• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi

Idag fick vi hem kallelsen för rutinultraljudet.
    Vi ska dit den 25 januari och om jag tänker rätt är jag i vecka 19 (18+några dagar) då.
    Vill att tiden ska rusa fram nu Tålamod is not my middlename om jag säger så... haha.

• NillaGreve

Hej allihopa

Har återigen blivit inlagd för dropp.. Mitt illamående vill verkligen inte ge med sig :( Gick igår in i vecka 13 (12+0) så väntar åh så tålmodigt på att börja må bättre..

Ser att det är många nya varav en blivande pappa, välkomna :)

• FruLindström

Usch, stackare. Mitt morgonillamående har blivit värre, men får jag bara i mig frukosten i tid brukar det gå bra.
    Annars mår jag bättre överlag under dagen nu tycker jag, något piggare med.
    Men nu är det nog dags för att krypa mot sängen iallafall ;) 

• fritzl

Frugan mår bara sämre ju längre in på dagen hon kommer, så hon har varit mest sängliggandes nu ett tag

• FruLindström

Usch!
    Det finns nackdelar med allt, men inget ont som inte har något gott med sig ;)
    Men en arbetsdag kvar, sen är det helg =)

4 veckor kvar till jul med...längtar massa efter att få berätta nu!
    Hur ska man klara va tyst 4 veckor till?!?!?!?!?!?!

Har ni andra börjat titta på graviditetsförsäkring än??? 

• En Anna

Åh längtar till ikväll, vill redan sova :)
    Igår hade jag en bra dag utan illamående, mkt skönt!
    Imorgon ska vi berätta för mamma och pappa, lite nervös...

Vi har inte börjat kolla på gravidförsäkring, kanske borde göra det. Har verkligen ingen koll...

• Skojsuss

Nä som tur väl är har ju det onda något gott med sig=)
    Igår var jag helt slut (gick iof upp vid 4.30 eftersom jag öppnade), men jag gick och la mig vid halv åtta igår kväll och klockan ringde halv åtta imorse.. har iof varit upp å kissat 3 gånger, men somnat om direkt.. skönt å kännas sig utvilad för en gång skulle när man vaknar, vaknade faktiskt innan klockan med...

4 veckor är länge till och inte säga något... Vi funderar på att berätta för mina föräldrar nästa helg, är då i vecka 10... Ska på läkarbesök på måndagen efter där.. kontroll för en tidigare sjukdom. min mamma brukar ibland följa med mig dit.. känner att jag nog kommer behöva säga på läkarbesöket att jag är gravid, om han nu inte ser det på blodproven eller så.. DÅ känns det iaf bäst och säga det till henne innan.,

Vi har inte börjat titta på graviditetsflrsäkring ännu.. När ska man teckna det?

Nu blir det snart jobb till 17.30 ikväll, och sen ska vi på julbord med jobbet ikväll.. Hoppas att jag känner mig piggare ikväll!!!!

Ha en bra fredag!!!

• HeddaSophie

Hej tjejer

Har varit heeeelt slut denna vecka och i morse kom första illamåendet..... Och jag som inte kan kräkas, hur ska detta gå. (Gjorde en magmunsoperation för några år sedan). Efter en macka kändes det dock bättre så man får kanske förberedea lite bättre framöver...

Vi var hos min pappa + fru i lördags och eftersom jag bara är i vecka 7 ville vi inte berätta ngt ännu. Tänkte göra det vid jul. Dessutom var hennes vuxna barn där som vi inte känner så väl så det gjorde också att vi vill avvakta lite. Pappa verkar inte ha en tanke på att jag ska bli gravid. När jag sa att kör idag så skulle han promt hälla upp ett halvt glas i alla fall. (?) Så jag satt och lådsas drack det under middagen utan att det rörde sig sig glaset och hoppades att ingen tänkte på det. Hade ju i för sig kunnat säga ifrån men ville inte göra så stor sak av det... Märklig situation.

Angående försäkringar så har jag jobbat med det. Kan säga att det viktigaste absolut att teckna en försäkring så fort barnet är fött. Detta för att vara försäkrad innan ngt ev dyker upp och att den kan täcka vissa medfödda sjukdomar.

Under graviditeten fins 2 typer av försäkringar, en gratis som gäller om mamman skadar sig pga olycksfall (vilket man ofta redan är försäkrad för) och om barnet skulle avlida efter v 26. Den andra som kostar ca 1000 kr gäller även vissa förlossningsskador , skador vid för tidig födel och ev ersättning vid vissa diagnoser. Jag tror att båda gör att själva barnförsäkring blir gratis de första 6 månaderna om man tecknar den sen.

Kram och trevlig helg

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011