• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Fy, stackare, massa styrkekramar till dig!

Vi har ju förmånen att ha mysfredag på vårat jobb! Våra elever får då komma in i vårat upplevelserum (ett rum med olika sängar med olika lampor, stjärnor, discoboll, projector med moln mm som de kan ligga och titta på. Lugn musik i bakgrunden i ca 1 timme......så fick ca 30 min extra sömn på arbetstid idag ;) Ibland glömmer jag vilket underbart jobb jag har =P

Morgonillamåendet har varit hemskt, annars har dagen varit väldigt bra!
    Varit och tittat på ett mysigt hus, så nu blir det nog till att boka en ny visning med min pappa och mannens pappa med. Skönt med experthjäp ;) 

• En Anna

Många styrkekramar till dig ernlia03!!

M1986: Oj vad duktig du varit! Massa energi :)

FruLindstrom: Låter som ett riktigt bra jobb, sova på arbetstid är det inte alla som kan göra  :)

Själv har jag inte haft någon höjdardag, vet inte riktigt vad det är med kroppen, men jag har sovit i cirka 3 timmar nu på eftermiddagen :/ Va några sekunder från att svimma så kroppen vill nog säga nåt...
    Har i alla fall fått i mig lite mat nu och ställt in ett bröd i ugnen. Borde väl ta och börja plocka undan lite och städa. Mannen jobbar ikväll, men är ledig helgen. Ingen glatt inlägg det här, haha, hoppas det är bättre imorgon, då går jag in i vecka 11 :)

• charlieandi

En Anna - den där urusla dagen kanske är obligatorisk dagen innan man går in i vecka 11? jag har knappt tagit mig ur sängen idag på grund av en konstig känsla i kroppen. inget direkt illamående utan bara allmänt mår inte bra. hoppas vi båda mår bättre i morgon, i ny vecka :)

• En Anna

charlieandi: precis så känns det! Inget direkt illamående, men allmänt hängig bara :/
    Ensam hemma en fredagkväll är inte toppen heller när jag bara vill krypa upp i mannens famn och tycka synd om mig själv :)
    Vi håller tummarna för en bättre dag imorgon!

• charlieandi
    En Anna skrev 2010-11-26 19:12:09 följande:
    charlieandi: precis så känns det! Inget direkt illamående, men allmänt hängig bara :/
    Ensam hemma en fredagkväll är inte toppen heller när jag bara vill krypa upp i mannens famn och tycka synd om mig själv :)
    Vi håller tummarna för en bättre dag imorgon!
    Samma här. Min kille drar iväg på kryssning med sitt jobb så jag har faktiskt krupit upp i soffan hos min mamma. Sällskapssjuk, yes i´m.
  • fritzl

Fredagens kvällen blir att börja slå in julklappar åt sambon och bonusarna. Sen blir det nog till att fortsätta göra vinylrummet klart och sen kanske se en film

• En Anna
    charlieandi skrev 2010-11-26 20:05:28 följande:
    Samma här. Min kille drar iväg på kryssning med sitt jobb så jag har faktiskt krupit upp i soffan hos min mamma. Sällskapssjuk, yes i´m.
    Mysigt! :)
  • linahelena

Min sambo har dragit iväg på fest, kan inte mer än erkänna att det är sjukt skönt att vara ensam hemma ikväll. ska ta en varm dusch å käka lite chips sen. synd att teven pajjat bara å jag är för lat för att bära fram våran gamla tjock teve. blir väl sängen snart. känner att den här veckan har varit sjukt påfrestande. ryker ihop med min tant jag jobbar hos hela tiden. tror inte det är bra att jobba tisdag och torsdag dygn när man är nygravid, trött och lättretlig. sen hjälper det ju inte att hon är helt på viset just nu.

usch julklappar ska handlas den här månaden med. har betalat räkningar å fixat idag. känns som att pengarna bara försvinner.  kan inte ens panikhandla dagen före julafton i år för då jobbar jag. men det löser sig väl, slipper jobba julafton i år iaf. det har jag gjort dom senaste 3 åren så jag å min sambo har bara firat en jul tillsammans under dom fem åren vi varit tillsammans:)

• Dahrling
    ernlia03 skrev 2010-11-26 15:58:18 följande:
    Jag måste tyvärr lämna tråden. Var till gynakuten idag efter att ha haft lite blodiga flytningar i två dagar. Ett VUL visade att embryot dött redan i v 6 (trodde jag var i v 11 nu). Riktigt, riktigt knäckt. Hade inte väntat mig den utgången alls... Även om jag känt att brösten blivit mindre ömma och illamåendet minskat är ju missfall inget man direkt vill tänka på. Symptomen kan ju även avta naturligt när kroppen vant sig. 

Känner mest ilska just nu faktiskt. Besviken på och lurad av min egen kropp. Alla drömmar, förhoppningar, förväntningar är helt plötsligt i kras...Gråter 
    Vilken hemskt tråkig vändning, förstår att du är nere! Skickar kramar!
  • Whizzer

Nån mer som känner av foglossning/uppluckring?
    Gick in i v11 idag (eller var det igår?) o har senast veckan känt som muskeltrötthet (inte smärta) i nedre delen av ryggen. Vet ju att visa kan få foglossning tidigt, men såhär tidigt? Började fundera på ifall det var träningsvärk, men jag har inte gjort nåt som faller utanför vanliga vardagen. Så det måste ju helt enkelt vara nån slags foglossning eller bäckenuppluckring som har smugit igång.

Annars inga direkta symtom, kan känna mej illamående när jag tänker på vissa maträtter, men inte mer än så.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011