• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Jag kanske ska va lycklig som mår så bra förstår jag Skäms

Precis varit ute och joggat en runda med hunden, kändes jättebra.
    Men i Lördags tyckte jag Body Pumpen kändes konstig, orkade inte riktigt spänna magen genom alla övningar. Vet inte om det är inbillning eller om det kan ha med "Växtvärken" att göra.

Ja, min tanke va att vi kunde ventilera våra egna funderingar kring första barnet. Behöver man svar från erfaren så kan man ju leta upp fakta och ge varandra här.
    Tror jag går in i v 7 idag (6+0) Eller om det är v6, så svårt att hålla reda på hur det räknar =P
    Har dessutom en längre period mellan mensen (34-36 dagar). Så kan inte räkna efter sista mensens första dag.

Men tror att äl kan ha varit runt 5/10, och då beräknas bebis komma runt 25-26/6 2011 =) 

• charlieandi

FruLindström - Jag vet att man hos barnmorskan endast räknar fulla veckor. Du skulle alltså vara i vecka sex enligt den uträkningen. Men annars har jag uppfattat det som att de flesta räknar påbörjad vecka. Alltså är du i vecka sju. Liiiite snurrigt det där ;)

• En Anna

Jag hoppar gärna in här, första barnet, beräknat den 24 juni. Håller med om att alla de andra trådarna exploderat och hänger inte riktigt med. Hoppas det är okej?

• FruLindström

Vad kul att vi börjar bli några styckna.
    Vi kanske skulle göra en sådan där lista nu och se?!?!

BF
    26/6-11 FruLindström - Vetlanda 

• FiaLotta83

Jag hänger gärna på! Plussade i lördags men är osäker på bf. Kan tänka mig att det blir den 1/7 om jag räknat rätt!

Alltid kul att prata med dem i samma situation!

Vi har mer eller mindre bestämt oss för att vänta att berätta till jul! Vill veta först att det har funkat så långt :)

BF
    1/7-11 FialOtta83 - Skåne

• ernlia03

Känns helt overkligt att skriva in sig på en BF-lista efter otaliga BIM-listor. Glad Mår dessutom aningen bättre än så länge idag, har knappt känt av illamåendet hittills. Hoppas det håller i sig!

BF
    20/6-11 ernlia03 - Finland

• Linizen82

Hej tjejer!

Äntligen får jag hoppa in i en tråd för GRAVIDA:) Jag hade ett missfall i Augusti och har sedan dess varit näst intill säker på att jag inte skulle kunna bli gravid. Jag är reumatiker och är utan mina mediciner vilket gör att min kropp bli sämre och sämre och var rädd för att behöva avbryta försöken men nu i måndags kom vändningen med ett stort fett Plus

Men min graviditet är näst intill "nattagammal" dvs har är i v 5 och beräknad BF 13 Juli, men gravid är jagGlad 
    Det jobbigaste just nu är nog oron för missfall som ständigt dunkar i kroppen. Men allt känns annorlunda, så mycket starkade denna gången så hoppet får trycka undan oron. Själv har jag bara berättat för två av mina närmsta vänner. Vet inte rikigt när och hur vi ska berätta. Ska på VUL 24 november för att se hjärtat som förhoppningsvis pickar. Skulle vilja berätta för familjen till jul men vet inte om jag kan hålla mig så länge. Jag är som en öppen bok och det står nog i pannan på mig att jag är gravid igen så jag tror knappt att jag behöver säga något utan att det förstår.

Kul att vi kan följas år och peppa varandra genom dessa 9 spännande månaderna.

Håller tummarna för oss alla!!

BF

• En Anna

Grattis Linizen82!

Jag blir tokig av att inte få säga någonting ännu, vi ska på VUL den 19 november, 2,5 vecka kvar, men känns som en evighet. Har ni tänkt göra KUB-test?

Är inne på 3:e dagen utan illamående och blir orolig att allt inte är bra :( vill bara kunna njuta av att va gravid...
    Hur mår ni andra idag?

BF
    24/6-11 En Anna

Tråkigt att höra att ni andra mår illa också, men det är ju som ni säger, man förstår ju att det är någon där inne då :) Va på hälsosamtal idag och hon sa samma sak. Men jag tycker att det är sååå jobbigt att må illa konstant. Får ju rådet att äta lite och ofta och det spelar ingen roll vad jag äter, bara ATT jag äter, men det känns sådär...

Har tid bokad till läkare i mitten på november och får då göra ett VUL, sedan är det inskrivning några dagar efter och den 14/12 är det UL. Längtar så jag håller på att bli tokig! Vill ju se att h*n mår bra :)
    Blev lite verkligare idag, även om hon inte gjorde något speciellt.

Vi börjar bli en del i tråden nu, riktigt roligt!
    Urinvägsinfektion och svartvinbärsjuice ska jag komma ihåg, bra tips :)
  • FruLindström

Usch, idag har jag mått konstigt.
    Jag som varit så nöjd över att ha mått så bra.

Mått lite halv illa till och från hela dagen, och morgonpiggheten som var igår när jag var ledig.
    Var självklart bortblåst när klockan ringde och en timmes promenad med hunden väntade =S

FiaLotta83 Kul, det har vi med tänkt vänta till...om vi klarar av det vill säga ;) 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011