• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi

Lusen1 - tack!

En Anna - äppeljuice känns ju rätt harmlöst ändå. :) jag är galen i jordgubbskräm med mjölk. sååååå gott! Haha. Äter aldrig sån 'mat' annars.

• Skojsuss

Hej!!! Jag följs gärna åt tillsammans med er som också vänta första barnet, la även in mig på listan!
    Hoppas att ni mår bra!

10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 - Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 charlieandi - Stockholm
    26/6-11 FruLindström - Vetlanda 
    1/7-11 Ideligen - skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 - Skåne
    5/7-11 Matece - Stockholm
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

• FruLindström

Funderade på en sak igå när vi va och handlade.
    Jag ÄLSKAR glögg.
    Men är ju så svårt att få tag i helt alkoholfri. Hur gör ni andra med det.
    Jag vågar inte ens dricka 2%:ig glögg. Är jag fjantig eller rätt???

Fick äntligen min leverpastej igår....sååå gott var det med leverpastejsmacka med gurka till kvällsteet.
    SÅ om det kommer va min last denna graviditet så är jag bara nöjd. Men misstänker ju att det kommer bli något annat mer onyttigt =P
    Är ganska noga med kosten i vanliga fall. Äter bara godis på helgen och i stort sett alltid 5 mål mat var dag med bra råvaror. Så misstänker ju att kroppen kommer se detta som ett tillstånd att få frossa =P 

• FruLindström

Kluven!
    Fick precis mail om att jag gått vidare till fys-testerna även denna sökningen.
    Håller på att söker polishögskolan, för 2:a gången.
    Var och gjorde fystesterna i somras med godkänt resultat men gick tyvärr inte vidare till sista intervjuerna.
    Så har nu sökt igen och lyckats konkurrera om  en plats igen.

Men kommer ju få barn precis innan utb börjar.
    Man söker för ett år framåt. Så denna (höstens) sökning börjar ht-11.
    Någon som vet hur det funkar med mammaledighet från studier?

Funderar även på lyftet av dockan på 77kg, är det någon fara med sådana lyft? Kommer ju vara i v 10-11 när det är dax för testerna. 

2 önskningar på samma gång ;) 

• Skojsuss
    FruLindström -  å glögg älskar jag också, men kan nog inte hller tänka mig att dricka den med 2 % i..hmms, det blir svårt.. de har inte helt alkoholfri på systembolaget? Där har de ju alkoholfritt sortiment!!

Här sitter jag och försöker få i mig frukost, vilket är omöjligt. Vill inte påstå att jag är illamående. men inte ett dugg sugen på mat och bara jag tänker på det så känns det som en stor klump i magen. Har för övrigt rätt int i magen hela tiden, som nån molade värk. lite halv segt!

Nehe, bara att försöka få i sig lite juice och sedan bege sig till jobbet!!! Men sen e det helg=)
  • En Anna
    Välkommen Skojsuss!

charlieandi: jo, visst är äppeljuice rätt harmfullt, får kanske köpa det idag helt enkelt. Jag klarade att stå emot igår.

FruLindström: jag vet inte riktigt hur jag ska göra med glöggen, man kan ju koka den då ska ju alkoholen försvinna, men jag skulle nog gärna vilja hitta en helt alkoholfri. Hittar ni någon så säg gärna till. Vi brukar inte dricka glögg förrän vid advent så jag har ju ett litet tag på mig att hitta någon :)
    Grattis till att du gick vidare till fystesterna! Det borde väl inte vara någon fara att lyfta vid v.10-11 kan jag tänka mig, men har ingen aning. Ledighet under studier har jag heller ingen koll på så tyvärr kan jag inte komma med någon värdefull input.

Skojsuss: har också svårt att få i mig mat, även om jag inte alltid mår illa, men det känns som det är stopp bara.

Åh, jag längtar som en tok till fredag om 2 veckor när vi ska få göra VUL! Vill så gärna veta att den lill* mår bra, är så otroligt orolig :/ Jag vill ju bara kunna njuta!
  • FruLindström

Systemet har jag inte kollat.
    Men på Ica Maxi hittade jag en alkoholfri herrljunga glögg och på Willys har jag hittat en tetrapack glögg vid namn Vip Glögg.
    Har bara smakat Vip än och den var helt okej.

Jag har med molvärk...men är tvärtom, hungrig som en varg, speciellt på morgonen.
    Tror det är därför jag har så svårt att somna om när mannen gick vid 05.00....magen kurrade! 

• FruLindström

Dockan är väldigt otymplig, speciellt för tjejer då den är längre än oss och vikten är kompakt, allt sitter i överkroppen.

Men har skickat iväg ett mail till polisrekryteringen och tänkte även ringa våran BM innan jag bestämmer mig.
    Kanske även borde se så 2 km under 10 min går vägen. Konditionen har ju försämrats även denna gången (gjorde likadant innan mf i juni, konditionen var som bortblåst). Men enligt bm så är det fullt normalt....men  åker inte och gör tester om jag inte vet att jag kan klara det. Då blir jag så sjukt tjurig =P

• charlieandi

FruLindström: grattis! vad kul! det ska gå bra att göra fystesterna så länge du själv känner att din kropp orkar och du mår bra. tunga lyft har jag för mig att man mest bör passa sig för mot slutet av graviditeten.

Ang. Glögg så vet jag att Blossa har någon alkoholfri variant som brukar säljas i matvarubutikerna. Vet sedan inte om den är helt alkoholfri eller typ 2% som du säger. Gå in på blossa.se och kolla sortimentet :)

• FruLindström

Pratat med BM, tunga lyft är inget farligt.
    Men ju större mage ju sämre lyftteknik, så det är därför man avråder från det senare under graviditeten.
    Så nu vet vi det=)
    Så om kondisen funkar så kör vi stenhårt.
    Fick ju förklarat för mig på hälsosamtalet att blodmängden ökar i kroppen under graviditeten men antalet röda blodkroppar förblir detsamma. Så därför man får sämre syreupptagning/kondition när man är gravid.

Fast gick ganska okej nu när hunden och jag va ute och joggade en vända på 40min i skogen.

De butiker jag varit i har tyvärr bara Blossa med 2,2%alk.
    Verkar tyvärr vara vanligt bland glöggen.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011