• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

Hej allihopa. idag har jag fuskat å köpt en body å bebisbrallor, jag måste ha världens sämsta självbehärskning. haha.  får väl gömma dom långt ner i nån låda eftersom det verkar vara stängt förbjudet att handla något innan vecka 25 typ. har tagit min första folsyra tablett med, bättre sent än aldrig eller vad säger man? v 8 nu. hinner ju äta dom i fyra veckor iaf. kanske gör någon nytta.. idag har jag både hunnit jobba, träffat min syster å systerdotter och umgås nu med min pappa:) ska övningsköra hem sen och mysa med min sambo och mina katter:) bättre fredag har jag svårt att tänka mig:) helgen kommer väl bestå av advents städ och lite pyssel. blir nog klar med bebisfilten ikväll med. alla 70 rutor, ska jag bara organisera dom lite snyggt å börja sy ihop dom:)

hur ser eran helg ut?

• SamsonS

Idag blir det lite adventsstädning här hemma, har redan satt fram ljusstakar m.m så här ska bara städas av. Imorgon ska jag på födelsedagsfest, och sambon på beskarunda (ville inte tänka på hur han kommer vara när han kommer hem,haha) och söndag blir bara att ta det lungt :)

• charlieandi
    linahelena skrev 2010-11-26 11:53:13 följande:
    hur ser eran helg ut?
    Jag ska spendera delar av helgen hemma hos min mamma.  Bli uppassad och bara ta det lugnt Killen ska iväg på julbordskryssning med jobbet och jag är för sällskapssjuk för att sitta själv.

Har även en förhoppning om att kunna städa upp lite i lägenheten och plocka fram lite julsaker. Är egentligen inte så förtjust i hela den här julpynts-hysterin utan håller mig nog endast till någon belysning för att skapa lite stämning.
  • SamsonS

Är det någon runt halmstad/laholm som vet om man får göra ett tidigt UL om man är orolig? Läste på landstingets hemsida att man kanske kunde få det om man är väldigt orolig,vilket jag är....

• M1986

Har bakat tårta och sen städat hela lägenheten. Känns riktigt skönt att ha gjort storstädningen. I morgon sätts nog julgardiner och stakar upp om de inte blir så att jag måste följa med sambon till halland vilket är en resa på 80 mil. Inte alls sugen på det men jag vill inte att han reser ensam så långt och de verkar som alla hans kompisar jobbar eller ska festa. annars blir de nog lugnt. Ledig denna helgen ÄNTLIGEN =) Har varit många helger det sista :(

Mitt illamående verkar helt försvunnit sen några dagar? Är ganska orolig! Kan den försvinna bara sådär eller kan de vara missfall på g? Känns bättre när man känner något och jag har ju varit illamående till och från ända tills för några dagar sen. Är i vecka 8 nu. Tiden går sakta :(

• charlieandi

M1986 - mitt illamående kommer och går. ibland mår jag som vanligt i ett par dagar för att sedan börja må illa igen. tycker inte du ska oroa dig :)

• ernlia03

Jag måste tyvärr lämna tråden. Var till gynakuten idag efter att ha haft lite blodiga flytningar i två dagar. Ett VUL visade att embryot dött redan i v 6 (trodde jag var i v 11 nu). Riktigt, riktigt knäckt. Hade inte väntat mig den utgången alls... Även om jag känt att brösten blivit mindre ömma och illamåendet minskat är ju missfall inget man direkt vill tänka på. Symptomen kan ju även avta naturligt när kroppen vant sig. 

Känner mest ilska just nu faktiskt. Besviken på och lurad av min egen kropp. Alla drömmar, förhoppningar, förväntningar är helt plötsligt i kras...Gråter 

• SamsonS
    ernlia03 skrev 2010-11-26 15:58:18 följande:
    Jag måste tyvärr lämna tråden. Var till gynakuten idag efter att ha haft lite blodiga flytningar i två dagar. Ett VUL visade att embryot dött redan i v 6 (trodde jag var i v 11 nu). Riktigt, riktigt knäckt. Hade inte väntat mig den utgången alls... Även om jag känt att brösten blivit mindre ömma och illamåendet minskat är ju missfall inget man direkt vill tänka på. Symptomen kan ju även avta naturligt när kroppen vant sig. 

Känner mest ilska just nu faktiskt. Besviken på och lurad av min egen kropp. Alla drömmar, förhoppningar, förväntningar är helt plötsligt i kras...Gråter 
    Usch vad hemskt!! Styrkekramar till dig Hjärta
  • charlieandi
    ernlia03 skrev 2010-11-26 15:58:18 följande:

Förstår verkligen att du känner dig lurad av din egen kropp. Trots allt hoppas man väl och tror att kroppen ska signalera missfall i samma veva om fostret dör, istället för som i ditt fall - flera, flera veckor senare. Fy. Jag tänker på dig och skickar tusentals kramar!

{#emotions_dlg.flower}
  • linahelena

usch vad otäckt. masvis med kramar till digHjärta

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011