snorkan skrev 2010-11-02 17:12:44 följande:
hur mår du då? lite aggressiv kanske?
jag skrev att jag googlade och kopierade vad en annan människa skrivit, en människa som jobbat på fängelse, sen om det är sant eller inte kan varken du eller jag bedöma. jag har inte sagt att det är SANT och att ALLA ska ta detta på allvar.
VAD är det du retar dig på så fruktansvärt?
Men ett faktum är ju att brottslingar kostar en rejäl slant och kan dom tjäna sitt uppehälle eller åtminstånde en del av det. så skulle det kännas sååå mycket bättre för många skattebetalare TROR jag.
Och är det så att dom får lön för att sitta där dom sitter så tycker jag att det är helt åt helvete.....läs nu OM det är så......notera att det inte var ett påstående!
hmm, inte alls aggresiv etc.
problemet är att Ja det stämmer det som skrivs där. man har en tv, ja tre mål mat om dagen, ja tillgång till präst, ja tillgång till gym etc..
MEN!!!! vad är det för mat man får? vad är det för "vård" man får? vad är det för cell man får? vad är det för "hjälp" man får? vad är det för "lön" man får? kontra den psykiska terrorn som sker 24/7 inom kriminalvården?
ja det är dyrt med fångar, men det är ju pga el, hyror, löner, etc etc etc.. inte mycket som går till fångarna tilgodo där inte...