbigt då kan inte kan hjälpa mej på något sätt.

Vi har hälsosamtal samtidigt som inskrivningssamtalet. Ska blir kul :)

KUB vet jag inte om, brukar erbjudas till kvinnor över 30-35år. Men får väl se.
  • charlieandi
    NillaGreve skrev 2010-11-01 17:21:31 följande:
    Jag känner mig inte alls sugen på att ha sex just nu. Även om jag ibland kan känna att jag skulle vilja. Men jag orkar bara inte. Läste även någonstans att det var väldigt vanligt att man kände så här under graviditetens första- och sista trimester. Men det kan så klart även vara åt andra hållet också, att man väldigt gärna vill ha sex.
  • Jenny7811

Hej allihop.. väntar oxå första barnet..tjohoooo.. BF 27/6..men räknar kallt med att gå över 2 veckor Drömmer
    Mår hur bra som helst..morgonpigg, och ömma bröst..det är allt..
    Har dock inte slutat snusa, men skurit ner såklart..
    Kan rekommendera att kolla på mammakläder på Tradera..kunde inte låta bli!!

• FruLindström
    NillaGreve skrev 2010-11-01 17:34:37 följande:
    Låter bra. Min sambo är mkt förstående, han tycker nästan att det är jobbigt då kan inte kan hjälpa mej på något sätt.

Vi har hälsosamtal samtidigt som inskrivningssamtalet. Ska blir kul :)

KUB vet jag inte om, brukar erbjudas till kvinnor över 30-35år. Men får väl se.
    Trodde inte heller jag skulle få frågan om KUB då jag är 25 år. Men alla i vårat landsting erbjuds att göra det.
    Så är lite sugen, har förstått det som att det är riskfritt.
    Är ju bara blodprov och sen ett tidigt VUL.
    Det är ju bara om de skulle vara något avvikande de tar fostervatten prov och det är ju det som är 0,5%-1% mf risk på.
    Det tidiga VUL är lockande ;) Görs ju då runt v 11. 
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011