• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi
    Jenny7811 skrev 2010-11-06 08:19:17 följande:
    Vaknar oxå supertidigt och kan INTE somna om..mår diffust illa-väldigt lindrigt, men har ju kräkt efter o innan frukost i 3 dagar.. Angående er middag ikväll..köp alkoholfritt vin..det gjorde jag på en fest förra veckan och det gick fint..testade även alkoholfri öl som var hlt ok.. det där med antibiotika skulle iaf min familj/mina vänner fatta direkt Glad 
    Här tror jag också att mina vänner (vissa utav dem i alla fall) skulle höja på ögonbrynen och genomskåda min lögn, även om de nog aldrig hade frågat om jag ljög och istället var gravid. Men nog hade de misstänkt

Kände det redan förra helgen när jag och ett par kompisar först var på konsert och sedan ute och åt. Konserten var mellan 15-18 och vi fick bord först vid 19.30-tiden. Då var jag så hungrig att jag höll på att smälla av! Påstod att jag inte kunde dricka något med alkohol i, innan jag fått i mig mat. Det kunde väl vissa kanske gå med på... men att jag sedan varvade apelsinjuice och ramlösa hela kvällen var väl kanske lite misstänkt Och sen, dagen efter... när vi hade en planerad brunch och jag fortsatte att dricka apelsinjuice var det någon som sa något i stil med 'värst vad du dricker apelsinjuice nu för tiden då' (älskar kaffe men mår nu mera illa bara jag tänker på det). Jag kände i hennes sätt att uttala meningen att hon nog måste ha förstått att jag är gravid.
  • FruLindström

Fast jag brukar inte alltid dricka, och är min mans barndomsvän och hans tjej är ganska "ny".
    Syrran kommer med, men hon vet ju redan om det =)

Vadå, varför skulle ingen tro er om att ni hade urinvägsinfektion???
    Tror era vänner att ni är gravida varje gång ni är sjuka???
    Antibiotika och alkohol är verkligen inte bra.....man vill ju bli frisk så fort som möjligt?!?!?! 

• FruLindström
    Jenny7811 skrev 2010-11-06 08:13:40 följande:
    Men om du gjorde testerna och fick godkänt på dess behöver du väl inte göra om dem? Så var det inte förr iallafall.. hoppas det går bra för dig iallafall..
    Jo, om man inte gick vidare till pliktverket så måste man göra om fysen.
    För det är ju en "tillfällig vara" som kan gå upp och ner.

Svenska provet och första intervjun däremot behöver jag inte göra om. 
  • Helle8202

Tack för välkomnandet : ) .

Har också sovit som en kratta.. dessutom skulle jag ha jobbat natt igår, men fick från ingenstans akut skitont i halsen, feber och svag i kroppen, så jag åkte hem efter ett par timmar. Nu imorse när jag vaknade kändes det bättre igen. Undrar om det är "sesamfröet" som spökar?...  Tungan ute

FruLindström: Tycker gott å väl att du kan köra på din ursäkt om antibiotika. Det är ju väldigt svårt att bevisa att det INTE är så. Och hoppas du orkar hålla uppe konditionen till fysen. Jag jobbar med ett liknande jobb som kan vara fysiskt krävande och jag känner redan skillnad. Blir flåsig och trött mkt snabbare redan.

Charlieandi: Skönt att ha vagnsvalet gjort redan.. Ska kolla lite på den du skrev om. Själv är jag rätt  osäker på vad som skulle vara bäst för oss, bor ju inte mitt ute i skogen direkt, men är vädigt mycket ute i naturen då jag har 2 krävande hundar + att jag själv tycker om att röra på mig såklart Glad .
    Vill gärna ha en trehjuling pga av utseendet och smidigheten men den måste funka i snö osv. Fyrhjuling verkar ju vara stabilare, men  otymplig istället....

• Helle8202

BF
    24/6-11 En Anna
    1/7-11   Ideligen - Skaraborg
    1/7-11   FialOtta83 -Skåne
    5/7-11   Matece - Stockholm
    7/7-11   Lusen1
    7/7-11   Skojsuss
    13/7-11 Linizen82 - Skåne
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm

• Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-06 09:41:47 följande:
    Fast jag brukar inte alltid dricka, och är min mans barndomsvän och hans tjej är ganska "ny".
    Syrran kommer med, men hon vet ju redan om det =)

Vadå, varför skulle ingen tro er om att ni hade urinvägsinfektion???
    Tror era vänner att ni är gravida varje gång ni är sjuka???
    Antibiotika och alkohol är verkligen inte bra.....man vill ju bli frisk så fort som möjligt?!?!?! 
    Jobbar oxå inom vården (akuten) och flertalet av mina vänner/kollegor tar sig allt en "tuting" trots ev antibiotika, så det vore inget som skulle funka för mig som sagt..Tungan ute
  • Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-06 09:43:21 följande:
    Jo, om man inte gick vidare till pliktverket så måste man göra om fysen.
    För det är ju en "tillfällig vara" som kan gå upp och ner.

Svenska provet och första intervjun däremot behöver jag inte göra om. 
    Jaha.. förr gjordes testerna på pliktverket, men det kanske är ändrat..
  • charlieandi

FruLindström - alltså, det skulle nog funka att säga att jag går på någon antibiotika. men jag tål väldigt få sorter och har aldrig haft urinvägsibfektion. Så jag tror att mina vänner ändå skulle misstänka något. :)

• FruLindström

Haha, ja då går det ju tyvärr inte vägen.
    Men tror det kommer funka här. Om någon ens frågar då det inte alltid är självklart att jag ens dricker.

Jenny7811 skrev 2010-11-06 12:42:12 följande:
    Jaha.. förr gjordes testerna på pliktverket, men det kanske är ändrat..
     Jaha, men har de idrottshall och löpbana där med???
    Nu gör man dem i idrottshallar med 400m banor inne eller ute. 

Pliktverket har bara de sista större intervjuerna.

Usch, idag har varit riktigt hemsk. Lipar typ hela tiden och mår jättekonstigt.
    Allt känns som stora hinder vad jag än ska göra.
    Vi ska ju som sagt ha folk ikväll....och är inte alls sugen. Orkar liksom inte vara social.
    Vill ju kunna gå och lägga mig vid 21.00-22.00 om energin helt tar slut.
    Sen hade ju maken råkat missa att berätta för mig att han frågat om ett par ville sova över (de bor 3 mil härifrån, om båda ville dricka).
    Får panik på mig själv, vill inte ha nattgäster när jag inte kan sova. Vi bor i en trea och det finns ingen dörr till gästrummet.
    Måste bara grina av mig här. Vill ha en lugn skön kväll i soffan bara...i mjukisbyxor.

Ska väl börja göra mig klar för hundkurs nu, borde förhoppningsvis göra susen för humöret.
  • Fröken Virra

Hej hopp, hoppar in här jag med om jag får :) Är oxå med i liknande trådar, men som nån skrev tidigare så har ju de trådarna exploderat så pass mycket att man inte riktigt hänger med eller känner sig lite liten då det är första barnet, första graviditeten, ja första gången med allt.. :)

BF är den 6 juli, men vi ska träffa barnmorskan för första samtalet nu på måndag fm, kanske man får veta lite mer exakt..  

BF
    24/6-11 En Anna
    1/7-11   Ideligen - Skaraborg
    1/7-11   FialOtta83 -Skåne
    5/7-11   Matece - Stockholm
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11   Lusen1
    7/7-11   Skojsuss