• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    FruLindström skrev 2010-11-22 20:10:04 följande:
    Vi hade ju MF i juni och försökt i över 1 år så skulle nog bli totalt knäckt om detta inte går vägen =S
    Är väldigt imponerad av människor man hör som går igenom massa MF och motsträvligheter men ändå fortsätter kämpa och till sist når fram. 
    jo fast man har väl liksom inget annat val, hoppet är väl det sista som sviker. inte prcis så att man börjar med preventivmedel igen om man får missfall å lever resten av livet barnlösa för att man inte vågar försöka igen. blir ju bara att ta nya tag isf.
  • linahelena

En månad till julafton idag, En månad till v 12:) hihi. gissa om jag längtar.  bev sjukt glöggsugen när jag gick från jobbet i morse. fanns 10 sorter på ica. 1 var alkoholfri. när jag kom till kassan frågade dom om leg. hehe. var tvungen att påpeka att den var alkoholfri. oj då sa kvinnan jag läste inte så noga. förstår henne. skitsvårt att hitta helt utan alla har 2,2% störigt!!  

• En Anna

Vi va på inskrivningen igår. Det kändes bra, ytterligare en milstolpe :)
    På onsdag ska jag ta blodprov till KUB-testet och sedan VUL den 14/12, sen så kan vänner få börja veta. Vi berättade för makens familj igår och de blev tokglada allihopa, massa tårar och kramkalas. Så roligt!!

Jenny7811: roligt sätt att berätta på!

Dahrling: vill också gå in eller ännu hellre vara förbi v.12, men jag är ju på god väg jag också :)

Hur mår ni andra? Fortfarande illamående, ömma bröst och trötthet? Undra när man ska känna sig normal igen...

• SamsonS
    En Anna skrev 2010-11-24 10:21:38 följande:
    Vi va på inskrivningen igår. Det kändes bra, ytterligare en milstolpe :)
    På onsdag ska jag ta blodprov till KUB-testet och sedan VUL den 14/12, sen så kan vänner få börja veta. Vi berättade för makens familj igår och de blev tokglada allihopa, massa tårar och kramkalas. Så roligt!!

Jenny7811: roligt sätt att berätta på!

Dahrling: vill också gå in eller ännu hellre vara förbi v.12, men jag är ju på god väg jag också :)

Hur mår ni andra? Fortfarande illamående, ömma bröst och trötthet? Undra när man ska känna sig normal igen...
    Vilken vecka är du i? Glad
  • En Anna

Välkommen och grattis Hattufnatt89!

Jag är i vecka 9+4, tiden sniglar sig fram :)
    Själv?

• charlieandi

Halleluja, I´m back!
    Lite så känns det i alla fall

Är nu inne på tredje dagen utan kräks (bortsätt från igår morse då det tog lite för lång tid innan jag fick i mig frukost och därför började kräkas galla på grund av det, men det hade mest troligt inte hänt om min planering varit bättre). Mår förvisso lite småilla till och från men det gör mig verkligen ingenting. Det känns som att jag äntligen lever och börjar hitta tillbaka till mig själv igen!

• M1986

Någon av er som hört om man får bada i badkar under tidig graviditet eller inte? Och får man proppa i sig clementiner? Läste att de var surt för magen? Älskar clementiner och äter kanske 3 per dag =)
    Läste om folsyra också, köper man de på apotek eller? Har inte ätit de tidigare så jag kanske är alldeles för sen? Min BM sa ingenting om det.

• charlieandi
    M1986 skrev 2010-11-24 14:29:16 följande:
    Någon av er som hört om man får bada i badkar under tidig graviditet eller inte? Och får man proppa i sig clementiner? Läste att de var surt för magen? Älskar clementiner och äter kanske 3 per dag =)
    Läste om folsyra också, köper man de på apotek eller? Har inte ätit de tidigare så jag kanske är alldeles för sen? Min BM sa ingenting om det.
    Rekomendationen för folsyra är att man ska äta den från ca 3 månader innan man planerar att bli gravid och fram till 12:e graviditetsvecka. Vet inte vilken vecka du är i nu, men tror inte att det spelar så stor roll om man börjar äta folsyra i typ vecka 10. Så äter du det inte nu, kan du nog lika gärna hoppa över det Folsyra finns annars att köpa på apoteket.

Tror inte att det är någon fara varken att äta mycket clementiner eller att bada badkar. När jag tänker efter sa min bm dessutom att en bra träningsform under graviditeten är simning/vattengympa. Å det känns väl som att det är mer bakterier i ett badhus än i det egna badkaret? Bebisen ligger ju dessutom väl skyddad inne i livmodern.
  • SamsonS
    En Anna skrev 2010-11-24 14:00:40 följande:
    Välkommen och grattis Hattufnatt89!

Jag är i vecka 9+4, tiden sniglar sig fram :)
    Själv?
    Tack! Jag är i v 6+6.
    Jag har inte riktigt fattat det än, haha plussade i förrgår bara :)

Hur gammal är du o var bor du?
  • FruLindström

Clementiner är väl inget farligt, det är bara att vissas mage är känsligare än andras för det sura.
    Jag åt 4 st utspitt över dagen igår men kände ingenting =) 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011