• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • SamsonS

Myste lite med sambon innan...både innan och efter fick jag som "mensvärkskramper", vilket jag haft till och från i ca 1½ vecka. Virreligen lite mindre de senaste dagarna. Det kom också lite rosa på pappret efteråt när jag gick på toa...är så grymt orolig så vet inte vad jag ska ta vägen Rynkar på näsan

Någon annan som haft samma och som det än sålänge gått bra för?

• charlieandi

Hattifnatt89 - slemhinnorna blir rätt sköra under graviditeten så att blöda lite efter t ex sex är inte helt ovanligt. har dock inte varit med om det själv, men läst på familjeliv om många andra som har :)

• SamsonS
    charlieandi skrev 2010-11-27 01:20:12 följande:
    Hattifnatt89 - slemhinnorna blir rätt sköra under graviditeten så att blöda lite efter t ex sex är inte helt ovanligt. har dock inte varit med om det själv, men läst på familjeliv om många andra som har :)
    Har också läst det, men just att jag har som "mensvärksattacker-kramper"...har läst att det kan vaa ett tecken på missfall...eller får man bara ont i samband med blödningen om man får missfall? Åh vad hemskt detta är Rynkar på näsan
  • FruLindström
    SamsonS skrev 2010-11-27 00:57:00 följande:
    Myste lite med sambon innan...både innan och efter fick jag som "mensvärkskramper", vilket jag haft till och från i ca 1½ vecka. Virreligen lite mindre de senaste dagarna. Det kom också lite rosa på pappret efteråt när jag gick på toa...är så grymt orolig så vet inte vad jag ska ta vägen Rynkar på näsan

Någon annan som haft samma och som det än sålänge gått bra för?
    Varje gång jag och min man har haft sex får jag lite rosa flytningar efter.
    Men min BM sa att man lättare blöder nu pga att det är sådan blodgenomströmning.
    Hon trodde man kunde testa med glidmedel även om man känner sig "glidig" nog. Jag har ju även lätt obehag efter, som lite skav....så vi tänkte köra på glidmedlet nästa gång!

Men kan man inte få lite sammandragningar av orgasm?? Kan det inte vara det du känner???
    charlieandi skrev 2010-11-26 19:09:34 följande:
    En Anna - den där urusla dagen kanske är obligatorisk dagen innan man går in i vecka 11? jag har knappt tagit mig ur sängen idag på grund av en konstig känsla i kroppen. inget direkt illamående utan bara allmänt mår inte bra. hoppas vi båda mår bättre i morgon, i ny vecka :)
    Oj, går in i v 11 på måndag, så kan vänta mig en riktigt bad day imorgon då?!?!?! ;)
  • linahelena
    SamsonS skrev 2010-11-27 01:34:07 följande:
    Har också läst det, men just att jag har som "mensvärksattacker-kramper"...har läst att det kan vaa ett tecken på missfall...eller får man bara ont i samband med blödningen om man får missfall? Åh vad hemskt detta är Rynkar på näsan
    man kan få  sammandragningar i livmodern efter sex eller om man blir sexuellt upphetsad. det ska inte vara någon fara men är du orolig så ring upp sjukvårdsupplysningen på 1177 och be om att få komma in och göra en undersökning på gyn.
  • charlieandi

FruLindström - haha, finns viss risk för det ja ;)

Trodde att jag skulle ramla ihop i morse. Blev helt plötsligt varm och yr och benen liksom försvann. Slet åt mig min grapefrukt som jag filéat och satte mig på en stol. Sakta petade jag sedan i mig klyftorna och kände hur livet kom tillbaka till mig. Hoppas det var en engångsgrej på grund av sen frukost. Vill inte vara med om samma igen för det var riktigt obehagligt.

• En Anna

Charlieandi: precis så fick jag igår!! Va så nära att svimma :/ hoppas också att det va en engångsgrej!

• SamsonS

Tack för era svar Glad Känner mig lite lugnare idag och har blivit mer och mer illamående. Har molvärk också vilket jag haft nästan sen ÄL.

Ska försöka tänka på annat,är ju inte bra heller om man går runt och oroar sig. Sålänge det bara är lite rosa flytningar och inte mer än så så ska jag försöka ta det lugnt, och som sagt, jag väntar barn- inte missfall Glad

• NillaGreve

Det är även vanligt att ha växtvärk när livmodern växer, ska kännas nästan precis som mensvärk... Men som sagt blir det mer än lättrosa flytningar kan det vara värt att kolla upp..

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011