• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi

Hur mår du NillaGreve? Har du fått komma hem ännu eller är du fortfarande inlagd? Hoppas verkligen att det vänder för din del snart så att du kan börja äta och leva lite mer som vanligt. Att må illa är nog så jobbigt ändå liksom. Tänker iaf på dig :)

• Johanna1989

Ett tips till er som mår illa, testa apotekets åksjukeband.
    Jag har dygnet runt illamående och jag har det jätte jobbigt. När jag var i ullared igår så svimmade jag och kräktes ett ex antal ggr. När mamma och jag inser att det inte går längre så går vi ut och går till apoteket då min syster rekomenderade mig att testa åksjukebanden.

Dom fungerar !! Kunde åka hem utan att må illa. Så himla skönt. Har på mig dom hela tiden även när jag sover då illamåendet ständigt finns där.

Men värt att prova för er som inte har testat :) 

• FruLindström
    charlieandi skrev 2010-11-27 11:21:19 följande:
    FruLindström - haha, finns viss risk för det ja ;)

Trodde att jag skulle ramla ihop i morse. Blev helt plötsligt varm och yr och benen liksom försvann. Slet åt mig min grapefrukt som jag filéat och satte mig på en stol. Sakta petade jag sedan i mig klyftorna och kände hur livet kom tillbaka till mig. Hoppas det var en engångsgrej på grund av sen frukost. Vill inte vara med om samma igen för det var riktigt obehagligt.
    Nämen usch, hade ni inte ätit på länge då??
    Fast jag har en jobbarkompis som har berättat att hon svimmade när hon var gravid =S

Började ju inte så bra...vaknade redan strax innan sju....skittrött men kan inte somna om pga illamående. Så lika bra att gå upp och äta.
    Men tycker knappt det hjälpte. Sitter nu i soffan och halvslumrar framför en film!!!
    Men hoppas inte dagen innan v 11 blir alldeles för hemsk ;) SKa ut och gå med en kompis vid 11.00 med våra hundar och brukar bli ordentliga rundor och sen var tanken att jag även skulle orka köra ett pass pump i em.

På fredag gäller det, fys-proven =S

Usch förresten, jag och mannen var ute på en riktig skön långrunda igår med hunden och rätt som det är kändes det som det högg till i högersidan (typ äggstocken) några gånger. På em kom sen en liten rosa flytning. Fick panik och toklipade....men sen har det inte kommit mer. Men fy vad rädd man blir. Längtar verkligen massa efter VUL den 13/12 nu! Vill ju verkligen se så allt är bra!
  • NillaGreve

Jag mår bättre :) Får en massa mediciner mot illamåendet samt mot magkatarr (för att hindra uppstötningar typ).. Behöver inte längre dropp och får kanske kanske åka hem idag Skrattande

Hoppas verkligen det blir "normalt" snart då vi om ca 3veckor ska åka till Thailand med hela min familj (på mammas sida)...

Försökte med akupressurbanden, hjälpte en dag eller två sen var det som att de inte fanns där.. men kanske hjälper bättre för andra. Värt att testa iaf! Ser ut som att du har på dej svettband på handlederna så det skriker inte "Jag är gravid och mår illa".

• FruLindström

NillaGreve: hoppas du fått komma hem och att du mår bättre.

Gårdagen var faktiskt inte så hemsk, men efter över 2 timmars pulsande i snö med hunden och sen storhandling så blev det soffan istället för ett pump pass!

Idag fick jag sjukanmäla mig.
    Kom inte mer än knappt 10 min med hunden innan vi fick gå in igen.
    Illamående utan dess like, skakig och sjukt trött.

Så fått sova två timmar till faktiskt och nu efter att ha tvingat i mig frukost så börjar illamåendet avta. Så får nog bli en film i tv-soffan att småslumra till!!!!

*2 veckor kvar till ul och går in i v 11 (10+0) idag* 

• Emmsan83

Hej!

Är det försent att gå med i den här tråden. Är i vecka 10. Har mått sjukt illa med kräkningar flera gånger om dagen sista tre veckorna. Hoppas bara på att illemåendet ska ta slut snart. Trist att inte kunna fungera i vardagen. Några tips?

• M1986

Har ni börjat drömma konstiga saker än? Vet inte vilken månad man börjar drömma saker men både mamma å syrran har berättat om sina drömmar. Syrran hade en återkommande dröm under hela graviditeten med en kvinna som kolla in i nyckelhålet. Hon drömde flera olika drömmar och denna skumma kvinna var med i alla drömmar. Lite läskigt. Jag drömmer iaf inge läskigt än så länge men väldigt många konstiga drömmar?! ;) Brukar annars aldrig komma ihåg vad jag drömmer.

Åh en annan sak som jag skrivit tidgare å som flera känner är ju denna trötthet som kommer. Åh jag inser att guud vad lat jag blivit, eller orkelös rättare sagt. Känner att jag inte orkar någonting nästan. Igår gick vi på stan i två timmar i snöoväder och sen handla vi mat och mös, var helt slut efter det. Idag har jag varit ledig, har varit hos frissan och en tur till sambon på jobbet och sen beställt en julklapp och jag känner redan att jag är så seg och drar mig för att behöva börja med maten. Blir nog något lättvindigt, Jag som annars kan stå länge vis spisen..

• Dahrling
    M1986 skrev 2010-11-29 15:54:58 följande:
    Har ni börjat drömma konstiga saker än? Vet inte vilken månad man börjar drömma saker men både mamma å syrran har berättat om sina drömmar. Syrran hade en återkommande dröm under hela graviditeten med en kvinna som kolla in i nyckelhålet. Hon drömde flera olika drömmar och denna skumma kvinna var med i alla drömmar. Lite läskigt. Jag drömmer iaf inge läskigt än så länge men väldigt många konstiga drömmar?! ;) Brukar annars aldrig komma ihåg vad jag drömmer.

Åh en annan sak som jag skrivit tidgare å som flera känner är ju denna trötthet som kommer. Åh jag inser att guud vad lat jag blivit, eller orkelös rättare sagt. Känner att jag inte orkar någonting nästan. Igår gick vi på stan i två timmar i snöoväder och sen handla vi mat och mös, var helt slut efter det. Idag har jag varit ledig, har varit hos frissan och en tur till sambon på jobbet och sen beställt en julklapp och jag känner redan att jag är så seg och drar mig för att behöva börja med maten. Blir nog något lättvindigt, Jag som annars kan stå länge vis spisen..
    Jag har börjat drömma riktigt mycket, som om jag drömmer en massa drömmar varje natt som är jättetydliga. Så har det inte varit innan. I förrgår drömde jag något otäckt och sambon fick försöka väcka mig en bra stund innan jag vaknade!

Igår trodde jag att tröttheten hade börjat ge med sig, men idag har jag tagit två tupplurar under dagen, så det är väl inte riktigt än då..
  • SamsonS
    Dahrling skrev 2010-11-29 16:51:31 följande:
    Jag har börjat drömma riktigt mycket, som om jag drömmer en massa drömmar varje natt som är jättetydliga. Så har det inte varit innan. I förrgår drömde jag något otäckt och sambon fick försöka väcka mig en bra stund innan jag vaknade!

Igår trodde jag att tröttheten hade börjat ge med sig, men idag har jag tagit två tupplurar under dagen, så det är väl inte riktigt än då..
    Jag kan inte ta en tupplur för då sover jag heeela dagen Tungan ute
  • FruLindström

Andra dagen jag är hemma nu, tyckte att när jag ändå var hemma för yrsel och otäckt illamående igår så kan jag vara hemma någon dag till.
    Lyssna på kroppen helt enkelt. Igår kändes det som jag skulle svimma varje gång jag var uppe och gick, men idag verkar det aningens bättre, bara så fruktansvärt matt!
    Nu ska jag leta mammabyxor på ebay, se hur mycket det skiljer i pris där jämfört med tradera! 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011