• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

godmorgon, precis klivit av ett dygnspass å smet upp till syster å dotter på frukost. igår blev en jobbarkompis sjukskriven med utmattningsdepression så det lär ju bli en karusell utan sitt like nu ett tag. själv är man förkyld. tråkigt när man vaknar av att man inte kan andas. njuter av lugnet före stormen nu för snart lär ju jouren börja ringa:( blää. är redan schemalagd på 72 timmar den här veckan

• M1986
    Dahrling skrev 2010-11-29 16:51:31 följande:
    Jag har börjat drömma riktigt mycket, som om jag drömmer en massa drömmar varje natt som är jättetydliga. Så har det inte varit innan. I förrgår drömde jag något otäckt och sambon fick försöka väcka mig en bra stund innan jag vaknade!

Igår trodde jag att tröttheten hade börjat ge med sig, men idag har jag tagit två tupplurar under dagen, så det är väl inte riktigt än då..
    Så bra att de inte bara är jag som börjar drömma saker :)
    Har faktiskt klarat mig utan att vila på dagen några dagar, man somnar då väldigt gött på kvällen =)
  • M1986
    linahelena skrev 2010-11-30 10:08:46 följande:
    godmorgon, precis klivit av ett dygnspass å smet upp till syster å dotter på frukost. igår blev en jobbarkompis sjukskriven med utmattningsdepression så det lär ju bli en karusell utan sitt like nu ett tag. själv är man förkyld. tråkigt när man vaknar av att man inte kan andas. njuter av lugnet före stormen nu för snart lär ju jouren börja ringa:( blää. är redan schemalagd på 72 timmar den här veckan
    Oj vad mycket du ska jobba. De hade inte jag fixat. Gött att kunna få serverad frukost :) Själv funderar jag få att skiva upp julskinkan och äta lite frukost jag också.
  • FruLindström

Gjort en bildtråd där vi kan lägga upp bilder på magarna, ul-bilder, inköp m.m.
    Finns länk i trådstarten.
    Jag har lagt upp bild på magen, syns lite skillnad nu mellan v 6 vs v11 =) 

• EmochCh

Hej Alla!

Jag har varit lite frånvarande det sista, har jobbat mkt och vart bortrest.
    Mitt illamående är fruktansvärt.. får knappt i mig ngt..
    Att försöka äta lite ofta funkar verkligen ine..

Men idag fick jag iaf se ett litet hjärta slå.. underbart!!

Fru lindström: lycka till på fre =)!

• M1986
    FruLindström skrev 2010-11-30 10:47:32 följande:
    Vilken kul tråd, den kommer jag att följa :)
    Kul att se bild på magen. Min mage tycker jag redan har blivit stor och rund (har ju gått upp 4kg) men jag har ingen förebild. Kanske är dags att tänka på att börja fotografera magen snart.
  • charlieandi
    FruLindström skrev 2010-11-30 10:47:32 följande:
    Kul idé!
    Jag återkommer med magbild längre fram, när skillnad från före syns så att säga.
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-11-30 10:21:00 följande:
    Oj vad mycket du ska jobba. De hade inte jag fixat. Gött att kunna få serverad frukost :) Själv funderar jag få att skiva upp julskinkan och äta lite frukost jag också.
    jo fast har 48timmar kvar och eventuellt måste jag gå in extra imorgon. hehe.  ja det är lyx att kunna gå upp å myspysa lite sådär på morgonen. min systerdotter är bäst i världen. har lite svårt att tro att jag kommer kunna älska någon mer än den där ungen men man lär väl bli alldeles pluttenuttig när mini kommer ut.  man kanske ska ta morgonbilder och kvällsbilder på magen är ju lite skillnad i mitt fall. fast för dom som inte vet ser det bara ut som jag ätit en maffig middag eller är mens svullen.

en skinkmacka har jag inte ätit på 17år, kanske får sug efter det nu då. hahaha.
  • FruLindström

Tror att min mage mest syns pga att jag behövt äta mer för att hålla illamåendet i schack =P
    Men är glad att jag tog bild redan i v 6, så vet man vart man ska sträva efter bebisen är ute ;)
    Fast min man säger med glädje...att så där "mager" hoppas jag inte du lär bli igen, ser mycket bättre ut nu.
    Får väl se vem som får rätt!!! 

• charlieandi

Jag är inte lika vältränad och smal som du FruLindström. Blev gravid och hade väl då ca 7-10 kg kvar till önskad målvikt. Är dock rätt lång så jag ser inte fet ut trots några överflödiga kilon. Alltid något ;) Önskar dock att efter graviditeten gå ner till min målvikt samt strama till kroppen lite för det lär behövas. Speciellt kring det degiga magpartiet ;)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011