• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Skojsuss

Hej på er!! Jag sover också som en kratta, vaknar till och från utan nån speceill anledning, givetvis är jag väll kissnödig någon gång, men inte alla!

Håller med dig FruLindström, tycker det är jobbigt när man har gäster eller är bortbjuden. var ska man ha för anledning! Vi ska ha gäster ikväll. Men min kompis har sen son på 9 månader så hon dricker inte, och det är inte alltid jag gör det heller när vi ses, så där tror jag att jag klarar mig=) Däremot ska vi bort nästa helg, å det måste jag klura lite på!

• charlieandi

FruLindström - jag förstår dig till fullo!!! hade INTE pallat några översovande gäster i dagens läge. är fasen för trött för att ens kleta lite mascara på fransarna liksom. haha!

• FruLindström

Överlevde kvällen, men när jag kröp i säng halv tolv så kände jag mig jättedum. 
    Då hade jag ändå fått kämpa rejält för att va med i konversationerna.
    Och självklart så kan jag inte sova nu ändå.
    Sen 04.20 har jag bara slumrat, så vid 06.00 gav jag upp......så knappt sovit någonting känns det som.
    Blir galen på detta!
    Nu börjar jag dessutom bli rejält hungrig....kan väl knappt gå ut och slamra i köket när de andra stackarna ligger och sover =S

Som tur är var syster med och supportade mig igår kväll med, annars vet jag inte om jag fixat det....!
    Mannen har lite svårt att förstå hur trött man kan va tror jag =(

• skruttnorpan

Hej Alla!
    Får jag hoppa in här?
    Har precsi plussat med min första och hoppas således att jag får ett litet Julibarn.
    Upplevde i går för första gången den överväldigande trötthetn under en middag vi hade, jag kände mig så TRÖG! Problemet med alkoholen lösta jag genom att köpa en flaska vin med skruvkork och tömde den (slöööseri) och så fyllde jag i alkoholfritt vin i den flaskan i stället. Det var riktigt gott, faktiskt =) Funkar ju iof bara om man är ensam vindrickare eller om man dricker med någon som inte kan vin så bra, haha =)

Spännande med sömnproblemen, är det vanligt alltså? Har undrat varför jag vaknar vid halv 4- halv 6 på morgnarna och inte kan somna om =)

Stor kram och grattis!

• Jenny7811

Godmorgon alla.. strålande dag här i Västsverige..
    Strax blir det långpromenad med jyckarna..jobbnatt väntar och imorgon kl 14.30 är det dags för inskrivning hos barnmorskan! Kommer ju vara supertrött och seg, men detta har vi verkligen sett fram emot Drömmer
    Får se om beräkningarna stämmer då (27/6)
    Ha en fantastisk dag allihop

• charlieandi
    skruttnorpan - Välkommen! & Grattis!
    FruLindström skrev 2010-11-07 07:20:16 följande:
    Som tur är var syster med och supportade mig igår kväll med, annars vet jag inte om jag fixat det....!
    Mannen har lite svårt att förstå hur trött man kan va tror jag =(
    Jag tror att det är samma för min kille. Han fattar inte hur illa jag kan må och hur jobbigt det är att försöka pilla i sig mat man ändå vet kommer upp igen ganska omgående. En kvart senare är man hungrig igen och tillbaka på ruta ett... HOPPLÖST! Tänker inte ens på mat som är god längre, utan mat som är lätt att spy. Kul.

/gnäll-fia.
  • En Anna

Välkommen Fröken Virra och skruttnorpan!
    Skruttnorpan: lägg gärna in dig i listan. Vi börjar bli en del i tråden nu :)

Skruttnorpan: Jag vaknar också alltid vid fyra och sex, ibland även vid två, så himla jobbigt!

FruLindström: Skönt att middagsbjudningen gick hyffsat bra iaf, även om det är jobbigt med nattgäster :/

Jenny7811: Kul med inskrivning! Vi ska inte på inskrivning förrän den 23/11 och jag har beräknat BF 24/6, verkar vara lite olika... vi va dock på hälsosamtal för några veckor sedan.

charlieandi: usch, stackare att du spyr så mycket, jag ska inte klaga över mitt illamående :( men gnällfia är nog mitt andra namn just nu. Som tur är så försöker min man va gullig tillbaka, jag ber om ursäkt flera gånger om dagen. Hoppas att illamåendet går över snart!!

Jag har nu gått in i vecka 8 och tycker att veckorna smyger sig fram, vill först och främst göra VUL:et och UL:et och se så att den lill* mår bra och sedan att det ska bli jul så att vi kan berätta för familjerna. Vi har inte berättat  för någon ännu. har ni det?

• FruLindström

Jag har nog kommit på varför jag inte känt så mycket problem med illamåendet.

Slutade ju snusa samtidigt som jag plusade och började då "snusa" ingefära istället. Funkar kanon för mig, och vad jag har läst ska det även vara väldigt bra mot illamående.
    Idag hade jag bara tagit en liten bit efter frukost och sen gav vi oss av på långrunda med hunden i det härliga vädret och sen ordnade vi massa ärenden......fy va illa jag började må efter ca 1-2 timmar utan ingefäran. Trodde verkligen vi skulle få stanna och spy flera gånger.

Så till er som mår illa, sug på ingefära....verkar ju funka väldigt bra här =)

Grattis till er nya. Nu börjar det hända en hel del här i tråden, kul.

EnAnna- Jag går in i V 8 typ imorgon tror jag (7+0). Tiden känns hopplöst långsam =S Ska på inskrivning 19/11 och får då tid för vårat VUL och de andra träffarna tror jag..
    Men vill ju vara där nu =) 

• charlieandi

Idag känner jag mig som ett monster! Eftermiddagen har varit hemsk.

Här om dagen blev jag irriterad på min kille som, medan jag låg i sängen och försökte andas mig igenom illamåendet, satt framför teven och gjorde absolut ingen nytta alls - trots att det bland annat fanns en hel del disk från dagen innan att ta hand om.

Han blev så klart sur över att jag 'klagade' på honom men erbjöd sig sedan att ta disken. Jag hade dock redan hunnit påbörja det hela och kände att jag lika gärna kan avsluta det också, det var ändå inte så himla mycket kvar. Sa sedan att jag däremot uppskattar att han också tar en extra titt, försöker SE vad det är som behövs göras och kanske då också gör det. För trots att jag är kvinna så tycker jag inte att det är speciellt kul att diska

Nu på eftermiddagen ringde jag till honom och drog upp samma sak. Det var helt klart dumt och onödigt att ta det per telefon - jag hade ju kunnat vänta tills jag kom hem. Han blev skitsur, ifrågasatte varför jag ens är tillsammans med honom när jag ändå bara tycker att han är dålig (hans tolkning av det hela, jag tycker så klart inte alls att han är dålig på alla plan, däremot dålig på att hålla ordning efter sig!). Det slutade i värsta krokodiltårarna ifrån mitt hål och han som fräste något i stil med 'jag tog dina ord på allvar förut, jag har diskat och städat. jag tänkte att jag skulle överraska dig' ... Exakt hur dum tror ni att jag kände mig? VÄLDIGT! Och så började jag gråta för det... och för att jag är en sådan hemsk flickvän som bara gnäller.

• En Anna

Jag måste nog verkligen försöka få tag på ingefära för illamåendet håller på att ta kål på mig, hoppas verkligen att det avtar snart!!
    FruLindström: äter du färsk ingefära? eller var äter du? hörde även pratas om ingefäragodis, vet nån var man hittar det?

charlieandi: försök överraska killen på nåt vis, blommor eller nåt han tycker om och be om ursäkt för ditt humör. Det är ju inte lätt för någon av er just nu även om man kan undra hur svårt det egentligen är att städa undan efter sig  :)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011