• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

jag gillar min degmage;)  är alldeles för spinkig på resten av kroppen. sådär som när man sitter för länge i en ställning så gör det ont som att benen ligger direkt mot stolen. degmagen är det enda jag har som dämpar lite.

men dom säger ju att skjutsa runt barnvagn är den perfekta träningen. syrran tappade sina graviditetskilo på under en månad. men då har dom en mördarbacke upp till sitt hus med.

• FruLindström

Jag har ändå lagt på mig ca 10 kg de senaste 2 åren. Så har ingen hets om att va spinkig, bara stark i kroppen, god kondis och må bra!
    Men tycker om att röra på mig så hoppas det kommer hålla i sig!

• En Anna

Har läst alla era inlägg men är alldeles för trött för att komma ihåg vad jag ska skriva :/

FruLindström: bra med en bildtråd! Ska lägga in en bild när det börjar synas :)

• JuliMamma90

Hejsan, :) jag hoppar gärna in här tillsammans med er är i v.9 (8+4) . Var på inskrivningen idag och ska boka tid för första UL imorn.

• FruLindström

Välkommen!
    Ja, har sett andra trådar som har bildtrådar och tyckte att det kunde vara kul.
    Speciellt 10-20 veckor framåt när vi troligtvis kommer ha väldigt olika magar i både form och storlek!
    Även kul om man vill lägga upp sina ul bilder.
    Någon kanske även renoverar bebisrum och vill visa.
    Barnvagn och andra inköp framöver går ju också bra =)

Så in med bilder nu alla som vill =)

• En Anna

Usch vad jag är orolig nu, vaknade imorse utan att må illa och utan att ha ömma bröst. Känns ingenting!! :/ Vi såg ju det lilla hjärtat för 2 veckor sedan och ska på VUL igen om 2 veckor, men det känns hemskt att inte känna någonting. Tänk vad orolig man kan bli, tänk om Liten inte lever längre, när ska man kunna sluta oroa sig?? *suck*

• charlieandi

En Anna - den där oron är fruktansvärt jobbig! Det ska verkligen bli skönt sedan när man kan känna bebisens rörelser och sparkar. Det känns som att i alla fall jag kommer bli lite lugnare av det.

Förresten... du ska se att det inte är någon som helst fara! För många försvinner ju symtomen runt vecka 12. :)

• FruLindström

Jag har oftast symtom varannan dag nu känns det som, igår mådde jag inte alls illa och var mer än nöjd....idag höll frukosten på att komma upp igen =S
    12 dagar kvar till vårat VUL nu, längtar så jag håller på att dö! 

• charlieandi

Det här har en så länge varit en bra morgon. Kräktes förvisso upp frukosten men det är nu mera rutin så jag tänker knappt på det. På gott och ont kanske? Känner i alla fall att jag har en annan energi i kroppen än vad jag haft på vääääääääldigt länge. Tänkte till och med vara så galen att jag ger mig ut för lite shopping. Något som inte ens funnits i tankarna sedan början på november typ.

Och jag som avskyr iskall vinter tycker helt plötslig att vintern känns fruktansvärt mysig. Vad händer med mig? Haha!

• En Anna

Tack för peppningen! Jag vet att jag inte borde oroa mig innan det händer någonting. Hade ju varit toppenbra om både mini och jag mår bra så vi kan börja njuta lite också. Va och tog blodprov till KUB-testet precis.

FruLindström: när ska du ta blodprovet? Med tanke på att du ska göra VUL en dag innan mig så blev jag lite fundersam :)

charlieandi: låter ju toppenhärligt! Njut av vintern och shoppa på så går tiden fortare tills vi får träffa våra små :)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011